Er så i tvil..

Heidi:)

Glad i forumet
Åhh..jeg hadde bestilt tidlig ultralyd neste onsdag (da er jeg 7+5 på vei).. Igår fikk jeg det plutselig for meg at jeg ville få timen før, da jeg ikke har kjent så mange symptomer og at jeg bare vil få en bekreftelse på at det er en spire der så fort som mulig. Byttet derfor timen til fredag, da er jeg akkurat 7 uker på vei..men ble usikker, er dette for tidlig? Er det mulig å kunne se det lille hjerte slå? Noen med erfaring? GU'n min sa at det var ganske tidlig,men at vi kunne prøve å se om vi så noe..og at hun regnet med det skulle gå bra.. det er såpass dyrt å dra dit at jeg vil ikke ta den tidlige timen om det ikke er noe vits enda... hmm..what to doo? :)

Med tanke på at man kanskje ikke er så langt som man tror man er i starten, så ville jeg tatt den senere. Selv ble terminen min flyttet 2 uker frem (altså ble satt 2 uker tilbake) med forrige da jeg var på ordinær UL. Det var ikke noe sjokk for min del da, for jeg visste at jeg ikke hadde gjennomsnittlig syklus.
Men det er så fryktelig dumt å komme inn og så kanskje ikke få sett noe. En ting at det er dyrt som du sier, en annen ting er at man kanskje blir unødvendig bekymra.
Skjønner veldig godt at du ivrer etter å få sjekket at alt er i orden da! 
Selv får jeg ikke bekrefta noe som helst før JM time i uke 15 for å finne hjertelyden. er 6+4 i dag.

Stemmer det, det er vi to som er likt :) Jeg er også 6+4 idag :) Veldig enig med deg egentlig... det kan jo hende man ikke er så langt som man tror og da er det i hvertfall ikke mye sjanse for å se noe..og vet jeg med meg selv at jeg kommer til å bli bekymret for det og..hehe.. kanskje jeg rett og slett skal smøre meg med tålmodighet og vente ..flaut å ringe enda en gang å bytte :p hysterisk gravid dame hehe..

snike meg inn her litt jeg;)
Jeg var på ul når jeg var 6+3 og da fikk jeg se et bankende hjerte. så jeg tror du får se et bankende hjerte viss du er 7 uker på fredag. om ikke du er mindre på vei enn du antar da...
men du får ha lykke til:)

Hehe, de er sikkert vant til "hysterisk gravide" ;) 
Måtte virkelig jobbe med meg selv i dag for å ikke "krangle" meg til en tidligere jordmortime enn uke 15 ;) De tør ikke prøve å finne den utenpå tidligere enn det fordi det er så vanskelig å finne den. Sist fant ei annen JM den i uke 11+6 faktisk, men hun trodde nok jeg var rundt 14 uker pga menstermin. Skal ikke på tidlig UL, men det frister veldig! 

Da jeg var på ordinær UL sist så forklarte JM veldig godt hvorfor man kan oppleve å bli flytta opp til 3 uker tilbake selv om man tror man er helt sikker på termindatoen selv. 
Det er bla.a det at det kan ta opp til 2 uker før egget fester seg i livmora, og det er da utviklinga begynner. Det er det stadiet de regner terminen ut i fra, og ikke nødvendigvis befruktning. I tillegg kan sædcellene leve i opp til 5 dager ca. etter at man har hatt seg ;)
For min del var det bare det at jeg hadde lang syklus og det hadde ikke legen tatt hensyn til når han skrev mens-termin :p 

lykke til, uansett hva du finner ut at du gjør :) du skal se at alt er i skjønneste orden med spira <3

jeg ville absolutt tatt den senere. jeg tenker sånn at tar du UL i uke 11, 12 og alt ser bra ut, hjerte har slått i mange uker allerede, veskeansammling i nakken ser helt fin ut (noe man som regel ikke kan se i uke 7, sa legen til meg). i tillegg så er du da 3 mnd på vei og risiko for spontanabort og at ting går galt er veldig lite fra dette tidspunktet.

tar tu UL i uke 7 og alt ser bra ut, så er det likevel mange uker med risiko for spontanabort igjen, og da kan du ende opp med at du går og tenker hele tiden på om alt fortsatt er bra.

