Er så sliten... Baby må bæres til alle døgnets tider

Fantomet

<3 12.05.13 <3 Lillegutt <3
Noen som har tips til å få 3 mnd baby til å ligge litt alene?
Hun nekter vippestol, babygym, vugge, sprinkelseng.. Hun godtar vogn og bilstol da det rører på seg..
Er så sliten at jeg har nå mistet all matlyst (gått ned 3 kg på litt over ei uke), klarer ikke å holde igjen tårene, skriker og bærer på baby..
Hun legger seg ned greit til natta, men etter første oppvåkning holder hun det gående resten av natten..
Har vært på trilletur/biltur hver gang hun skal sove, men nå er energinivået mitt helt tomt..
Mannen jobber mye, så jeg er mye alene med 2 hunder og 2 barn..

Nå er jeg så sliten at jeg vurderer å flytte fra mannen.. noe jeg innerst ikke ikke vil..

Hun ammes ikke lengre, da jeg har mistet melken i tillegg..

Skrikekur er ikke aktuelt.
 
Er det nærheten fra deg hun søker? Eller må hun være i bevegelse? Hvis ikke anbefaler jeg deg regelrett få pass til det andre barnet (om h*n ikke går i barnehage) og legge deg i sengen med barnet. Har du noen som kan ha hundene litt for å avlaste? Jeg måtte sende hunden til svigermor når mannen jobbet mye i sommer.

Nå er min også 3 mnd (1 uke korrigert ift prematuritet) med samme problem. Dog kjører vi aldri bil eller putter i vogn for å sovne, men må sovne oppå meg og gjerne med pupp inn munnen. Her legger jeg meg derfor ofte i sengen med henne inntil. Da får begge søvn.
 
Hvis du blir syk av dette (og å være mentalt utslitt er også sykdom), kan mannen ta sykt barn/syk barnepasser dag, og være hjemme.

Kanskje du skal be han være hjemme en dag eller to med babyen, så du kan sove og han kan passe babyen?
 
Først vil jeg sende deg en god klem [emoji173]️

Du trenger helt klart hjelp! Kan du få pass til hundene, litt avlastning med barn nr 1, mer hjelp av mannen? Evt som hun over sier kan du bli sykmeldt så tar mannen over. Dette må dere finne ut av snarest kjære deg, lykke til [emoji173]️
 
Klem til deg [emoji5]

Nå er mi snart 4 år så har nok glemt litt... men jeg hadde på samme måte da ho var baby.... satt mye på sofaen med ho på fanget... for meg blei bæresele redningen. Kunne da gå litt rundt og få gjort litt også samtidig...

Håper dere finner en løsning [emoji254]
 
Jeg hadde det som deg og her var løsningen bæresjal. Det var fortsatt slitsomt, for jeg måtte være i konstant bevegelse, men jeg hadde armene fri i det minste. Det eneste jeg så fram til var når samboer kom hjem fra jobb så han kunne overta.
 
Jeg var hjemme med to barn tio yngste var 10mnd gammel(da begynte eldste i barnehagen). Mannen studerte og jobbet mye på den tiden, så hadde mesteparten av ansvaret alene.

Yngste har vært klistremerke baby hele veien, så jeg bar mye i bæretøy for å få ting til å gå rundt. Vil, i tillegg til å skaffe deg avlastning, anbefale deg på det varmeste å skaffe deg en ergonomisk sele for å gjøre hverdagen litt enklere ❤
 
Min første tanke er om hun har vondt noe sted?
Kan det være en låsning i rygg, nakke eller bekken?
Hvis du legger henne på rygg, hvordan Ligger hun da? Helt rett, eller får hun en "bananform" mot en av sidene?
Hvordan holder hun hodet? Ser hun rett opp, eller faller hodet mot en av sidene?

Ellers er jeg enig med de andre ang avlastning og bæresele.
I tillegg merker jo baby din sinnsstemning og kan også bli urolig og påvirket av det.
Men snakk med mannen, og få han til å være hjemme et par dager mens du hviler. Og snakk med legen din.

Lykke til [emoji4]
 
Slik hadde jeg det også, ser i ettertid at det var nærheten hun søkte. Jeg bar mye, brukte bæresele hver dag (ville ikke ligge i vogn heller). Vil også anbefale et godt bæresjal, gå gjerne uten klær på overkroppen (når du er hjemme selvfølgelig). Også ville jeg tatt kontakt med hs, hun kan vise hvordan man svøper barnet, mange som blir roligere av å pakkes litt "stramt" inn.
Det virker som om du er veldig sliten, kanskje du kan sykemeldes en periode slik at mannen din kan ta litt permisjon til dere kommer dere ovenpå igjen?
Uansett; du må avlastes. Gjør det nå, slik at du ikke bruker store deler av permisjonen på å bli utbrent.
Jeg vil legge til at da jenta mi var mellom 4 og 5 måneder ble alt plutselig mye bedre, og jeg kunne nyte permisjonen :)
 
