Er så tørr i munnen og tøøøørst!

Destiny85

Forumet er livet
Etter jeg ble gravid er jeg blitt så tørr i munnen, og kjempe tørst hele tida!

Når jeg sovner kan jeg våkne etter en time av at jeg er knusk tørr i munnen, den produserer ikke spytt en gang[&:]
Prøver drikke, men det er vanskelig å svelge så veldig mye.. føles som det blir "fullt" også går det over til kvalme!

Hva i all verden skjer? Og hva kan jeg gjøre med det?

Er du tett i nesen? For det er ikke så uvanlig at slimhinnene sveller opp litt når man er gravid, og er man tett i nesen puster man mer gjennom munnen noe som resulterer i munntørrhet og tørste.

NB! Ikke bruk for mye nesespray, prøv saltvann

Er litt tett i nesen, men ikke sånn forskjøla tett liksom...

Herreguuuud det er plagsomt, våkner jo 100 ganger om natta og føler meg som en ørken[&:]

ikke for å skremme deg,men ekstrem tørste å munntørrhet kan være tegn på svangerskapsdiabetes. Sier ikke at det trenger å være det altså,men det kan være et symptom.

Ser foresten at du ikke er så langt på vei,så kanskje det er for tidlig for det da..[:)]

hmm.. kroppen din trenger sikkert mere væske, men det er ikke så lurt å drikke HELE tiden (siden du føler deg kvalm av det :P) prøv å ta fotbad, spray deg i ansiktet med vann eller ansiktspray med e-vitamin (funka kanon bra på meg da jeg gikk gravid, kan kjøpes på the bodyshop,rosa flaske) og ikke drikk iskaldt vann, men prøv romtemperert^^

ORIGINAL: Tullerusket

ikke for å skremme deg,men ekstrem tørste å munntørrhet kan være tegn på svangerskapsdiabetes. Sier ikke at det trenger å være det altså,men det kan være et symptom.

Ser foresten at du ikke er så langt på vei,så kanskje det er for tidlig for det da..[:)]

Æsj da.. jeg sliter jo med overvekt så jeg er utsatt for det[&:]
Kanskje jeg bør bestille meg legetime da?

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: Tullerusket

Æsj da.. jeg sliter jo med overvekt så jeg er utsatt for det[&:]
Kanskje jeg bør bestille meg legetime da?

Jeg måtte ta test pga for høy bmi,å jeg var mye tørr i munnen,men testen viste ikke diabetes da. men du må testes for det om du har bmi på over 27. Har du det blir du henvist til test.
Men du må ikke tenke på det,det går heelt sikkert fint:) Veldig greit å få det sjekka ihvertfall. men de tar det ikke før etter uke 25 tror jeg.
Ønsker deg lykke til :)

ORIGINAL: AnaBanana

Får også noen dropsgreier på apoteket mot munntørrhet

Kan man ta det når man er gravid?

Back
Topp