Er så lei av NAV!

Tina_81

Forelsket i forumet
Nå er jeg så lei av nav!!! De holder ingen ting av hva de lover, og de kan gjøre akkuratt hva de vil!
Søker om gjenomtak av aap, da de avsluttet saken min ved en feil. Det kunne de jo ikke fikse på, jeg måtte jo søke på nytt...arrghh.
Ble lovet rask saksbehandling, vanlig er 4 uker og maks er 5 uker behandlingstid.
Så ble saksbehandler sykemeldt i 3 uker..jeeej..ingen andre kunne ta saken da eller??
Nå er det gått 6 uker og saken er ennå ikke ferdig.
De håpet at de kunne klare det i løpet av neste uke!!!
HVA ER PROBLEMET, sier jeg bare!
Er så sykt forbanna nå. Nå har jeg gått uten penger i over 1 mnd, og vi lever på lønna til sambo. Greit at jeg får etterbetalt når saken er godkjent igjen da.

Hvorfor kan de folka bare gjøre som de vil, det får jo ingen konsekvenser for de når de ikke holder frister.
Klarer ikke kjefte på saksbehandleren min heller da, for ho er jo så blid og hyggelig, og det er jo ikke hennes feil, hun kan jo bli syk hun også. Men SYTEMET, der er det noe RIV RUSKENDE GALT!

Sånn, ferdig blåst ut...puuhh.   ;)

Uff skjønner det er frustrerende!! Jeg er også ganske lei av NAV...! Er jo en del enkeltmennesker som jobber der og som er fantastiske og gjør alt de kan for å få ordna ting, men som du sier det er hele det idiotisk kompliserte byrokratiske systemet demms som ødelegger! Har vært uten lønn i 6 uker nå, er ikke så kult liksom... De sa de skulle prøve å få ordna så jeg fikk utbetalt nå ved månedskifte, så vi får håpe det ordner seg... Sukk! Forstår din frustrasjon! Synes det er utrolig kjipt å måtte "forsørges" av samboern... :( Sårer min veldig selvstendige kvinnestolthet!

Vet ikke om det er forskjeller på behandlingstider på di forskjellinge kontorene, men jeg fikk beskjed om at det var kort behandlingstid. Så da jeg ringte etter litt over to uker for å høre hvordan det gikk med saken fikk jeg snakke med han på forvaltningen som hadde med det å gjøre og når han så på den sa han at det var 2 ukers behandlingstid på disse.  Da jeg sa at det var over to uker siden di hadde mottat den sa han: ja her er jo fristen gått ut. Jeg ordner det med en gang. Å to dager etter hadde jeg penger på kontoen.
Ringte i utgangspunktet for å høre hvor lang behandlingstid det var på di sakene siden jeg ikke hadde fått noe brev fra di som sa noe om behandlingstiden (noe nav bruker sende ut), men fikk da til svar at siden det bare var 2 ukersbehandlingtid så sendte di ikke ut slike brev.
Skjønner frustrasjonen din veldig. Jeg ville tatt en ny telefon til nav og purret på, evt spurt om di tenker du skal leve på luft og kjærlighet...

Det som er ille at min sak er bare lommerusk i forhold til mange andre.
Søskenbarnet mitt går på uføretrygd og har en baby på 9 mnd nå. Hun har søkt om ekstra penger til barnet, noe alle har krav på. Hun fikk beskjed om at det var 3 mnd behandlingstid, nå har det gått 7 mnd??? Og hun fikk beskjed om at det kunne ta mye lengre tid, for slike saker ble ikke prioritert pga. pengemangel hos nav??? hørt noe så dumt?
De skal nå engasjere advokat på saken.

Er ikke saken min ferdig i løpet av uka som kommer ringer jeg og maser igjen ja!

Back
Topp