Er så kvalm.. tips?

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
vært kvalm av og på i en uke nå. Idag har det stått på siden jeg sto opp, har ikke klart noe. Eller jeg prøvde gå tur, hjelp litt der og da, men nå er det påan igjen.
Før har det funket å spise, nå synes nesten jeg det blir værre av mat :/ Er ikke dær at jeg må spy, selvom det hadde vært bedre føler jeg.

Noen tips til hva som kan funke? Er litt desperat nå kjenner jeg..

Skjær opp frisk ingefær å putt på en vannflaske, best hvis det får stå over natta :) man kan også ha litt limebåter i.
På meg hjelper det å få i seg noe salt også, ritz kjeks feks

Skjær opp frisk ingefær å putt på en vannflaske, best hvis det får stå over natta :) man kan også ha litt limebåter i.
På meg hjelper det å få i seg noe salt også, ritz kjeks feks

Takk! Får prøve det i morgen. :)

Har ikke vært kvalm selv, men jeg ville kansje kontaktet legen om å få noe kvalmestillende eller prøvd de armbåndene de selger på apoteket.

Lykke til!

Å spise litt ofte hjelper for mange. Om så det bare er noen biter med tørr kjeks. Og hvis du finner noe du klarer å spise(selvom det bare er en matvare f.eks) så spis det du kan av det:) jeg kunne i forrige svangerskap bare spise rekesmørbrød når jeg var kvalm.

Mitt beste tips er å ha kjeks eller lignende på nattbordet sånn at du spiser FØR du reiser deg opp fra senga. Var helt avhengig av det sist. Sambo var også flink å serverte oppkuttet frukt ol i senga på morgenen :P
Ellers så er det selvfølgelig viktig at du aldri blir sulten, små spis hele dagen :p

Back
Topp