er så urettferdig! :(

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
da jeg fikk min første datter hadde ikke sambo krav på noe som helst fedre-permisjon fordi jeg har vært for sjuk til å jobbe ( pga medfødt ryggfeil, angst osv ) .. jeg som virkelig kunne trengt hjelp av han hjemme da..
Nå venter vi jo barn nr 2, og reglene er jo de samme fortsatt.. synes det er så utrolig urettferdig, jeg kunne virkelig trengt hjelp av han fordi jeg er psykisk syk og ryggproblemer som gjør at jeg ikke kan bære tungt.. [:(]

Men hvis du er for syk til å ta deg av ungene, er du vel også for syk til å gå på jobb. Da kan vel samboeren din ta permisjonen og du være sykemeldt/ufør?

ORIGINAL: langtidssniker

han kan jo ta seg fri da, men da er jo det uten lønn

Det har vi ikke råd til [:(] har akkurat penger så vi klarer oss når han jobber fulltid.

ORIGINAL: Becky87

Men hvis du er for syk til å ta deg av ungene, er du vel også for syk til å gå på jobb. Da kan vel samboeren din ta permisjonen og du være sykemeldt/ufør?

Har legeattest på at jeg ikke kan jobbe ja. er ikke "for syk" til å ta meg av barna.. synes det bare er urettferdig sambo ikke har krav på pappa-perm fordi jeg ikke har vært frisk til å jobbe.. jeg kunne jo trengt hjelp hjemme med barna når nr 2 kommer.. [:(]

ORIGINAL: **Lillamumi**

ORIGINAL: Becky87

Det kan han....

Om du er ufør kan han ta din permisjon også...
Er så mye nav ikke forteller deg av løsninger.

Min søster var ufør når hun fikk første mann og da gikk mannene hjemme i 9 mnd og hjalp henne med barnet [:)]

Må vel søke om å bli ufør? jeg har ikke kunnet jobbet på en lang stund, og har søkt om penger fra nav hvert år med legeattest.

ei venninde av meg sykmeldte seg når ungen var født og da var mannen hennes hjeme de første 9ukene etter ungen kom MED lønn!!
Og det var på psykisk grunnlag..

ORIGINAL: *XmasZera*

ei venninde av meg sykmeldte seg når ungen var født og da var mannen hennes hjeme de første 9ukene etter ungen kom MED lønn!!
Og det var på psykisk grunnlag..

Etter som jeg har skjønt får ikkr sambo lønn om han tar fri for å hjelpe meg. :/

Back
Topp