Er så usikker!!!!

rosenjenta

Glad i forumet
på om vi skal handle utstyret i Sverige eller her i Norge??!!

Noen sier:

1. at man må betale toll
2. andre sier at det må man ikke

Er det mye man kan handle for uten å fortolle det da???

Vi tenker å kjøpe - seng-vogn-stellepute-bilstol-babybjørn vippestol-supernova babysitter-dyne-madrass....egentlig det meste!!

Håper det finnes noen med erfaring på dette [:D]

Tenker oss til Strømstad , Svinesund.

Jeg vet veldig lite om dette med tollen osv.. Men har skjønt at ting stort sett er BILLIGERE i Sverige enn i Norge! Er jo mange som drar over dit å handler, så om man må betale toll igjen når man kommer til Norge er det jo litt "bortkasta".. Skjønner du hva jeg mener? Ring til tollvesenet og spør.. [:D]

hvis du betaler med kort så må du betale toll hvis summen overstiger 5000 kr..(ikke helt sikker på summen..) så da er det jo bare å ha med kontanter

det står nederst på kontoutskrifa mi:
 Vi gjør oppmerksom på at norske banker, i henhold til valutaregisterloven er pålagt å rapportere valutatransaksjoner og bruk av kort i utlandet til toll- og avgitfsdirektoratet

je handla i sverige for ca 3000 og måtte ikke betale av det

Handle med kontanter - og ikke stopp i tollen (med mindre de stopper deg da selvsagt [:D])
Trenger jo ikke akkurat å kjøre innom de og fortelle at du har vært og handlet mener jeg....

Har hørt om det er over 10 000 kr, over det må du betale toll.. men tror de heller bryr seg om de som smugler røyk, alkohol osv enn de som "smugler" babyutstyr[:)]

Står en del om det på tollvesenet sine sider. Men mener det er 1500 du kan handle for på dagstur og 5000 når du er ute av landet i ett døgn. Det er per person. Og det med kortet har jeg aldri hørt noe om, har handlet for MYYYYE mer enn det utenfor norge og aldri hørt noe.
Så er vel sjansen for å bli stoppet i tollen for å ha handlet babyutstyr minimal.[;)]

Hmmm.. Du kan si... Jeg var i Sverige (på svinesund) i går og handlet. Hørt om noen grense på 6000 jeg og men... Vi valgte å ta båten tilbake til Norge, men det var nok ikke så lurt, for der stod tollen og vinket oss inn. Jeg hadde bilen STAPP full av paapesker og madrasser etc. Det eneste de var interessert i var alkohol og røyk osv. Hmm 1500 i bot og varene står igjen,, surt men.. De brydde seg iaffall ikke om barnetinga... De bare løftet dem bort for å lete etter annet.... Lykke til. Det er mye billigere i sverige. Ikke bare er det billigere men det blir enda billigere når de gjør det om til norske kroner. Kan anbefale HAPPYLAND på Svinesund. Der er det mye fint, og billig..

Ok! Vi bor i Oslo. Tror jeg skal sende en mail til tollvesenet jeg.

Tar bare ca 2 timer å kjøre til Svinesund har jeg hørt......Har de Simo vogner der?

Back
Topp