Er så lei av å hoste!

Cicci79

Glad i forumet
 Har holdt på i over en uke. Og nå har jeg hostet så mye at jeg har fått vondt i ribbein og ryggen Var en stund ikveld jeg nesten ikke klarte å gjøre noenting fordi det gjorde så vondt. Må nok ta en tur til legen på mandag å få sykemelding.

Jeg kan melde meg inn her, har vært syk i over ei uke nå :/ ... Utrolig sår als, tett tryne og hoste. Våkner på natta å hoster så jeg brekker meg :( .. God bedring til deg!! Håper det gir seg snart!

Har hatt det slik jeg også. Klarte å hoste på meg et lite ribbeinsbrudd faktisk :-/
Kan være lurt å sjekke opp i det for å se om det er bakterielt eller virus. Er det bakterier kan antibiotika hjelpe (noen er trygge for gravide å bruke).

Kan ellers anbefale fribol urtedrops (grønne boksen, ikke den med sitronsmak) som de selger på apoteket. De hjelper mot hoste. Er sukkerfrie (kunstig søtstoff), så kan brukes på kvelden etter at man har pusset tennene. Dropsene inneholder timian, og RELIS har svart på saken om det er trygt for gravide å bruke drops som inneholder timian. De anser det som trygt å bruke (så lenge man ikke overdriver bruken). Se link: http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=6&S=59 (kopier hele linken for å få siden til å fungere).
RELIS er seriøs side. Det er RELIS som er ansvarlig for tryggmammamedisin.no :-)

Det finnes også enkelte hostesafter som kan brukes under graviditet, f.eks bisolvon eller solvipect (slimløsende). Legen kan evt. vudere å gi resept på hostedempende midler for kort tids bruk.
NB. Ikke bruk Noskapin hostesaft under graviditet!!

God bedring til dere begge

huff, stakkar. Ønsker deg god bedring

Kristine_26 skrev:
huff, stakkar. Ønsker deg god bedring

God bedring til deg også!

Tusen takk for tips

Tusen takk allesammen! Tar en tur til legen imorgen selv om det føles litt bedre akkurat nå.

Back
Topp