Er så lei nå!

**Poppy**

Flørter med forumet
Må bare få ut litt frustrasjon, er så lei av å vente nå! Begynte alt for tidlig med ventingen og har termin i dag. Men det er jo INGEN tegn (bortsett fra et par stk) på at noe er på gang..! Er andregangsfødende og fødte over tiden sist, ble da satt i gang, men håper så inderlig det starter av seg selv denne gangen :) Er så klar for å møte den lille karen nå!

Har hatt noen skikkelige vonde tak i magen når jeg reiser meg opp (2-3 ganger om dagen de siste 4 dagene sånn ca), men de gir seg med en gang jeg setter/legger meg ned. Tolker det som vonde kynnere? Og for 4 netter siden kom høyst sannsynlig slimproppen (masse slim med blodspor). Ellers ingen murringer, rier eller nevneverdig nedpress. Litt kanskje, men hodet er ikke festet eller noe enda. Kunne ønske noen bare sa ååååå ja har slimproppen gått, ha da er det 3 dager igjen til fødsel haha! Det hadde vært noe!

I tillegg har jeg fått tidenes mest smertefulle hemoroide kan nesten ikke gå, men smører med sheriproct og håper på det beste! Sikkert skikkelig digg å føde med DEN vonde greia i rompa uææææææ!!

Flere som venter seg til vanvidd her eller er det bare meg??? Eller noen som kan fortelle meg at fødselen kommer til å starte i natt???? Hihi
Beklager langt syteinnlegg, men måtte bare få ut litt frustrasjon :-)

Tror egentlig ikke at jeg kan bidra da jeg tipper at det er rier du helst vil ha og ikke noe annet :P

Men har du fått beskjed av legen om å bruke shceriproct? Så kjipt å få det oppi alt annet! Har du prøvd å ise ned?

Ellers som nevnt, kunne ønske jeg kunne si noe som hjalp... Jeg har hatt mine to utålmodige svangerskap så denne gangen gadd jeg ikke å forvente noen ting! Termin på tirsdag... Men det skal visst bli baby av dette her...en eller annen gang :P Hva fyller du dagene med?

Ro ned, kommer snart! Har selv 5 dager til termin. Skulle ønske jeg bare kunne sove frem til fødsel starter. Men samtidig ønsker jeg å vente hvertfall de siste 5 dagene. De snegler seg av gårde.
Prøv å få tiden til å gå ved å gjøre det du kan. Det er kjipt å kjenne at det man først håper er rier bare er kynnere når man bare vil ha det overstått. Selv har jeg ikke sett snurten av slimproppen, har så vidt hatt noen kynnere, og kun litt vondt i bekkenet i noen stillinger.
Vært så utrolig lei lenge selv. Syns ikke graviditet er noe stas. Det er for min del et nødvendig onde for å få barn.
Tror vi alle er ekstra lei nå, uansett hvordan man syns det er å være gravid. Håper det hjelper å vite du ikke er alene. Og håper du klarer å styre tankene over på noe annet en liten stund! [emoji178]

Jeg ble satt i gang 10 dager på overtid med første, mens andre startet av seg selv dagen etter termin ;) Krysser fingrene for at det snart starter for deg også og at du slipper en til igangsetting! Første og andre fødsel kan ikke sammenlignes selv om begge egentlig var positive fødselsopplevelser ☺️ Tipper du er i gang innen et par dager og krysser fingrene for at de takene du opplever ved jevne mellomrom har hatt en effekt på modningen slik at kroppen er godt klar når det starter! Her er det ikke termin før 25. juli, så må nok finne meg i å vente noen uker til :p Lykke til når det starter!

Må bare få ut litt frustrasjon, er så lei av å vente nå! Begynte alt for tidlig med ventingen og har termin i dag. Men det er jo INGEN tegn (bortsett fra et par stk) på at noe er på gang..! Er andregangsfødende og fødte over tiden sist, ble da satt i gang, men håper så inderlig det starter av seg selv denne gangen :) Er så klar for å møte den lille karen nå!

Har hatt noen skikkelige vonde tak i magen når jeg reiser meg opp (2-3 ganger om dagen de siste 4 dagene sånn ca), men de gir seg med en gang jeg setter/legger meg ned. Tolker det som vonde kynnere? Og for 4 netter siden kom høyst sannsynlig slimproppen (masse slim med blodspor). Ellers ingen murringer, rier eller nevneverdig nedpress. Litt kanskje, men hodet er ikke festet eller noe enda. Kunne ønske noen bare sa ååååå ja har slimproppen gått, ha da er det 3 dager igjen til fødsel haha! Det hadde vært noe!

