er salami spekemat??

Ariada88

Glad i forumet
Regner man salami som spekemat??? noen som vet?? fikk så lyst på eggerøre og litt spekemat, og bare eeeelsker salami.. [:-][:-][:-] Men er jo ikke alt man skal spise når man er gravid.. og det står bare spekemat..

ja salami er spekemat, og jeg spiste masse av både det og spekeskinke da jeg gikk gravid... jordmoren min sa at det er så strenge regler for produksjon av spekemat i norge at sannsynligheten for at det er dårlig er ikke  noe større enn for at enhver annen mat er dårlig..

Jeg spiste også salami...[8D]

Fant ut at det stod i en annen artikkel at det var helt greit med kjøttpålegg, bare det var ferskt [:)] Så da spiste jeg med god samvittighet! hehe

La inn samme sp.m på april 2010 forumet, og det har blitt litt av en diskusjon der.. [:-][:-][:-] Men jeg har nå spist salami i dag uansett jeg da... hehe

har spist masse spekemat og muggost jeg i svangerskapet. SÅ lenge det er ferskt var det greit sa jm til meg. Har nå gått helt fint til nå[;)].

Ja, mener det jeg også.. Og det er jo ikke akkurat sånn at jeg sitter og spiser salami dag ut og dag inn... [:-] Mat lages jo under mye stregere forhold i dag enn de ble før, og under ble født da også.. [:-] Syns nesten det er litt overhysteri til tider..

Det du kan gjøre for å være enda sikrere på salami og annen spekemat er å oppbevare det i fryseren. Og bare ta opp det du spiser. På den måte utvikles ikke listeria-bakterien eller andre bakterier så lett.

Jeg gjorde det, og spiste med GOD samvittighet!

Det er spekemat, ja!
Personlig ser jeg ingen grunn i å spise det når man er gravis, så lenge det er/kan være en risiko ved det [;)]

Back
Topp