Er stolt av meg selv..

~Lisbeth83~

Forumet er livet
Idag når jeg var ferdig på jobb gikk jeg å handla på mega...
masse frukt...appelsin,banan,eple,ananas og kiwi...
Så når vi skulle se 71*nord...kutta vi opp frukten å la det på ett fat...så bare så lekkert ut[;)]
det var så godt...mmmmhh
man spiser mye mer når det er færdi opp kuttet enn når det bare ligger slengt i en skål...

Dette anbefales på det sterkeste[:D]

mm.. det hørtes kjempegodt ut.. Nå fikk jeg utrolig lyst på frukt her selv [:)]

så flink!! [:)]

JA, HAR JO HØRT DET ANBEFALT FOR Å FÅ BARN TIL Å SPISE MER FRUKT ( Å KUTTE DET OPP). SER UT FOR AT DET FUNKER PÅ VOKSNE OGSÅ[;)]
FLENK JENTÆ

Det var lurt. I morga skal jeg også begynne å kun spise frukt. Spiser frukt hver dag, men har en stygg uvane med sjokolade osv om kveldene.

Her bruker vi å skjære opp masse frukt i en skål å drysse litt kanel over.. Den beste fruktsalaten, å det er nesten bedre enn godteri! Anbefales helt klart! [;)]

Å kutte opp masse frukt med valnøtter og rosiner....Det er snadder det [:D]

Ja, det er sant det. Det bruker jeg å gjøre på jobben, på sykehjemmet. Skjærer opp masse deilig frukt. Det liker de godt. Gjør det hjemme og, men for sjelden.
Idag skal jeg skjære opp masse grønnsaker og, skal ha lapskaus. NAMNAM.

Enig! Det ser jo så innbydende ut med oppskåret frukt og grønnsaker! Vi har også en blender (mixer) som vi lager deilige smoothies i, noe som er en enkel og god måte å få i seg masse frukt og vitaminer på.

Her er noen forslag til gode blandinger:

*banan og jordbær, bringebær, blåbær, solbær eller bjørnebær eller en blanding av forskjellige bær
*mango og ananas
*jordbær og pære
*kiwi, honningmelon (eller annen gul melon), eplejuice
*banan og MANA blåbær/aronia juice
*banan og MANA tranebær/bringebær/drue juice
*ananas, kokosmelk og litt presset lime (kjøp ferdig kokosmelk på boks) - dette blir en "Piña Colada-smoothie"!

Til alle oppskriftene sper man med litt appelsinjuice, eplejuice, grapefruktjuice, annen juice eller vann for å få passe drikkekonsistens. Bær og frukt i biter kan gjærne være frosne.

Jeg pleier å ikke bruke melkeprodukter i mine smoothies, da melk ikke er så bra for fordøyelsen. Banan og andre "fyldige" frukter gjør at smoothisene blir tykke og gode. Yummi, yummi!!

Back
Topp