Er så sår!!!!!#*%#%*

Bringebær

Gift med forumet
Er så j... sår på puppan!!!:( er så utrolig vondt! Lillemann er 4 dager og har masse melk, dette er 3 barnet og har alltid blitt sår de første ukene, men hadde glemt hvor vondt det er. Babyen suger fint men er kanskje ikke så god til å gape, men er veldig nøye! Smører, lufter og bytter ammestilling, men alikevell:( Au!!! Er vell bare slikt det er. Har prøvd alt alle tre gangene, men likevel, har dere noe som funker for dere så del gjerne!!!???

Venter nr 3 4. August:)

Jeg er også sår og det gjør kjempe vondt :(
Det er også nr 3 her og vet at de første 2 ukene er man sår, men de vil forsvinne ettervert. Jeg gjør ikke annet enn det du har nevnet.
Vil bare gi deg klem og du må vite at du gjør en god jobb :)

Prinsen ventes 06.08.13

Du er ikke alene!! Sitter også her med lillebror på 4 dager, såre bryster, harde digre bryster pga brystspreng og enorme mengder melk... Hadde det sist også. Hater å ha så digre pupper som i tillegg er vonde!
Det går seg heldigvis til:) bortsett fra melkemengden om det blir likt som sist.

Synes så synd på lille babyen som nesten ikke klarer å gape over bryster og svelge unna.

Lykke til!!! Husk at det er de verste dagene nå.

Jeg er også sår og det gjør kjempe vondt :(
Det er også nr 3 her og vet at de første 2 ukene er man sår, men de vil forsvinne ettervert. Jeg gjør ikke annet enn det du har nevnet.
Vil bare gi deg klem og du må vite at du gjør en god jobb :)

Prinsen ventes 06.08.13
Tusen takk:) Hjelper å vite at jeg ikke er alene. Føler jo en burde kunne klare å ikke bli sår med nr tre, men er jo tydeligvis ikke så lett!

Uansett om det er nr. 1 eller 3 er jo brystene uvant til den harde påkjenningen. Du gjør jo alt riktig, men tror det er vanskelig å unngå. Spesielt rundt dag 3-4-5 når brystene sprenger seg ut.
Så kan man legge til eventuelle andre plager etter fødselen så føles det komplett:)

Husk at neste uke kommer det til å være helt annerledes:)

Er så j... sår på puppan!!!:( er så utrolig vondt! Lillemann er 4 dager og har masse melk, dette er 3 barnet og har alltid blitt sår de første ukene, men hadde glemt hvor vondt det er. Babyen suger fint men er kanskje ikke så god til å gape, men er veldig nøye! Smører, lufter og bytter ammestilling, men alikevell:( Au!!! Er vell bare slikt det er. Har prøvd alt alle tre gangene, men likevel, har dere noe som funker for dere så del gjerne!!!???

Har det likt! Utrooolig Vondt, men jeg bare biter tennene sammen! Det går snart over hvis det er likt som sist :) tenker bare det er veldig verdifulle og næringsrike dråper :)

Her er babyen 8 dager, og det er ikke sårt lenger :) håper det bare gjør vondt de første sekundene? Hvis ikke er kanskje feilkobling? :)
Var lenge sår sist, og har vært motivert til å gjøre det "bedre" denne gangen :P

Hei. Jeg har det litt på samme måten. Mye melk etter 5 dager og hun drikker foreløpig litt ujevnt. Er jo ofte sånn i begynnelsen. Og mye spreng. Har begynt å gjøre vondt også nå. Vet ik helt hva jeg skal gjøre. Kan det være lurt å gi kun fra 1 pupp til hvert måltid? Veldig usikker jeg. Hva smører du deg med?

Ja. Som det står over så vet jeg at dette er normalt i begynnelsen. Fordi babyen deikker litt ujevnt og sover gjerne ujevnt. Men det går seg til ;)

Back
Topp