Er så glad nå!

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Da har jeg hatt samtale med verdens hyggeligste jordmor på føden! :) Hvorfor kunne jeg ikke fått det tidligere?!? (Vel, var jo fullt...) Er ti tusen kilo lettere nå, og gleder meg til fødsel! :)

Jeg kunne ønske meg henne til fødsel, men hun har ferie når jeg er rundt 36-37 uker + den uken jeg har termin, så da må baby komme litt før. Hi hi! ;) Og selv om det kun er to badekar på de åpne avdelingene i sommer føler jeg meg mer rolig!

Hun kunne gjerne ha meg på hjemmefødsel også, da jeg var perfekt til det. Hun lar visst kun 2. gangs fødende, og som har hatt perfekte første fødsler føde hjemme. Men litt skummelt om det skulle skje noe tenker jeg. Også må man jo betale det selv.

Jordmor mente jeg kunne reise tidlig hjem etter fødsel da alt gikk bra sist gang, om jeg ikke vil være lenger selv.

Og det beste av alt: hun mente at som andregangs ville jeg kunne føde normalt, og at lillesøster mest sannsynlig vil ta rompa opp ved riene! :) Og dersom det blir nesa opp skulle det også gå, selv om det jo er en tyngre fødsel å føde ansiktet opp, siden det ikke er så fleksibelt som bakhodet... :confused:

Det eneste hun lurte på var amming, ettersom jeg har lagt på meg så lite. Men det tar jeg som det kommer!

Er så glad nå! :)

Høres ut som en flott dame!
er godt å snakke med noen som vet å være menneskekjennere!

så godt at du kan glede deg nå da :)

Så flott! :)

Det høres bra ut! :) Men hvorfor stilte hun spørsmål til ammingen pga du har lagt på deg lite? Jeg har også lagt på meg veldig lite. Får vel melk for det..?

Ja la på meg lite forrige gang og denne gangen. Hadde masse melk forrige gang, men det var tungt å amme. Det er jo veldig energikrevene så man anbefaler ca 3,5 kg fett for å ha å tære på når du ammer. Jeg ble veldig sliten å måtte sørge for å spise godt og ting med mye energi i, men har ikke hørt at det skal hindre amming på noe vis?

Veldig fint at du gleder seg, det gjør jeg også :-) Dette blir strålende og ikke så alt for lenge igjen heller :-)

Høres ut som en flott dame!
er godt å snakke med noen som vet å være menneskekjennere!

så godt at du kan glede deg nå da :)
Ja, hun var helt fantastisk! :-)
Synes det er så synd at jeg ikke fikk en slik time tidligere, enda både jeg og legen har etterlyst det lenge.
Jeg kunne hatt et så mye bedre og mer avslappet svangerskap. Men bedre sent enn aldr! :-)
Så nå skal jeg virkelig nyte de siste ukene, og koser med masse med den gode følelsen hun gav meg.
Krysser alt for at hun er på jobb når jeg skal føde. Ferien hennes er jo rundt tiden da storesøster ble født, og så når jeg har termindatoen. Men det er lov å håpe! Jeg holder lillesøster inne til jordmor er på jobb. Hi hi! :-)
Men nå tenker jeg at det vil gå¨bra uansett! :-)
Deilig følelse! :-)

Det høres bra ut! :) Men hvorfor stilte hun spørsmål til ammingen pga du har lagt på deg lite? Jeg har også lagt på meg veldig lite. Får vel melk for det..?
Jeg var tynn sist gang også, og klarte å amme noen måneder. Problemet var at jeg raste veldig fort ned i vekt, og hadde ingenting å tære på. Klærne før graviditeten var for store allerede etter 6 uker!
Man skal helst opparbeide seg litt fett under graviditeten, for når man ammer trenger man litt ekstra.
Når man legger lite på seg i graviditeten er det jo stor sjanse for at det samme skjer under amming, og ved amming trenger man flere kalorier ekstra enn under selve graviditeten.
Ammingen vil da tære på mor, og etterhvert føre til mindre melk også.
Også mener jeg å ha hørt noe om at man ikke skal slanke seg pga. stoffer som vil forbrennes, og gå over i morsmelken (for det har ikke noe fett å lagre seg i)?

Så godt at du fikk hatt en så betryggende samtale da :)
Takk! Ja, det var veldig godt! :-)
Det er jo så lite som skal til egentlig! :-)
Jeg spurte om å kunne få en samtale til litt nærmere fødsel, men det er helt fullt.
Det er så mange gravide nå, og ikke minst bekymrede gravide.
Så jeg var utrolig heldig som fikk en time nå i det hele tatt! :-)

Jeg var tynn sist gang også, og klarte å amme noen måneder. Problemet var at jeg raste veldig fort ned i vekt, og hadde ingenting å tære på. Klærne før graviditeten var for store allerede etter 6 uker!
Man skal helst opparbeide seg litt fett under graviditeten, for når man ammer trenger man litt ekstra.
Når man legger lite på seg i graviditeten er det jo stor sjanse for at det samme skjer under amming, og ved amming trenger man flere kalorier ekstra enn under selve graviditeten.
Ammingen vil da tære på mor, og etterhvert føre til mindre melk også.
Også mener jeg å ha hørt noe om at man ikke skal slanke seg pga. stoffer som vil forbrennes, og gå over i morsmelken (for det har ikke noe fett å lagre seg i)?

Åja :) men tror jeg har fett å ta av jeg altså ;) ekke syltynn, er vel sånn passe ;) gikk fint med ammingen sist i hvertfall, så satser på det samme nå også :)

Høres ut som en flott og oppegående JM :) godt å få slike betryggende ord før det nærmer seg, selv om man har vært gjennom det en gang før.

Back
Topp