Soul: Åååh..der sa du noe! :/ Kanskje jeg bare skulle avlyst timen... det er bare det at jeg hele tiden har villet ha en bekreftelse på at det var noe der..har jo bare et par graviditetstester, klarer ikke helt å stole på dem liksom :/ Men jo mer jeg nærmer meg ultralydtimen jo mer kjenner jeg at jeg kan vente... vanskelig altså! :p skulle gjerne sett ultralyd-bilder hver uke jeg :D

jeg ringte å skulle forandre timen min i dag fra litt etter uke 11 til uke 10 (tida går så seint) men hun sa at det var best å ta rundt uke 12 og jormora ville ikke ta før rundt uke 12. (dette er privat som jeg betaler selv) så da får jeg bare smøre meg med tolmodighet .

Heidi:) skrev:
Soul: Åååh..der sa du noe! :/ Kanskje jeg bare skulle avlyst timen... det er bare det at jeg hele tiden har villet ha en bekreftelse på at det var noe der..har jo bare et par graviditetstester, klarer ikke helt å stole på dem liksom :/ Men jo mer jeg nærmer meg ultralydtimen jo mer kjenner jeg at jeg kan vente... vanskelig altså! :p skulle gjerne sett ultralyd-bilder hver uke jeg :D

jeg ser den altså. tror selv ikke helt på det denne gang pga lite symptomer. men positive tester betyr jo at du er gravid, med mindre du hra blødninger eller ellers noe som kan føre til mistanke om at noe ikke stemmer. jeg hadde heller svidd av en graviditetstest i uka fram til uke 11, også tatt tidlig UL. Det var såå deilig å ta tidlig UL i uke 11, og se babyen, få høre at alt er helt perfekt og at det er LITE sansynlig for at det skal gå galt når man er komt så langt. Også kan man bare slippe nyheten etterpå! det var deilig det!

Hmmm Soul nå får du nesten overtalt meg her :p Tror jeg imorgen kommer til å ringe å si at jeg vil utsette timen litt ja..som du sier, det er mye billigere og bedre å da heller kjøpe en test i uka :p De har stengt nå,så da får jeg en kveld til å tenke på..men tror jeg kommer til å vente litt til...... hadde vært så deilig bare å se et hjertet som dunket og så kunne fortelle det til foreldrene mine bare...hadde vært så deilig om hun visste det :)

Når har du legetime? For min del så var bare det å få høre fra legen at jeg var gravid en bekreftelse i seg selv, frem til jeg kunne få høre hjertet :)
Altså, hadde jo selvfølgelig veldig lyst til å få bekreftet at hjerte slo så tidlig som mulig, men det hjalp litt likevel :) Gikk litt mer opp for meg liksom.

Jeg har også veldig lite symptomer denne gangen, så jeg skjønner veldig godt at du vil ha bekreftelse! Heldigvis har jeg hatt litt symptomer de siste par dagene, selv om det da vil si at jeg var stuptrøtt og ganske kvalm i hele går :p

Har ikke legetime før 23juli! De mente det ikke var noe vits å komme inn før det...så om jeg ikke drar på tidlig ultralyd får jeg ikke noe bekreftelse før det.. :/ Selv er jeg stuptrøtt,ømme pupper og av og tilkommer det noen små mensensmerter.. :) liker at jeg har noen symptomer! hehe..

Tusen takk for hjelpende svar! :) Skal sove på det til imorgen og bestemme meg da! Er jo dumt å dra for tidlig og, da kan man risikere å bare bli bekymret fordi det ikke er noe å se!!.. hehe... lett å få meg bekymret om dagen :p Men veldig enig i det du sier i grunn :)

Jeg var på tidlig UL da jeg var 7+0. Embryoet ble målt til bare 6+1 og nå får jeg ikke ny time før om 14 dager. Så den ultralyden skapte bare masse uro for meg og jeg kunne ønske jeg hadde ventet noen ekstra dager slik at jeg hadde sluppet 2 uker med bekymring... Hadde jeg ventet noen dager så hadde vi kanskje sett tydeligere hjerteslag og jeg hadde sluppet dette.

Back
Topp