Er så redd for MA!

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Er 12 + 3 i dag. Har ikke vært på ul eller hørt etter hjertelyd ennå, så vet jo ikke om det finnes liv.. Skal på UL til mandag, og skikkelig redd for at det ikke er liv. Får man noen som helst symptomer dersom man har hatt en MA (i motsetning til SA)?

Jeg sluttet plutselig å være kvalm rundt den tiden fosteret døde.. Men du er jo kommet så langt at det er naturlig at "symptomene" minker uansett. Men slapp av, alt er sikkert helt i orden!

Sist jeg var gravid hadde jeg en MA, og jeg merka det på den måten at alle symptomer plutselig forsvant, mellom uke 9 og 10. Tok GU hos legen, og hun syns livmora kjentes liten ut, så da tok jeg blodprøve for å måle hcg. Det kom egentlig som et sjokk, for jeg tenkte at symptomene kunne forsvinne slik rundt denne tida uansett. Så derfor har jeg tatt tidlig ultralyd denne gangen. Blir nesten litt irritert når noen lar seg provosere av vi som ønsker tidlig ultralyd... Når man har opplevd å miste, uten at kroppen gir skikkelig beskjed om det, så har en bekreftelse med ultralyd alt å si! Er dt noen spess grunn til at du bekymrer deg? Har du lite symptomer, eller er du bare "naturlig" bekymra?

Ikke egentlig en spesiell grunn, er vel mest det at jeg nå er såpass langt på vei at det hadde vært skikkelig tungt dersom det ikke er liv.. Helt enig med deg - synes det er HELT naturlig å ønske tidlig ul! Det er jo en unødvendig belastning å måtte gå flere uker å bære på et dødt foster. Angrer litt på at jeg ikke tok en ul allerede i uke 8!

Var fryktelig kvalm tidlig i svangerskapet, men mellom uke 9-10 begynte det å bli bedre (kvalm bare noen dager), og nå har det nærmest forsvunnet. Har hatt en del andre symptomer som hodepine (uke 10-11), oppblåst osv, så håper på at redusert kvalme har sin naturlig forklaring - har jo lest at den kan minke fra uke 9 når hormonene stabiliseres..

Ja, det er som du sier naturlig at kvalmen og det gir seg på denne tiden:) jeg hadde lite symptomer gjennom hele (det korte) svangerskapet, var bare litt kvalm og trøtt, i forhold til denne gangen. Så det hadde nok gått til grunne tidlig med meg. Hvis du har vært veldig dårlig i begynnelsen av svangerskapet, og fortsatt har noen symptomer så er jo det gode tegn :) Forstår at du er bekymra da, det har jeg også vært til nå, til tross for at det kjennes annerledes ut denne gangen enn da det gikk galt. Prøv å slappe av og gled deg til ultralyden ( selv om det er enkelt å si :P )!

Takk for trøstende ord, gru-gleder meg til mandag! :) Godt å høre at alt har gått bra for deg så langt denne gangen.

Da jeg hadde en MA forsvant alt av symptomer helt plutselig. Jeg følte det bare på meg at jeg ikke var gravid lenger, Etterhvert begynte jeg å få litt brunlig utflod. Hadde det i 2-3 uker før jeg kom meg til ultralyd og fikk bekreftet at det ikke var liv. Da var jeg 13 fullgåtte uker og fosteret døde en eller annen gang ila uke 9. Måtte til utskrapning da..

Har vært kjempe redd denne gangen, men har heldigvis fått komme jevnlig til en gynekolog å tatt ultralyd.. det hjelper veldig! Selv om den frykten ikke har blitt helt borte likevel.

Takk for trøstende ord, gru-gleder meg til mandag! :) Godt å høre at alt har gått bra for deg så langt denne gangen.

ja, etter jeg fikk bekrefta at alt var bra så langt var jeg litt bitter på at jeg hadde brukt så mye energi og tid på å bekymre meg :) Greit å være litt forberedt på det verste, men håper du klarer å glede deg litt mer enn du gruer deg. kjempemasse lykke til!

Hvis du har passert 12 uker tror jeg du kan anse svangerskapet normalt og at det er liv. Ta en ul om du ikke klarer å slå vekk tanken.

Jeg har heller ikke symptomer, har vært uggen en periode i uke 7-8, men ikke engang da var det så jeg kan kalle det å ha vært kvalm engang. Jeg har nå hørt hjertelyd i dag (10+5) så det er jo en god indikasjon :) Søsteren min var hos legen når hun var 10 uker og han sa "ja da er vel symptomene dine over nå kan jeg tenke meg", hvor hun satt og tenkte "hæ, skal ikke sånt vare til uke 12 eller noe da?". Hun synes også hun hadde lite symptomer og var en del bekymret, men er i uke 30 nå :) Jeg skal også på ul til uken, på tirsdag, er spent!

Jeg merket ikke MA'en min. Følte meg lik som jeg gjør nå.. Den ble oppdaget 11+5 på ul. Men sannsynligheten er absolutt størst for at alt er i skjønneste orden! :)

Jeg har heller ikke symptomer, har vært uggen en periode i uke 7-8, men ikke engang da var det så jeg kan kalle det å ha vært kvalm engang. Jeg har nå hørt hjertelyd i dag (10+5) så det er jo en god indikasjon :) Søsteren min var hos legen når hun var 10 uker og han sa "ja da er vel symptomene dine over nå kan jeg tenke meg", hvor hun satt og tenkte "hæ, skal ikke sånt vare til uke 12 eller noe da?". Hun synes også hun hadde lite symptomer og var en del bekymret, men er i uke 30 nå :) Jeg skal også på ul til uken, på tirsdag, er spent!

Jeg merket ikke MA'en min. Følte meg lik som jeg gjør nå.. Den ble oppdaget 11+5 på ul. Men sannsynligheten er absolutt størst for at alt er i skjønneste orden! :)
Synes liksom bare det er så mange som opplever ma... Men synes magen vokser da, så der er vel et godt tegn!

Hei.
Jeg hadde MA i uke 15. Var på tidlig UL i uke 12+4, og da var alt bra. Hos meg så avtok symptomene og jeg kjente tendenser til stikking i sidene. Var førstegangsgravid, så trodde dette var normalt (noe jeg forsåvidt også har lest bla her på BV).

Det går nok heeelt sikkert bra!! :) lykke til!

Back
Topp