Er Teletubbies skadelig for barna???

Ibizajenta

Flørter med forumet
Dere har sikkert fått med dere debatten i Polen ang Teletubbies.
Men er de ikke bare søte da?
Kan de gjøre noe skade?

nei jeg syns det er overdrivi...

nei mye annet de sender som er voldelig osv som jeg syns er mye verre..

ikke det mine er ikke så opptatta av teletubbiane men.

synd tinky winky , dipsy lala og poo er litt søte jeg ;)

Men her går det mest i playhous disney. mye koslig der

Jenta mi digga teletubbies en stund, men det dabba fort av. Kunne aldri falle meg inn å nekte henne å se på de[:)] (Må jo legge til at det var dattera mi på 5 år og ikke hun minste[8D])

hva er pedagogisk rett egentlig? disneyfilmer? hvorfor det, i tilfelle?

og hva er det med teletubbies som er så forferdelig? hvorfor synes vi voksne det er så ille, når de fleste små barn tydeligvis elsker det?

[:)]

ORIGINAL: neflonde og prinsen

ORIGINAL: theolin

hva er pedagogisk rett egentlig? disneyfilmer? hvorfor det, i tilfelle?

og hva er det med teletubbies som er så forferdelig? hvorfor synes vi voksne det er så ille, når de fleste små barn tydeligvis elsker det?

[:)]

jeg mener at pedagogisk rett er når barna faktisk lærer noe av det de ser. Noe som har moral, og er oppbyggelig.
Grunnen til at jeg har valgt å la han se utvalgte disney filmer bl.annet, er jo fordi de er bra.

Teletubbies syns jeg er grusomt, de har ikke noe på TV å gjøre, etter min mening.

jeg mener at man ofte blir for fiksert på at filmer og leker skal være pedagogisk riktig. hva med at det er gøy, spennende og fengende? må det alltid være oppbyggelig? (så lenge det ikke er nedbrytende)

teletubbies med sitt enkle barnslige språk og "meningsløse" aktiviteter fenger de minste fordi det er gjenkjennelig for dem. (en annen diskusjon er om man bør lage tv med så små barn som målgruppe.)

Hmmm, er man homo når man går med veske og er lilla? Dæven, jeg må begynne å få med meg mer her i verden tror jeg [;)]

Sønnen min DIGGA teletubbies når han var mindre. Går ikke så mye i det nå, men tror ikke han har tatt skade av det. Det er MYE annet som jeg mener er værre enn det altså! ( kan vel egentlig ikke si jeg syns det er noe som ikke er bra for barna i den seriern...) Men det kan irritere oss voksne ja for det er sinnsykt med gjentagelser [:D][:D]

Back
Topp