Er sikker andre mer huslige enn meg her??

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Jeh tenkte å lage fisk til middag. Kveite. Har fileer.. Noen forslag til tilberedning. Så kjedelig å bare koke .... [:)]

Mange rare ord i denne tråden så jeg... [:D]

Kveitefilet? hmmm...salt, pepper, dill og kanskje litt brimi-fiskekrydder og sitronsaft i folie i ovnen???? eller du kan snu de i grilliermel og steike i stekepanne- servere med brun saus. NAM!!!!

Hør på du!! [:D][:D] 
Det hørtes jo riktig så godt ut! Tenkte litt på noe folie tilberedning. Da blir det salt, pepper og sitronsaft [;)]
Takker

Du kan hive grønnsaker oppi folien sammen med fisken også, f.eks. gulrot og seleri i tynne skiver. Og jeg ville brukt margarin inni også, men så er jeg glad i smeltet margarin, da - men det blir liksom litt mer "saus" på den måten.

ORIGINAL: lattermild

Du kan hive grønnsaker oppi folien sammen med fisken også, f.eks. gulrot og seleri i tynne skiver. Og jeg ville brukt margarin inni også, men så er jeg glad i smeltet margarin, da - men det blir liksom litt mer "saus" på den måten.

henger meg på dette tipset-grønnsakene blir kjempegodt bakt inni sånn - paprika og løk også funker fint. og asparges...nam...

Du har sikkert spist kveita di allerede, men her er min favoritt.

Ovnsbak fisken i folie sammen med salt/pepper og litt purre. Serveres med fløtegratinerte poteter (uten hvitløk og aller helst med sveitserost mellom potetlagene) og stekt gulrot/purreblanding. Denne lages slik: skrell og skjær gulroten i skiver, purren skjæres i tykke skiver ca 1/2 cm. Stek gulroten passe myk (al dente) i litt olje (ikke smør da blir det feil smak. Etterpå steker du purren til den faller sammen, men fortsatt er knallgrønn.

Jeg bruker ikke saus til da jeg har fløtegratinerte poteter, men har vi vanlige poteter bruker vi å lage en saus av hvitvin og fløte. Kok inn hvitvinen til det halve tilsett fløte og kok til det er passe tykk saus, smak til med salt og pepper. mmmmmmmm

jøss skal si dere er kreative i matveien... hadde jeg tilberedt fisk her hjemme med grønnsaker.. så tror jeg at det kun hadde vært meg som spiste.... sambo fnyser av fisk og grønnsaker.. ikke særlig godt forbilde for guttongen....  så hver gang sambo jobber skift (hver 3 uke) så vanker det fiskemiddager så det holder... [:D] er jo sååå godt!!! nam nam[:D][:D] sambo spiser helst pølser opp og ner i mente og ting som spaghetti, taco, og pizza-.....

ORIGINAL: FrøkenFlode

ORIGINAL: lattermild

henger meg på dette tipset-grønnsakene blir kjempegodt bakt inni sånn - paprika og løk også funker fint. og asparges...nam...

Det var akkurat det jeg gjorde [:D] Nydelig !

Back
Topp