Min var også slik, og bodde i bæresjal og sele de første månedene, så gikk det seg gradvis til. Han er to år og fortsatt glad i nærhet såklart, men også en veldig selvstendig gutt nå :) Plutselig var litt vippestol ok, newbornsetet var også ok ca, så kunne han legges for seg på kvelden plutselig. Det var rundt 3-4-5 mnd. Dagduppen tok lengst tid, så lærte meg til å få unnagjort ting med baby på meg, men kunne etterhvert også sitte i sofaen med ham i fanget, så jeg kunne slappe av selv. Med bæretøy fikk jeg luftet hund, spist og fikk frisk luft slik at jeg ikke ble sprø, det hjalp.

En god bæresele/sjal og god veiledning på å få mini oppi gjør at kroppen ikke blir sliten av bæringa ihvertfall, så det anbefales. Men det er intenst, noe så innmari! Så sender en stor klem! Håper det løsner snart. Du er nok enda midt i fjerde trimester, hvor mange babyer er ekstremt nærhetssøkende enda, det vil nok gå over av seg selv! Og gjør det ikke det kan det være greit å sjekke om han plages fysisk av noe såklart.
 
Minstemann måtte bæres i mai-tai fra nyfødt til 4 med.

Manuellterapeut fant låsninger i nakken hans så hjalp en del etter 3-4 behandlinger
 
Noen som har tips til å få 3 mnd baby til å ligge litt alene?
Hun nekter vippestol, babygym, vugge, sprinkelseng.. Hun godtar vogn og bilstol da det rører på seg..
Er så sliten at jeg har nå mistet all matlyst (gått ned 3 kg på litt over ei uke), klarer ikke å holde igjen tårene, skriker og bærer på baby..
Hun legger seg ned greit til natta, men etter første oppvåkning holder hun det gående resten av natten..
Har vært på trilletur/biltur hver gang hun skal sove, men nå er energinivået mitt helt tomt..
Mannen jobber mye, så jeg er mye alene med 2 hunder og 2 barn..

Nå er jeg så sliten at jeg vurderer å flytte fra mannen.. noe jeg innerst ikke ikke vil..

Hun ammes ikke lengre, da jeg har mistet melken i tillegg..

Skrikekur er ikke aktuelt.
Først ville jeg ha sjekket om hun har noe låsning. Kiropraktor, osteopat, fysioterapi kam finne ut dette.

For det andre ville jeg ha skaffet en god bæresele. Tula sin er veldig god.

For det 3.så hadde jeg faktisk latt ungen få skrike et par minutter av gangen. De må lære seg at man må vente litt. Vi har gjort det på begge barna. Og de har ingen skade av det. Du skal ikke la de skrike i all evighet. Men 2-3 min og så gi smokke/kos what ever som kan roe dem ned.
 
Sier som mange her: dette trenger du ikke å gjøre alene! Det er viktig at du får avlastning, både for deg og for barna (og hundene). Vil det være så mye jobb på mannen din lenge? Ingen skal måtte jobbe så mye at det ikke er tid til familien over lang tid. Har du familie/venner som kan trille en tur med babyen? Eller som kan passe eldste litt?
Det er nok naturlig at babyen vil være nær deg. Det som kanskje hjelper med overgangen til å ligge alene i seng/vugge er å svøpe (som ei anna var inne på så kan hs hjelpe med det). Det gir de følelsen av å være i magen. Det kan også hjelpe om babyen får noe med seg i senga som lukter deg. Legg feks. en koseklut under toppen din (inntil kroppen) en stund. Legg kluten så foran ansiktet til babyen (pass så klart på at hun får puste!). Begge våre (og flere babyer jeg kjenner) likte å ha noe inntil nesen når de sov.
Kanskje du kan svøpe henne og legge henne i vogna med koseklut. Trill til hun har sovnet og så se om vogna kan stå i ro?
Til slutt: ikke gi opp ulike ting du prøver, men se om ikke det fungerer noen dager/uker senere. Babyer er i konstant endring. Plutselig så går det likevel.
Masse lykke til og husk at dette går over! [emoji173]️
 
Er det nærheten fra deg hun søker? Eller må hun være i bevegelse? Hvis ikke anbefaler jeg deg regelrett få pass til det andre barnet (om h*n ikke går i barnehage) og legge deg i sengen med barnet. Har du noen som kan ha hundene litt for å avlaste? Jeg måtte sende hunden til svigermor når mannen jobbet mye i sommer.

