er svaret 16 1ller 18?

souma

Betatt av forumet
Hva er helserettslig myndighetsalder, dvs hovedregel om barnets rett til at ikke foreldre informeres om pasientforhold?

16

Hmm. Jeg aner ikke, men da jeg gikk til psykolog i ung alder (16-17) så ble ikke foreldrene mine informert om noe som helst, samme hva det gjaldt. Men samtidig som jeg gikk på videregående og pratet med HS (16 år) så ringte hun hjem til foreldrene mine når hun mente problemene mine var for store til at jeg skulle takle dem aleine.

Men jeg aaaaner ikke?[&:]

ORIGINAL: Eldiss!

Hmm. Jeg aner ikke, men da jeg gikk til psykolog i ung alder (16-17) så ble ikke foreldrene mine informert om noe som helst, samme hva det gjaldt. Men samtidig som jeg gikk på videregående og pratet med HS (16 år) så ringte hun hjem til foreldrene mine når hun mente problemene mine var for store til at jeg skulle takle dem aleine.

Men jeg aaaaner ikke?[&:]

De har ikke informasjonsplikt så sant ikke det er av graverende art. Så at du får p-piller trenger ikke legen/hs si noe om, men hvis du har en psykose, så vil nok legen si ifra. (dette er etter skjønn fra legen/hs, så alle ting er en personlig vurderingssak)

Back
Topp