Er vaskemaskin farlig?!?!

nora787

Flørter med forumet
Hei alle sammen! Fikk plutselig et spørsmål her som jeg lurte lenge på. Er det uforsvarlig å bade barnet mens vaskemaskinen er på? Egentlig ikke på, bare er på måte slått på men ikke startet. Bare står å venter... Jeg vet at det kan bli farlig om både tørketrummel og vaskemaskin står og går mens noen bader,, men om maskinen er i ventemodus kan du si.. Er det noe fare med det?!

På hvilken måte skal det være farlig

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Hvordan er det farlig om både vaskemaskin og tørketrommel går samtidig når man bader? Skjønner ingenting jeg :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har aldri hørt om at det er farlig..?

Hvordan er det farlig om både vaskemaskin og tørketrommel går samtidig når man bader? Skjønner ingenting jeg :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ikke jeg heller;)

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

Kan være farlig om kontakten ikke er jorda

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Fikk en tlf fra en beskymret bestemor som har sett video av sønnen som bades mens vaskemaskinen sto på ...

Du kan jo spørre deg selv om du noen sinne har hørt om noen det har skjedd med...
Det er nok veldig vanlig å gjøre begge samtidig.

Som sagt før vae det vanlig st kontakter ikke var jorda og da kunne det gå strøm i vannet husker jeg fikk ofte støt av vannet i vasken på kjøkkenet når jeg var liten:p

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Ja på badet! Farlig ift strøm og støtt

Kravene til våtrom og vaskemaskiner er i dag så høye at risikoen for det trolig er mindre enn å bli truffet av lynet og vinne i lotto samme uka.
1) Dersom det blir så vått på badet ditt at vaskemaskinen står i vann er det noe alvorlig feil med gulvet på badet ditt. Kan vurderes dersom huset ditt er mer enn 50 år gammelt uten at det er blitt gjort noe på badet siden bygging.
2) Hvis vaskemaskinen din har kontakten så lavt ned at den kommer i kontakt med alt det vannet er det noe alvorlig feil med elektrikken på badet ditt. Se punktet over
3) Dersom vaskemaskinen din ikke er isolert og jordet til å tåle en sprut er den så gammel at den uansett bør byttes ut. Den skal tross alt håndtere vann fra innsiden, så litt vann fra utsiden er ikke farlig.Vi snakker 20 år gammel eller så. Da vasker den uansett ikke bra nok for dagens behov, og takler heller ikke dagens vaskemidler, så det lønner seg likevel å investere i en ny.

Det du kan gjøre om du er litt skeptisk, er å kjøpe en sokkel. Det gjorde vi, for å få vaskemaskinen litt opp av gulvet, også fordi det da blir lettere å fylle og tømme den for dårligere rygger, og en stor bonus er en hendig liten skuff under sokkelen som vi bruker til vaskemidler :)

Så lenge det elektriske er i orden så er det ikke farlig. Er det ikke det så er det farlig enten man bader eller ikke. Har alltid hatt både vaskemaskin og tørketrommel gående mens vi har dusjet og badet.

Back
Topp