Er så sliten... Baby må bæres til alle døgnets tider

Har vært til kiropraktor pga 2 låsninger, med god effekt for litt siden.

Har ergobaby bæresele som fungerer veldig bra, men ettersom jeg har fått betennelse i nakke og skuldre, hadde det ikke gjort noe om hun kunne ligge litt for seg selv.

Lar henne sutre å skrike litt selvfølgelig, men hun gir seg ikke.. Jeg har ikke hjerte til at hun skal ligge å skrike på timesvis.. prøver å stryke henne og holde henne i hånden i senga, men hun er bare hysterisk hver gang.
Tula sin så slipper du smerter i nakken og skuldre. Den bærer du med hofta, eneste som funka her (har skulderskader fra før)
Kan barnet ha det de kaller Kiss? Vet ikke om jeg skrev det rett nå. Det er veldig slitsomt når det er sånn.
Kanskje du skulle fått litt avlastning, (hvis det er mulig) bare så du får litt luft tenker jeg.
 
Her svøpte vi og bar med svøpet, med smokk i munnen. Det hjalp. Så kunne vi legge ned.
MEN har du sjekket for melkeallergi? Mine skrek og skrek og skrek (15t daglig). Med yngste kuttet vi ut melk (ga melkefri mme fra apoteket - Pepticate), og da ble hun stille som en mus.

Men da skulle det vel ha gitt utslag tidligere? [emoji848] Hun har drukket NAN HA fra dag 1..
 
Vis han denne tråden..? Huff jeg blir så oppgitt av slike mannfolk [emoji20] kan han ha fødselsdepresjon? (Menn kan også få det.)

Håper noen av rådene du har fått hjelper, jeg har selv hatt fødselsdepresjon og det håper jeg du klarer å unngå, men det krever nok hjelp. Man er bare et menneske..

Han er aldri hjemme lengre, så er usikker på hva han kan ha.. Han er hvertfall mye sint for tiden..
 
Vet du, at om forholdet skranter og det er best at han er ute av huset, så tar han sykmeld på jobb og tar med seg baby og drar til svigermor på dagtid, så får du sovet!

Hvis barnet ikke har vondt eller låsninger men kun trenger nærhet, så kan han ha baby i bæresele på besøk der, så får du en dag eller to til å hente deg inn igjen. Så slipper du å se ham mer enn nødvendig.
Jeg forstår godt at du ikke vil se ham hvis stemningen er dårlig, men dette kunne gitt deg et lite pust i bakken i det minste. Det er hans barn også. Han må kunne hjelpe til.

Skulle ønske han hadde litt mer interesse. Er veldig mye ute utenom jobb også, så jeg er mest alene med begge barna..
 
Er stemninga dårlig fordi forholdet skranter, eller er stemninga dårlig fordi dere er utslitt alle sammen?

Det er en vesentlig forskjell, og det må dere finne ut av.
Men først og fremst trenger du søvn og hvile!
Så da må han nesten bidra [emoji6]

Jeg er hvertfall utslitt, han er mye på jobb og mye borte utenom jobb så vi er sjeldent sammen. Jeg synes han er et irritasjonsmoment, antagligvis fordi jeg er så tappet for energi, mens han lever «det glade liv» utenom hjemmet.
Blir ofte invitert med ut med venner, men kjenner ikke «lyst» på noe annet enn å sitte hjemme lengre.. :/
 
Uff [emoji173]️[emoji173]️ Føler med deg. Hadde det slik med minsten. Og det er utrolig tappende. Har du noen som kan hjelpe deg litt? Foreldre? Min mann var også mye på jobb, og mamma måtte bare steppe inn og hjelpe til, slik at jeg fikk sovet. Det som er viktig er at du får opp energinivået ditt og får nok søvn. Snakk med helsesøster, kanskje hun har noen gode tips. Har hun vondt i magen kan det funke med alternativ behandl. Ala Varme hender. Det funket på vårt barn.

Ønsker deg lykke til [emoji173]️

Svigermor hjelper til når hun kan, men hun jobber dagtid, som de fleste andre i familien[emoji27] Har heldigvis ei venninne som er mye hos oss og hjelper til med baby, så jeg får gjort unna litt husarbeid osv
 
Gjør han ikke noe hjemme? Hvordan forestiller han seg at det skulle blitt hjemme om han var singel da?
Nei, be ham ta seg sammen om han først skal være hjemme, han må være voksen nå.

Han kan gjøre noe når han får beskjed, men han gjør det veldig slurvete slik at det er mye støv igjen.. og når jeg sier fra blir han sint, og får beskjed om at jeg må gjøre det selv.. han vasker gulv og støvsuger eneste.
 
Jeg vet hvordan du har det. Jeg har hatt samme problemet med nr 2 men det gikk over etterhvert og jeg bærte henne en del i både bæresjal og bæresele. Heldigvis tok vår datter vippestolen etterhvert som hun ble eldre.
Du kan evt søke om avlastning i kommunen eller home start familie hjelp kan bistå. De hjelper på dagtid ved jeg.
 
Han er aldri hjemme lengre, så er usikker på hva han kan ha.. Han er hvertfall mye sint for tiden..

Mannen min var mye sint første leveåret til andremann. Tror jåhan rett og slett var deprimert. Fant ingen glede ved noe, følte ingenting for meg, var utro og forholdet ble slutt. Etter nesten et år fant vi tilbake igjen. Da gikk det opp for meg hva dette hadde vært.

Men depresjon eller ikke, det er uansett uakseptabel oppførsel! Han kan faktisk ikke bare melde seg ut på den måten.
 
