Er så lei meg nå..

Miss Claymore!

Forumet er livet
Huseieren skal selge huset vi bor i nå, og det fortalte han i sta, samtidig som han satt opp TIL SALGS
plakater på husveggen og ga meg oppsigelseskontrakten i hånda. Jadda. Vi som har mala, tapetsert,
satt opp ny baderomsinnredning osv den siste mnd og endelig fått det bra her og i tillegg fått
 barnehageplass til snuppa rett oppi gata her.
Hovedgrunnen til at jeg søkte plass i den bhg er jo fordi den lå så nærme, og jeg har ikke lappen.

Han kunne vel fortalt LITT tidligere at han skulle selge vel, så jeg kunne få sjansen til å spare opp til
depositum og se etter et annet sted å bo. Men nei da. Og det beste av alt er at denne huseieren er
gift og har barn med morra mi, og hu sitter der og gir så full faen i hva som skjer med meg og
barnebarna hennes.
Også kom han med en hel haug med maling og sa at de skal male her i helgen. Så han har planer om å
forgifte meg og ungene med malingsgasser i samme slengen. Skulle liksom feire 17.mai med han og
mamma i morgen. DET skjer ikke. Akkurat nå orker jeg ikke trynet hans engang. Er så lei meg nå, føler
at ALT er imot meg..

Eh....

Tom for ord.. Er det mulig????

Aiaiai, ikke bra..

Skjønner at du er lei deg, for det kom rimelig busende på deg dette da.

De kan ikke bestemme seg for å male uten ditt samtykke, du betaler leie og det er ditt hjem.
Og jeg håper inderlig at du ikke har inverstert av egen lomme til de oppgraderingene du/dere har gjort.
Hvor lang oppsigelsestid har du? Og tror du huset vil selges så fort at du ikke rekker å finne deg noe annet?
En annen ting som kan være ok å undersøke er om de som evt kjøper ønsker leieboer.. bare en tanke.

Lissyjane skrev:
Åh hjelpe megemoticon  Skjønner utrolig godt at du er lei deg! Og så din egen  mor attpåtilemoticon  Stor klem til deg!

sign!

Men du vet at salg er ikke oppsigelsesgrunn?? det var ikke det før vertfall....

herregud, hadde blitt grise sur

herregud nå begynte jeg å gråte!! er det muligemoticon
masse masse klemmer til degemoticon

sender deg en stor klem jeg..
selvom det ikke hjelper akkuart nå...

Knerthen skrev:
Lissyjane skrev:
Åh hjelpe megemoticon  Skjønner utrolig godt at du er lei deg! Og så din egen  mor attpåtilemoticon  Stor klem til deg!

sign!

en kan si opp leietagere ved salg eller ved at en ska bruke det selv,
Da jeg satte huse mitt til salgs så fikk de 2 familiene som leide hos meg oppsigelse , så lenge en ga de opsigelsen innen for de mnd en hadde opsigelsetid så kunne ikke leietagerne gjøre noen ting,

bondekone skrev:
Knerthen skrev:
Lissyjane skrev:

sign!

Da jeg satte huse mitt til salgs så fikk de 2 familiene som leide hos meg oppsigelse , så lenge en ga de opsigelsen innen for de mnd en hadde opsigelsetid så kunne ikke leietagerne gjøre noen ting,

Dette ser ut til å være en vanlig problemstilling. Det er få saklige grunner til at en huseier kan si opp sin leietaker i løpet av kontraktsperioden. At huset/leiligheten skal selges er ikke en saklig grunn. Hvis ny eier skal bo i boligen selv, kan ny eier si opp leieforholdet. Dvs. du kan protestere på oppsigelsen med hjemmel i Husleielovens § 9-5. På den annen side kan du ikke forhindre at huseier starter prosessen med å selge boligen og du må godta at huseier holder visninger og annet som fører med salgsprosessen. På den måten er det kanskje greit om huseier tilbyr deg å flytte ut før prosessen starter. Mvh Cathrine på SiT Bolig

Salg er ikke en gyldig oppsigelsesgrunn nei...

Herregud...jeg har ikke ord!

Om dette hadde skjedd meg hadde jeg knekt helt sammen.

Hva feiler det denne mannen??? Og hvorfor gir moren din totalt blaffen?

Du vet det at om huset skal selges så er ikke det noen gyldig oppsigelsesgrunn ;)

Så du kan egentlig bare ta det helt med ro.

Kjedelig at det er mora di da...

bondekone skrev:
Knerthen skrev:
Lissyjane skrev:

sign!

Kan man aldeles ikke!
I såfall skal grunnen være at man skal bo der selv, eller nærmeste familie skal bo der. OG man må ha bostedsadresse der min. 1 år!
Det er overhode ikke riktig å sende oppsigelse pga. salg av bolig.
Håper du sender en skriftlig klage på at du ikke godtar oppsigelsen.
Og du kan jo godt legge ved kopi av husleieloven ;)

huff... tenkte først for en sleip fyr... men da jeg så at han faktisk er sammen med mora di får synker han bare ENDA mer... det er skikkelig SLEMT!! det kan jo ikke ha kommet som lyn fra klar himmel, og når han i tillegg kjenner deg så synes jeg dette var skikkelig råttent gjort... er det mulig!
hvis dette er en typisk utleie-del du bor i så er det kanskje ganske sannsynlig at du kan leie videre av de som kjøper? 
jeg blir helt satt ut jeg.. huff...
*klem*

”Du kan protestere mot oppsigelsen. Det må i så fall gjøres skriftlig til meg innen én måned regnet 
fra den dato du mottok denne oppsigelsen. Dersom du ikke protesterer på oppsigelsen innen fristen, 
taper du retten til å påberope deg at oppsigelsen er i strid med husleieloven, jf. § 9-8 første ledd annet
punktum. Jeg kan i så fall begjære tvangsfravikelse etter tvangsfullbyrdelsesloven § 13-2 tredje ledd 
bokstav c.

Salg er IKKE gyldig oppsigelsesgrunn.

Lissyjane skrev:

Lissyjane skrev:

Stor klem :-)

Blir helt målløs jeg :o
Men han har ikke lov til dette .. Så du burde absolutt protestere, synes jeg!
Dette burde du ikke finne deg i..

Stoor klem!

Huff, nå fikk jeg vondt på dine vegne. Det er ikke noe særlig når familien holder på sånn :( Vet alt om hvordan det føles... Sender en stor klem (fra en som har en pappa som satt og så på at kjæresten hans kasta meg ut hjemmefra)

Back
Topp