Er vårt ufødte barn døvt?

katrina

Første møte med forumet
Hei. Jeg blir pappa igjen om kort tid (termin om noen få dager). Vi lurer på om barnet er døvt. Grunnen til dette er at fosteret ikke reagerer på lyder. I går var min samboer på kino, og fosteret reaagerte ikke med sparking o.l. Dette har vi også merket før, bl.a. når vi har snakket (ropt, sunget osv.) til det, og det er en påtagelig forskjell fra hva vi opplevde under forrige graviditet, da fosteret reagerte masse på lyder.

Vi er nå bekymret for at barnet vårt er døvt/hørselshemmet. Hvor tidlig kan man påvise dette? Kan det være andre årsaker til at fosteret ikke reagerer på høye lyder? Har vi grunn til bekymring?

Heia[:)]
Tror ikke det er noe å bekymre seg for.Da jeg var 8 mnd på vei var jeg på DDE konsert og Lea sov seg igjennom hele konserten. Da vi kom hjem og det ble rolig rundt oss satte ho i gang og holdt meg våken hele natta.Etter ho ble født har ho heller ikke vært var på lyder og høy musikk. Tenk ikke på det dere og nyt tida.Lykke til[:)]

man kan aldri sammenligne svangerskap ikke en gang sine egne....barn er forskjellige, selv inni magen[:)]jeg har hatt tre forskjellige barn i magen, men ingen av dem har det blitt noe feil på....bare forskjellig personligheter......
Den bekymringa hadde jeg ikke tatt på forhånd.....

Hm, ja det virker litt dumt å gå og bekymre seg slik på forhånd. Takk for svarene forresten. Føler meg (litt) beroliget nå. Men det er likevel litt skummelt. Hadde blitt mer beroliget om hun faktisk ga oss utvetydig tilbakemelding på bråket...

Får smøre meg med tålmodighet så får vi se når hun kommer. Skal brøle høyt i øret hennes så snart hun har fått roet seg litt etter fødselen.

Back
Topp