Han kan gjøre noe når han får beskjed, men han gjør det veldig slurvete slik at det er mye støv igjen.. og når jeg sier fra blir han sint, og får beskjed om at jeg må gjøre det selv.. han vasker gulv og støvsuger eneste.

Tenker at når situasjonen er så krevende med urolig baby, bør ikke litt lodotter bety så mye.. prøv å overse litt støv, og sett pris på at han gjør så godt han kan. Han er på jobb hele dagen, kommer hjem til enda mer jobb med en baby som er urolig. Prøv å ikke krangle om urelevante ting.
 
Tenker at når situasjonen er så krevende med urolig baby, bør ikke litt lodotter bety så mye.. prøv å overse litt støv, og sett pris på at han gjør så godt han kan. Han er på jobb hele dagen, kommer hjem til enda mer jobb med en baby som er urolig. Prøv å ikke krangle om urelevante ting.

Her er det både rotetet og «skittent», rotet må bare være inntil videre, men støvet må bort av og til siden vi har 2 hunder som røyter mye og 2 barn i hus..
 
Her er det både rotetet og «skittent», rotet må bare være inntil videre, men støvet må bort av og til siden vi har 2 hunder som røyter mye og 2 barn i hus..
Ja, ser den.. mente bare at en må senke krava generelt sett.. har du mulighet til å sette hundene ut i bånd? Har også hund som er i røytetid nå.. grusomt med hår. Prøver å avgrense den, slik at den ikke er på alle rommene i huset, men vi går jo overalt og drar med oss hårene. Han står en del ute i den verste perioden
 
Ja, ser den.. mente bare at en må senke krava generelt sett.. har du mulighet til å sette hundene ut i bånd? Har også hund som er i røytetid nå.. grusomt med hår. Prøver å avgrense den, slik at den ikke er på alle rommene i huset, men vi går jo overalt og drar med oss hårene. Han står en del ute i den verste perioden

Han er en del ute i hundegård, men det liker han ikke, så kan ikke ha han ute så mye siden han lager mye lyd..
 
Han er en del ute i hundegård, men det liker han ikke, så kan ikke ha han ute så mye siden han lager mye lyd..

Skjønner.. prøv å børst den hver dag ute.. så han får av seg mye hår..
veldig slitsomt med baby som er makkete og du selv er sliten.. håper han/ hun roer seg ned etterhvert og sover, slik at du/ dere får mere ro
 
Vi hadde det slik med eldstemann. Det viste seg at han hadde låsninger på begge sidene av nakken, og stivheter nedover hele ryggsøylen. Dette ble oppdaget da han var 5 måneder gammel. Etter 5-6 behandlinger fikk vi en ny baby, men han fikk tilbakefall etter noen måneder, og vi måtte ny runde til manuellterapeut. Så jeg anbefaler at du tar en tur til og får sjekket nakken igjen. Ellers er bæretøy gull verdt. Drit i støv og skitt i huset, prioriter å spis god og næringsrik mat, sov når babyen sover, gå deg en tur ut alene når du kan, ta deg en dusj, les et blad. Dette er unntakstilstand, og det kommer en tid senere der du kan vaske så mye hus du bare orker!
 
Hei kjære deg, jeg får virkelig vondt av å lese om hvor sliten du er og at det virker som om det er vanskelig å se lyset i tunnelen.

Tenker fødselsdepresjon hos far. Kanskje sinnet han viser, egentlig er en maske for nedstemthet?

Ville spurt ham hvordan han har det. Hvis du ikke klarer det fordi tonen dere imellom ikke er god, kan du jo sende en mld? Tenker at det er ikke nødvendigvis kun for din skyld, men også for barna. Kanskje ta en prat med helsesøster og også lege.
 
Noen som har tips til å få 3 mnd baby til å ligge litt alene?
Hun nekter vippestol, babygym, vugge, sprinkelseng.. Hun godtar vogn og bilstol da det rører på seg..
Er så sliten at jeg har nå mistet all matlyst (gått ned 3 kg på litt over ei uke), klarer ikke å holde igjen tårene, skriker og bærer på baby..
Hun legger seg ned greit til natta, men etter første oppvåkning holder hun det gående resten av natten..
Har vært på trilletur/biltur hver gang hun skal sove, men nå er energinivået mitt helt tomt..
Mannen jobber mye, så jeg er mye alene med 2 hunder og 2 barn..

Nå er jeg så sliten at jeg vurderer å flytte fra mannen.. noe jeg innerst ikke ikke vil..

Hun ammes ikke lengre, da jeg har mistet melken i tillegg..

Skrikekur er ikke aktuelt.
Har du mistet melken pga vektnedgangen, eller er dette fordi melken din stabiliserer seg og går over fra å være hormonstyrt til å bli styrt av babys etterspørsel? Det skjer ved ca 3 mnd, men om du får ut noen dråper når du klemmer på brystene så har du absolutt fortsatt melk.

Det er også et ganske heftig utviklingssprang ved ca 3 mnd alder, kan det være dette dere opplever? I de periodene blir baby urolig, sover dårlig, kan få dårlig matlyst, ha brystvegring, ekstremt nærhetsbehov, og være generelt misfornøyd. Kan anbefale appen wonder weeks/vidunderlige uger på dansk, der får du en oversikt over disse strevsomme fasene.

Mtp at du er utslitt, har du noen du kan be om avlastning? Noen som kan trille en tur så du kan sove, eller bare drikke en kopp kaffe i fred? Kan også anbefale bæretøy, da får baby være klistra onntil, men du har armene fri.
 
Back
Topp