Er så kvalm!

Mamma_C

Forelsket i forumet
Februarhjertene2017
Har vært hos legen nå og ble 100% sykemeldt. Er 9+5 i dag og har vært sånn
i rundt 3 uker nå. Kaster opp morgen og kveld, resten av dagen ligger jeg som
ett slakt på sofaen i fosterstilling. Har på seabands og drikker ingefær te. Prøver
og spise noe hele dagen også. Noen som har flere tips? :)

Desverre ingen tips herfra, er sånn i 9 uker nå. 14 uker på vei og inn og ut fra sykehuset. Får intravenøs 3 ganger i uka. Føler jeg blir gal snart får nesten inne noe mat eller drikke i meg før alt må ut. Ligger stort sett i de ukene da kroppen er helt utslitt og ødelagt.

Prøv å spise oftere og smått, prøv deg frem, sitron, farris, eple juice, supper, unngå sterk mat, sukker. Epler, gulrøtter er nøytrale så kan roe litt ned.

Oisann, god bedring til dere begge to! (I mangel på et bedre ord...) Håper det snart roer seg for dere begge!!

Uff. Håper det blir bedre snart. Sender en klem

Jeg sliter også veldig med kvalme, har vært amøbe siden uke 4... Brukte Postafen de første ukene uten særlig virkning, deretter har jeg tatt Phenergan to ganger daglig uten at jeg blir kvalmefri av den grunn. Det eneste som hjalp for meg var å bli innlagt med intravenøs væsketilførsel, de beste dagene mine hadde jeg faktisk da jeg var innlagt.

For meg hjalp det å ta folat rett før leggetid istedefor morgenen.. om det er tilfeldig at kvalmen sluttet etter det vet jeg ikke, men verdt et forsøk ;) nå skal det sies at jeg "bare" var kvalm, og kastet ikke opp

Back
Topp