Er så lei!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Denna ammingen tar snart knekken på meg.. Bruker nå Afipran, men gått på det såpass "lenge" nå, at nå må jeg trappe ned til å slutte med dem. Å nå har jeg gått en dag uten og melka forsvinner med en gang! Har fått siste glasset idag som jeg skal bruke ett par uker nå før jeg slutter. Men da tror jeg det er slutten på ammingen også! Ihvertfall fullammingen.. Vet at jeg har prøvd alt nå, men alikevel skuffet over meg selv :( blææ...

Dere som delammer, hvordan gjør dere det?

Hei Hel1,

Skjønner at dette tærer på deg. Vet hvor inderlig sterkt du ønsker å amme.

Synes du har vært helt rå når det gjelder å ikke gi opp, vet jo at du har slitt en del.

Håper du klarer å se det positive i dette. Du har trossalt klart å amme henne i 5 måneder!! Det er jo fantastisk!!
Du kan gi deg med flagget til topps, spør du meg:)

Syntes ikke du skal være skuffet over deg selv. Du skal være stolt over alt du har gått igjennom for å klare det så lenge.

Signerer de over her! All respekt til deg!!! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde gitt opp for lengst om det var meg!!

Dere er så herlige! blir helt rørt<3
Tusen takk:) ja det er det gubben sier også.. Men er jo frustrerende å ikke kunne amme normalt og at det må være så mye jobb..

Men ja, ska prøve å veive med flagget når jeg pakker bort ammeinnlegga:p

Sitter å tenker mye på for og imot mme.. Mye ekstra jobb og penger da:p enn å slenge ut pætta:p

Men de små er jo faktisk ikke "så små" lengre, og de begynner jo mer og mer med fast føde så :) Hihi

Du har vært kjempeflink, det vil selv den største ammefronteren kunne se :)

Nå begynner de små å bli store. Vi som nå fullammer må gradvis gå over til fast føde vi også.

Vær stolt av deg selv, du har i hvertfall imponert meg med ståpåviljen din :)

Der var du Hel1 :-) fikk tips om att du hade brukt Afipran før å øka melkeproduksjonen.
Har noen spørsmål till deg angånde detta. Hoppas du kan svara meg. :-)

Der var du Hel1 :-) fikk tips om att du hade brukt Afipran før å øka melkeproduksjonen.
Har noen spørsmål till deg angånde detta. Hoppas du kan svara meg. :-)
Hei, her er jeg:) bare å spørre :))

Hei, her er jeg:) bare å spørre :))
De var synd legen ikkje ville skriva ut mer afipram till deg.

Har en jenta på 16 uker.har fullammat henne hitils. Sisste dagarn så se eg haft så lite melk. Knappt att hon blir mett. Hon hænger på brøstet. Blir aldrig færdig og mett. Brøsten kænns tomma.
Kænns som dom e punkterte. Detta har skjedd så fort. Har prøvd flaska hon vill ikkje ha den. Fikk bestillt en time hos legen idag om i hop att få Afipran. Syns du de hjalp å efter hvor lang tid merket du?

De var synd legen ikkje ville skriva ut mer afipram till deg.

Har en jenta på 16 uker.har fullammat henne hitils. Sisste dagarn så se eg haft så lite melk. Knappt att hon blir mett. Hon hænger på brøstet. Blir aldrig færdig og mett. Brøsten kænns tomma.
Kænns som dom e punkterte. Detta har skjedd så fort. Har prøvd flaska hon vill ikkje ha den. Fikk bestillt en time hos legen idag om i hop att få Afipran. Syns du de hjalp å efter hvor lang tid merket du?

Uff, ja kjenner til problemet:/ har du prøvd feks
Havregryn
Ammete
Vørterøl
Syntocinon, for å få ut melka lettere
Legge til ofte (2.-3. time)

Kjente forskjell på dag 2 :)

Uff, ja kjenner til problemet:/ har du prøvd feks
Havregryn
Ammete
Vørterøl
Syntocinon, for å få ut melka lettere
Legge til ofte (2.-3. time)

Kjente forskjell på dag 2 :)
Ammete har eg prøvd de har eg brukt stort sett hela tiden. Havregryn er prøvd eg har lagt henne tom hver time till brøstet. De hjelper ikkje min brøst blir aldrig fylla , hverken morgen eller kveld. Eg har prøvd amma oftare om natten. Tom Så har eg prøvd å pumpa. :(:(

Var de vanskligt å få legen till å skriva det ut?? Fastlegen kunde ikke ta imot meg men eg ska til en annen mannlig lege e så redd han nektar meg det.

