er så sliten og lei meg...

LadyMom

Gift med forumet
på torsdag kom mamma hjem fra nordsjøen. jeg har to tantebarn som hun passer hele tiden og har støtt og stadig på overnatting. Nå har jeg kjørt hardtrening på flaska så de kan ha Henrik også på overnatting eller på dagtid forsåvidt også... hun sa vi måtte vente til over helga så hun fikk slappe av litt. Ja, selvfølgelig. Jeg får så dårlig samvittighet når jeg spør om passing, siden jeg vet hun passer tantungene mine ofte. Så kom hun her på besøk idag. Med tantungene mine... javel... skulle ikke hun slappe av i helga?... og hun eldste skulle også overnatte...
Hun merket jeg var ganske meggen. Så begynte vi å "krangle". Hun mente jeg var sjalu, Ja, jeg er jo faktisk det på en måte! Jeg er dødsliten og nå har jeg nådd ukas punkt. Typen er jo aldri her for han jobber med huset. Så er jo alenemamma 24/7. Det hadde vært så herlig å bare kunne gått på butikken og handlet av og til uten å måtte pakke og stresse med meg Henrik.
Men vil jo ikke være sjalu på tantungene mine! Men jeg kan ikke hjelpe for det... Nei, årh! Ble mye tullskriving dette.... de får lese det dem som gidder... men er så frustrert, må bare få det ut en plass! [:(]

Fortstår deg jeg, hadde nok blitt frustrert selv i en sånn situasjon [&o] Herlig med litt fri innimellom ja. Er foreldrene til tanteungene dine litt sånn rett på og tar ikke nei for et nei kanskje? 

Ja d tar på å være mamma, og ikke få hjelp en gang i blandt... Trenger å få litt alenetid av og til, så jeg skjønner veldig godt at du er frustrert når de velger å passe tantebarna før Henrik. Håper d ordner seg.

sjønner deg veldig godt[&o] det er ingen som kan passe min lille, han bare gråter og gråter[&o]
hadde blitt sint og lei meg om min mor hadde gjort slik mot meg... sjønner at du er frustrert
håper at du får litt fri og får ta vare på deg selv[:)]

syns du kan få pappaen til å stille opp litt mer jeg. Du har også behov for litt tid for deg selv. Om han jobber med huset, så betyr det ikke at han skal gå glipp av all den viktige tiden med ungen.
Kanskje mammaen din bare syns han er litt liten ennå. mange som kvier seg en smule når de er så små. Uansett så er jeg sikker på hun snart kommer til å hjelpe avlaste deg snart. Siden hun er så behjelpelig med tanteungene dine.

Forstår at du blir litt irritert då ja når hun sier hun vil slappe av og så passer hun på tanteungene dine..
Jeg er også "alenemamma" fordi typen min studerer og har så og si ikke tid til oss. Og jeg tror faktisk det er mer slitende enn å være alenemamma. For da forventer vi faktisk at de skal stille litt opp og går å irriterer oss på at de ikke gjør det... (missforstå rett- det må være veldig tøft å være alenemamma, men da forventer du liksom ikke at de skal stille så mye opp så mye...)
Prøv å ta deg en prat med typen din du og kanskje forklar til moren din hvorfor du ble "sjalu"..
Håper du snart får litt tid for deg selv og slappet godt av og at moren din snart vil ha han.
Go klem til deg.

Off, så slitsomt vennen... [8|]
Eg kan bare sei at eg hadde blitt dritsure hadde mamma gjort sånn...
Viss hu he tantungane dine ofte, så kan hu pillemenn passa henrik, om ikkje annart enn ng tima...
Å tenk å sei hu ska slappa av, å så he hu dei igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:o]
Å by the way, syns eg hu burde ta litt ekstra hensyn t dåkke akkurat nå, siden dåkke holde på å bygga.... Seie seg sjøl at d e ekstra mye for dg nå.....

