Er så innmari tørst

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Er det vanlig å være ekstra tørst i svangerskapet? Jeg husker ikke det fra sist, men denne gang er jeg innmari tørst, HELE tiden! Selv om jeg drikker mye går jeg ike uvanlig mye på toalettet.. Kan det være et symptom på noe, eller trenger man mer vann når man går gravid?

KAN være tegn Svangerskapssiabetes, uten at jeg kan si noe sikkert..

KAN være tegn Svangerskapssiabetes, uten at jeg kan si noe sikkert..
Jeg tenkte på det, men googlet og fant ikke ut at det var et klart symptom ... Skal til legen neste uke, så jeg får bare spørre da ..

Jeg er også veldig tørst og drikker MASSE!! Snakket med legen da jeg var der for et par uker siden, og fikk målt blodsukkeret. Der fant de ingenting, så jeg tror ikke det behøver å bety svangerskapsdiabetes. Kanskje det er et litt sjeldent symptom?!

Jeg er også veldig tørst, drikker mye mer enn vanlig. Jeg har bare tenkt som så at vi har 2 liter mer blod i kroppen og trenger derfor mer vann for å holde på væskebalansen? Kanskje ulogisk... Jeg veit i alle fall at jeg svetter mer også. Og så går jeg ofte på do da, men veit ikke om volumet totalt ut er større, bare at blæra har mindre plass, hehe....

ImageUploadedByBV Forum1384182533.949503.jpg

Her sto det idag hos meg at det er vanlig å være mer tørst :) jeg er spesielt tørst om morran.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fryktelig tørst jeg også! Men klarer ikke å drikke noe særlig pga kvalme.... så tror det er derfor jeg er tørst :P Drikker bare litt omgangen.

Det at jeg blir veldig tørst var et tegn jeg fikk tidlig og fikk da mistanke om at jeg var gravid. Husker det fra sist. Jeg går ingen plass uten full vannflaske :p noen ganger blir jeg så tørr i halsen at den klistrer seg sammen som om jeg har løpt mange km :p så for meg er vertfall det helt vanlig gravid symptom :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vanlig å bli mere tørst når man går gravid ja,men alt med måte!I mitt forrige svangerskap ble jeg etterhvert ekstremt tørst,drakk ca 7liter hvert døgn!!Drakk hele døgnet,og de rundt meg reagerte veldig.Men jordmor og lege trodde nok jeg overdrev omfanget for det var ingen spor i urinen,helt til dagen han måtte tas i hu og hast pga alvorlig SF og HELLP,da var det litt spor.Så jeg kommer til å være veldig obs dette svangerskapet.Viss du føler du drikker mye forhold til hva som kommer ut,er et tips å måle inntak og hva som går ut igjen(ved hjelp av bekken feks).Så ser man om systemet fungerer som det skal.

Back
Topp