Nå er min også 3 mnd (1 uke korrigert ift prematuritet) med samme problem. Dog kjører vi aldri bil eller putter i vogn for å sovne, men må sovne oppå meg og gjerne med pupp inn munnen. Her legger jeg meg derfor ofte i sengen med henne inntil. Da får begge søvn.

Virker ikke som det er direkte nærhet, hun er ikke fornøyd med ligge på brystet/sitte i fanget, og hun kan bæres av hvem som helst egentlig. Har en husky unghundgutt som er ikke så enkel, så er ikke lett å plassere han bort :-( Den andre er gammel, 7 år, så han er ingen problem..
Mi jente er også prematur, født 5 uker for tidlig, så hun skulle egentlig vært 6 uker nå..
Nytter ikke med pupp heller, da jeg har mistet melken :-( Det fungerte fint før..
 
Hvis du blir syk av dette (og å være mentalt utslitt er også sykdom), kan mannen ta sykt barn/syk barnepasser dag, og være hjemme.

Kanskje du skal be han være hjemme en dag eller to med babyen, så du kan sove og han kan passe babyen?

For å være ærlig er ikke stemningen særlig god mellom oss, så nesten best for alle parter at han er på jobb, føles det som for øyeblikket :-(
 
Først vil jeg sende deg en god klem [emoji173]️

Du trenger helt klart hjelp! Kan du få pass til hundene, litt avlastning med barn nr 1, mer hjelp av mannen? Evt som hun over sier kan du bli sykmeldt så tar mannen over. Dette må dere finne ut av snarest kjære deg, lykke til [emoji173]️

Har vurdert sykemelding... Men forholdet vårt skranter, så er nesten bedre at han er på jobb på dagen.. :/
 
Klem til deg [emoji5]

Nå er mi snart 4 år så har nok glemt litt... men jeg hadde på samme måte da ho var baby.... satt mye på sofaen med ho på fanget... for meg blei bæresele redningen. Kunne da gå litt rundt og få gjort litt også samtidig...

Håper dere finner en løsning [emoji254]

Har hatt henne en del i bæresele, og det funker faktisk :) Men nå har jeg pådratt med senebetennelse i nakken pga. mye bæring, så hadde vært greit å sluppet unna bæreselen ei stund..
 
Jeg hadde det som deg og her var løsningen bæresjal. Det var fortsatt slitsomt, for jeg måtte være i konstant bevegelse, men jeg hadde armene fri i det minste. Det eneste jeg så fram til var når samboer kom hjem fra jobb så han kunne overta.

Hadde jeg og mannen bare hatt et godt forhold så jeg kunne gledet meg til han kommer hjem fra jobb om dagene :/
Har fått senebetennelse i nakken, så hadde likt at hun kunne sove i vugga så jeg får litt avlastning der.
 
Jeg var hjemme med to barn tio yngste var 10mnd gammel(da begynte eldste i barnehagen). Mannen studerte og jobbet mye på den tiden, så hadde mesteparten av ansvaret alene.

Yngste har vært klistremerke baby hele veien, så jeg bar mye i bæretøy for å få ting til å gå rundt. Vil, i tillegg til å skaffe deg avlastning, anbefale deg på det varmeste å skaffe deg en ergonomisk sele for å gjøre hverdagen litt enklere [emoji173]

Har bæresele fra Ergobaby, og den funker :) Men har fått senebetennelse i nakken, så skulle ønske at nakken og skulder fikk slappe av litt..
 
Min første tanke er om hun har vondt noe sted?
Kan det være en låsning i rygg, nakke eller bekken?
Hvis du legger henne på rygg, hvordan Ligger hun da? Helt rett, eller får hun en "bananform" mot en av sidene?
Hvordan holder hun hodet? Ser hun rett opp, eller faller hodet mot en av sidene?

Ellers er jeg enig med de andre ang avlastning og bæresele.
I tillegg merker jo baby din sinnsstemning og kan også bli urolig og påvirket av det.
Men snakk med mannen, og få han til å være hjemme et par dager mens du hviler. Og snakk med legen din.

Lykke til [emoji4]

Hun er tatt med keisersnitt 5 uker før tiden, og fikk dermed 2 låsninger, en i bekken og en i nakken. Har gått til kiropraktor for dette og hun ble bedre. Da klarte hun ikke å ligge på rygg, men det klarer hun fint nå. Hodet ligger meste til sidene, ingen favorittside.
Men har vurdert å kontakte kiropraktoren igjen for en sjekk, men hun ble «friskmeldt» for noen uker siden.

Har investert i Ergobaby bæresele og den funker, men har fått senebetennelse i nakken så den og skuldrene trenger litt avslappning ifølge lege.. lettere sagt enn gjort :/

Forholdet til meg og mannen er ikke noe bra for tiden, så er nesten best for alle parter at han er på jobb på dagen..
 
Back
Topp