Er så sykt kvalm. Hjelp!

Bollemor06

Betatt av forumet
Utmarsj 2024
Er så sykt kvalm nå om dagene. Jeg kommer meg besten ikke ut av sengen, klarer ikke å spise og føles som om jeg skal kaste opp, men kommer ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil bare gråte hele tiden og kjæresten min er bekymret for meg. Noen som har tips eller ideer???

Er så sykt kvalm nå om dagene. Jeg kommer meg besten ikke ut av sengen, klarer ikke å spise og føles som om jeg skal kaste opp, men kommer ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil bare gråte hele tiden og kjæresten min er bekymret for meg. Noen som har tips eller ideer???
Ta kontakt med fastlegen din og be om å få noe mot det. Mariekjeks/ritzkjeks evt rista brød er enklere å få ned, prøv også å blande Farris med eplejuice.

Jeg var kanskje noe tilsvarende dårlig, endte med 100% sykmelding stort sett hele svangerskapet, ble noe bedre mot uke 12, og var mer meg selv etter uke 19/20 men jeg stod å gråt å spiste en skive brød for å få i meg noe. Drakk enorme mengder vann og spiste yoghurt. Lykke til og vær i god dialog med fastlege og helsestasjon :happy:

Sniker. Enig i at det er lurt å ringe fastlegen med en gang og være ærlig om hvordan du har det. Det finnes flere gode og trygge medisiner du kan ta. F.eks. Postafen. Diskuter med legen hva som er best i din situasjon. tryggmammamedisin eller relis er gode sider om du vil lese om medisinene og bivirkninger selv.

Prøv å få i deg litt mat og drikke med korte mellomrom. Jeg måtte spise hvert 60-90 minutt på det verste. Her gikk det i 3 frokoster med bittelitt mat hver gang. Én i senga før jeg stod opp (legg det klart kvelden før eller få kjæresten til å lage), en rett etter jeg var stått opp og en ca. en time senere. Knekkebrød, brød med smør (evt litt norvegia), banan, ritzkjeks og utvanna eplejus funka her. Prøv deg litt frem. Det er helt jævlig mens det står på, men så blir det plutselig bedre :Heartred

Last edited:
Back
Topp