I tillegg har jeg fått tidenes mest smertefulle hemoroide kan nesten ikke gå, men smører med sheriproct og håper på det beste! Sikkert skikkelig digg å føde med DEN vonde greia i rompa uææææææ!!

Flere som venter seg til vanvidd her eller er det bare meg??? Eller noen som kan fortelle meg at fødselen kommer til å starte i natt???? Hihi
Beklager langt syteinnlegg, men måtte bare få ut litt frustrasjon :-)
Jeg å venter meg i hjel jeg å føles det ut som... Men mest fordi jeg er lei av å være gravid.... Og har ikke termin på ennå 3 uker [emoji85][emoji85] så forventer ikke noe på en stund ennå [emoji23] men er utrolig lei...

Tror egentlig ikke at jeg kan bidra da jeg tipper at det er rier du helst vil ha og ikke noe annet :p

Men har du fått beskjed av legen om å bruke shceriproct? Så kjipt å få det oppi alt annet! Har du prøvd å ise ned?

Ellers som nevnt, kunne ønske jeg kunne si noe som hjalp... Jeg har hatt mine to utålmodige svangerskap så denne gangen gadd jeg ikke å forvente noen ting! Termin på tirsdag... Men det skal visst bli baby av dette her...en eller annen gang :p Hva fyller du dagene med?

Jordmor som nevnte salven, har forsøkt å ise ned også så håper det roer seg litt ned så jeg får sove ordentlig.

Forsøker å "nyte" dagene med de siste forberedelsene, cafébesøk og lese litt. Kjøpte meg kryssordblad her om dagen til og med haha! Ellers prøver jeg å lade batteriene så godt jeg kan. Fått sola meg litt de siste to dagene også. Mannen tok meg med på kjøretur i dag, det var veldig koselig, så timene og dagene går relativt fort heldigvis :-)

Masse lykke til du også, skulle ønske jeg hadde litt av roen din altså!

Jeg ble satt i gang 10 dager på overtid med første, mens andre startet av seg selv dagen etter termin ;) Krysser fingrene for at det snart starter for deg også og at du slipper en til igangsetting! Første og andre fødsel kan ikke sammenlignes selv om begge egentlig var positive fødselsopplevelser ☺️ Tipper du er i gang innen et par dager og krysser fingrene for at de takene du opplever ved jevne mellomrom har hatt en effekt på modningen slik at kroppen er godt klar når det starter! Her er det ikke termin før 25. juli, så må nok finne meg i å vente noen uker til :p Lykke til når det starter!

Tusen takk! Krysser det jeg har med deg :-)

Jordmor som nevnte salven, har forsøkt å ise ned også så håper det roer seg litt ned så jeg får sove ordentlig.

Forsøker å "nyte" dagene med de siste forberedelsene, cafébesøk og lese litt. Kjøpte meg kryssordblad her om dagen til og med haha! Ellers prøver jeg å lade batteriene så godt jeg kan. Fått sola meg litt de siste to dagene også. Mannen tok meg med på kjøretur i dag, det var veldig koselig, så timene og dagene går relativt fort heldigvis :)

Masse lykke til du også, skulle ønske jeg hadde litt av roen din altså!

Bra at dagene går i det minste!
Det hadde vært fint med en mellomting mtp utålmodighet altså. Det er nesten litt skremmende hvor lite klar jeg er for fødsel...for husker så godt at jeg var sååå glad for smerter når det først satt i gang. Denne gangen så kan det hende at jeg får litt panikk hvis jeg skulle ha gått i fødsel i natt! Blir liksom aldri fornøyd jeg:hilarious:

Håper du slipper å vente veldig mye lengre!!

Bra at dagene går i det minste!
Det hadde vært fint med en mellomting mtp utålmodighet altså. Det er nesten litt skremmende hvor lite klar jeg er for fødsel...for husker så godt at jeg var sååå glad for smerter når det først satt i gang. Denne gangen så kan det hende at jeg får litt panikk hvis jeg skulle ha gått i fødsel i natt! Blir liksom aldri fornøyd jeg:hilarious:

Håper du slipper å vente veldig mye lengre!!

Takk :-) Ja, håper det skjer noe snart.

Haha, det er akkurat det, selvom man tror man er aldri så klar, utålmodig eller ikke, kommer nok rier og andre sikre tegn kanskje litt kastet på oss allikevel. Når slimproppen kom (tror jeg det var ihvertfall) tenkte jeg litt sånn "shit!! Nå kan det snart skje" :-)

Huff jeg kommer til å være skuffet hvis jeg ikke har født til termin. Skjønner deg godt.. venter og venter jeg og (38+4) ....