Hver time kan være litt for ofte pga de ikke rekker "å fylle seg opp" :/
Prøv å heller gi mme med kopp eller grøt?

Snakka med en annen lege på senteret først og hu sa nei pga hu ikke hadde hørt om det. Men når jeg fikk snakket med min lege var det ikke noe problem.. Men nå anbefaler de også Motilium. Men tror det må spesial bestilles.. Du får nevne det :)

Hver time kan være litt for ofte pga de ikke rekker "å fylle seg opp" :/
Prøv å heller gi mme med kopp eller grøt?

Snakka med en annen lege på senteret først og hu sa nei pga hu ikke hadde hørt om det. Men når jeg fikk snakket med min lege var det ikke noe problem.. Men nå anbefaler de også Motilium. Men tror det må spesial bestilles.. Du får nevne det :)

Me om och men i en time Skulle han Ringa runt øverallt å fråga. Fikk inget vettit svar han. Han fråga fast legen min å hon meinte på att de ikkje noet å gjør me det. Evt visst barnet mitt ikkje tog flaska så kunde eg gi henne mme me sprøyte. Eg gav meg ikkje. Till slut så visa eg en sida eg hade sett det på relis.no da gav han seg å sa att eg kunde få det. 55 minuter satt eg dær till slut så fikk eg.

De eg lurar på hvor mye brukte du? I dags dose ? Før han skrev bara 1*3 50 st.

Jeg har ikke fått med meg alt ang slitet med amminga. Men synes du skal være stolt av deg selv som hsr ammet i 5 mnd :D
Det er jo den første tiden som er viktigst. Og amming skal være kos og ikke slit.

Så blir det slutt på amminga nå, så synes jeg ikke du skal være lei deg av den grunn :)
Du har vært flink og stått på :)

Me om och men i en time Skulle han Ringa runt øverallt å fråga. Fikk inget vettit svar han. Han fråga fast legen min å hon meinte på att de ikkje noet å gjør me det. Evt visst barnet mitt ikkje tog flaska så kunde eg gi henne mme me sprøyte. Eg gav meg ikkje. Till slut så visa eg en sida eg hade sett det på relis.no da gav han seg å sa att eg kunde få det. 55 minuter satt eg dær till slut så fikk eg.

De eg lurar på hvor mye brukte du? I dags dose ? Før han skrev bara 1*3 50 st.
Oi, såpass ja.. Viktig å stå på sitt:p

Jeg fikk ett glass med 20stk i 3 ganger. Legen sa 1x 2 ganger dagen. Men ammehjelpen anbefalte ihvertfall 3 om dagen. Så jeg tok 1 på morran og 2 på kvelden. Man blir veldig trøtt av dem;)

Jeg har ikke fått med meg alt ang slitet med amminga. Men synes du skal være stolt av deg selv som hsr ammet i 5 mnd :D
Det er jo den første tiden som er viktigst. Og amming skal være kos og ikke slit.

Så blir det slutt på amminga nå, så synes jeg ikke du skal være lei deg av den grunn :)
Du har vært flink og stått på :)
Tusen takk for det! :)
Ammer litt enda. Men får fast føde og flaske ved siden av :p er jo så koselig å amme også.. <3

Må eg
Spör igjen. Hvor länge brukte du kuren 1 morgon og 2 kveld. Og när trappa du ned.
Kan eg bruka dem dosen så länge eg vill eller e det 10 dagars dose?

I ca to uker.. Så sku jeg egentlig trappe ned, men ble sliten av den prøvinga, så kutta bare ut og nå delammer jeg bare..

Må eg
Spör igjen. Hvor länge brukte du kuren 1 morgon og 2 kveld. Og när trappa du ned.
Kan eg bruka dem dosen så länge eg vill eller e det 10 dagars dose?

Jeg har svart deg i din andre tråd om hvordan Afipran skal tas. Vi gir det ofte til mødre som må pumpe over lang tid og dermed mister melka. Men husk bare at Afipran ikke er en mirakelkur. Den virker bare så lenge du tar tablettene. Men kan gi mot til å fortsette den slitsomme jobben det er å amme og få opp melkeproduksjonen.

Back
Topp