Sende dg ein gooooood klem fra mg og Tiril

ORIGINAL: gullemitt09

Off, så slitsomt vennen... [8|]
Eg kan bare sei at eg hadde blitt dritsure hadde mamma gjort sånn...
Viss hu he tantungane dine ofte, så kan hu pillemenn passa henrik, om ikkje annart enn ng tima...
Å tenk å sei hu ska slappa av, å så he hu dei igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:o]
Å by the way, syns eg hu burde ta litt ekstra hensyn t dåkke akkurat nå, siden dåkke holde på å bygga.... Seie seg sjøl at d e ekstra mye for dg nå.....

Sende dg ein gooooood klem fra mg og Tiril

Signere virkelig Marita her!!
Dokke he jo nettopp fått dokkas fyste au!
Å dokke he faktisk en liden en, å di små kreve mye mær!!

Nei eg hadde blitt kjempeleie meg!! Forstår godt du e sleden [&o]

Stor klem <3

Takk takk alle sammen!
Meg å typen e ikkje samboara, han he egen gård(der hvor vi bygger). Så han har den òg å ta seg av. Han he faktisk vært her endel i d sista,men eg foretrekke heller han jobbe på huse så me komme okke inn så fort som mulig! Hate å bu her t tie! Nå he naboen oppe full fest igjen! Å Henrik våken [&:] E så leeeei av å bu sånn som detta!! E tydeligvis lei alt idag!

Vet du, skjønner veldig godt at du føler som du gjør! Hadde nok også reagert slik som du, tror jeg.

ORIGINAL: ladylovelylux

på torsdag kom mamma hjem fra nordsjøen. jeg har to tantebarn som hun passer hele tiden og har støtt og stadig på overnatting. Nå har jeg kjørt hardtrening på flaska så de kan ha Henrik også på overnatting eller på dagtid forsåvidt også... hun sa vi måtte vente til over helga så hun fikk slappe av litt. Ja, selvfølgelig. Jeg får så dårlig samvittighet når jeg spør om passing, siden jeg vet hun passer tantungene mine ofte. Så kom hun her på besøk idag. Med tantungene mine... javel... skulle ikke hun slappe av i helga?... og hun eldste skulle også overnatte...
Hun merket jeg var ganske meggen. Så begynte vi å "krangle". Hun mente jeg var sjalu, Ja, jeg er jo faktisk det på en måte! Jeg er dødsliten og nå har jeg nådd ukas punkt. Typen er jo aldri her for han jobber med huset. Så er jo alenemamma 24/7. Det hadde vært så herlig å bare kunne gått på butikken og handlet av og til uten å måtte pakke og stresse med meg Henrik.
Men vil jo ikke være sjalu på tantungene mine! Men jeg kan ikke hjelpe for det... Nei, årh! Ble mye tullskriving dette.... de får lese det dem som gidder... men er så frustrert, må bare få det ut en plass! [:(]

Samme greia her. Så du er ikke alene. Ungene til broren min er litt mer favoritt en mine virker det som. De har tilogmed egen tannbörste som står på badet der. Mens jeg får surt tryne i retur om jeg spör om de kan passe 6 timer på en helg fordi ejg må jobbe. Mens tantungene mine gjerne blir passet da foreldrene ska lpå byen!! [:'(]
Men jeg må spare opp spörringa til ejg virkelig trenger ejg(les:jobbing), mens jeg veldig gjerne noenganer ville hatt fri bare ofr å kunne väre alene med sambo. Mne näh, vente til unga flötter ut virker det som.

Blitt litt bedre det seneste året, men det er helt enkelt fordi jeg fortalte stefarne min om problemet. Og han ser det, men mamma som styrer på.*sukk*

Jeg forstår hva du mener. Du får be henne om å prioritere å passe for den av dere søsknene som trenger det mest. Det er jo fryktelig urettferdig av henne å avlaste andre men ikke deg. Det er klart du er sliten og trenger avlastning når du fungerer som alenemor. Selv om dere ikke er samboere så har han jo blitt foreldrer like mye han som deg. Det bør du minne han på synes jeg. Der bør du være streng, for det er jo ikke bare deg det går utover. De får jo ikke bygget sterke bånd de to heller.

Back
Topp