Husker min mor lå på sofaen og gren og var så fortvilet over at ikke min søster ville komme ut, noen timer senere gikk vannet :p så kanskje det hjelper å miste motet :p

Anbefaler deg å kjøpe noen egne våtservietter som er ment for hemoroider, jeg brukte det og samme salve som deg etter fødsel sist:) husker ikke hva de het, men var en gul pakke, var mye bedre å vaske med de, enn å tørke med papir:)

Husker min mor lå på sofaen og gren og var så fortvilet over at ikke min søster ville komme ut, noen timer senere gikk vannet :p så kanskje det hjelper å miste motet :p

Anbefaler deg å kjøpe noen egne våtservietter som er ment for hemoroider, jeg brukte det og samme salve som deg etter fødsel sist:) husker ikke hva de het, men var en gul pakke, var mye bedre å vaske med de, enn å tørke med papir:)

Har hatt en runde grining i dag så kanskje det er desperasjon som må til ja haha

Tusen takk for tips! Det skal jeg sjekke ut :-)

Godt å få ut litt syting og frustrasjon :shy:

Går selv på veggen snart.. Selvom det er 17dager til termin, men jeg er max klar for å få henne ut å i armene mine! :Heartred
Blir bare "irritert" når jeg ser andre har fått sine skjønne små bebiser :love2 (godt ment, så ingen tolker feil)

Blitt mer eksplosiv på mannen for at jeg er irritert om dagen! :smiley-angry019 han kan jo ikke noe for det stakkars. Meeen det går nå utover han likevel :smiley-angelic006

Neei, smøre seg med tålmodighet (som jeg ikke eier!!! :mad:) hun kommer når hun kommer :Heartred

Jeg har begynt å våkne om morgenen og starte dagen med å gråte fordi hun ikke kom i natt heller:-p Hehe.... man blir sprø av denne ventingen...

Takk :) Ja, håper det skjer noe snart.

Haha, det er akkurat det, selvom man tror man er aldri så klar, utålmodig eller ikke, kommer nok rier og andre sikre tegn kanskje litt kastet på oss allikevel. Når slimproppen kom (tror jeg det var ihvertfall) tenkte jeg litt sånn "shit!! Nå kan det snart skje" :)

Det er jo nettopp sånne tegn som "ødelegger" ventingen da det skaper forventninger for hver vonde kynner, tegn til slim og blod etc... Det er ikke lett å late som ingenting da! Også gleder man seg jo som en liten unge - man snakker jo om bursdag, jul, nyttår og påske på en gang x med en million :P

Skaff deg stikkpillene til scheriproct som er på resept og bruk i tillegg til salven! Det er grusomt å gå med den smerten der og spesielt rett før fødsel.

Jeg har begynt å våkne om morgenen og starte dagen med å gråte fordi hun ikke kom i natt heller:p Hehe.... man blir sprø av denne ventingen...

Jeg drømmer hele tiden at jeg har rier, sykt kjipt å våkne og innse at det var en drøm! :p
Men nå har jeg "heldigvis" noen grunner til å IKKE føde før termin, så prøver å tenke på de :p

Til de som lurer eller er interessert:

1. Juli gikk vannet tidlig tidlig på morgenen :-) Det kom ingen rier med det første, men rundt kl 18-19 begynte regelmessige rier. Vi dro til sykehuset ca kl 21 med vonde rier. Etter vaktskifte kl 21:30 ble åpning sjekket til 6 cm. Vi fikk tildelt fødestue med stort badekar, og der ble jeg liggende i mange timer! Så deilig og smertelindrende. Fikk lystgass og akupunktur mens jeg lå i karet. Da pressriene startet gikk jeg ut av badet og etter 3-4 pressrier var gutten ute. Det hele tok seks og en halv time fra vi kom inn til han var ute kl. 03:27 2. Juli :-)

Til de som lurer eller er interessert:

1. Juli gikk vannet tidlig tidlig på morgenen :-) Det kom ingen rier med det første, men rundt kl 18-19 begynte regelmessige rier. Vi dro til sykehuset ca kl 21 med vonde rier. Etter vaktskifte kl 21:30 ble åpning sjekket til 6 cm. Vi fikk tildelt fødestue med stort badekar, og der ble jeg liggende i mange timer! Så deilig og smertelindrende. Fikk lystgass og akupunktur mens jeg lå i karet. Da pressriene startet gikk jeg ut av badet og etter 3-4 pressrier var gutten ute. Det hele tok seks og en halv time fra vi kom inn til han var ute kl. 03:27 2. Juli :-)

Gratulerer så mye [emoji3] hørtes ut som EM drømmefødsel!!

Back
Topp