Er så frustrert om dagen.. Lang..

Mamma til go`jentene

Elsker forumet
Det er ikke bare bare og bli mor har jeg skjønt.. Lurer på om jeg er i ferd med og miste morsmelka[:o] Kommer utolig lite om dagen[&o] Jeg prøver og pumpe meg ofte så jeg forhåpentligvis får opp produksjonen igjen.. Har ikke lyst til og gi henne morsmelk erstatning.. Jeg har en katt som jeg var glad i før, nå er den bare luft for meg... Jeg slapper ikke av når katta er inne.. Bare den nærmer seg nurket mitt så blir jeg sikkelig anspent og bare venter på at det skal skje noe..  For min del så den katta dra dit pepperen gror så jeg slipper og bekymre meg hver gang den er inne..  Jeg har ikke bra med meg selv.  Er det derfor jeg er på vei til og miste melka eller hva er det som skjer???? Jeg blir så skuffet og og lei hver gang når jeg ser hvor lite melk det kommer[:o][:o]  Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre?? Er det noen som har mistet melka og hvorfor skjedde det?? Setter pris på alle svar jeg kan få..

merker du at du har lite melk når du pumper deg, eller merker du på babyen din at hun ikke får i seg nok melk? Det er visst sånn at det kan komme mindre melk når man pumper seg enn når babyen suger... dra til helsestasjonen og vei babyen, og se om hun har lagt på seg.. har hun lagt på seg det som er normalt, har du nok melk... jeg får ikke ut like mye melk når jeg punmer meg som når Filip suger....
Forstår godt at du ikke har det så bra.. er mye å bekymre seg for og tenke på. Sender deg en stor trøsteklem

ORIGINAL: tonje07

merker du at du har lite melk når du pumper deg, eller merker du på babyen din at hun ikke får i seg nok melk? Det er visst sånn at det kan komme mindre melk når man pumper seg enn når babyen suger... dra til helsestasjonen og vei babyen, og se om hun har lagt på seg.. har hun lagt på seg det som er normalt, har du nok melk... jeg får ikke ut like mye melk når jeg punmer meg som når Filip suger....
Forstår godt at du ikke har det så bra.. er mye å bekymre seg for og tenke på. Sender deg en stor trøsteklem
[/quote

Jeg har pumpet meg i tre uker og det har kommet bra med melk.. Jeg fylte opp en avant flaske på begge brystene og det er 260 ml... Jeg pumpet meg tre - fire ganger om dagen.. Det begynte helt sånn plutselig.. Nå kommer det knapt 80 ml på begge brystene.. Og det er lite i forhold til det jeg fikk ut før. Jeg har ikke ammet henne så lenge.. Jeg måtte bruke skjold på brystvorta får at hun skulle ta tak.. Men etter tre dager så begynnte hun og tulle så fælt og slå seg vrang når jeg skulle amme henne. Så det endte med at både hun og jeg gråt pågrunn av frustrasjon.  Så da ble valget og pumpe meg så hun fikk flaske isteden for pupp.  Og det har gått kjempe bra. Så håper at får beholde morsmelka mi..

Ja håper virkelig du får beholde melken ja... er jo det beste og letteste... Kanskje helsestasjonen kan hjelpe deg med tips eller andre ting?

Jeg endte selv opp med skjold på sykehuset, og hun fikk litt ekstra i tillegg.

Har nå endt opp med at jeg pumper og hun får av flaske. Jeg merker stor forskjell fra gang til gang hvor mye som kommer ut. Jeg har pumpa ut alt fra 70 ml til 200 ml tilsammen på begge brystene. Jeg har måttet gi henne tillegg attåt for at hun skal få i seg nok.

Den ene jm nevnte noe om en nesespray, men jeg vet ikke om den er nyttig til det du trenger. Har villet snakket med hs, de har sikkert gode forslag til hva du kan gjøre.

Lykke til. Håper produksjonen øker...

ORIGINAL: tonje07

Ja håper virkelig du får beholde melken ja... er jo det beste og letteste... Kanskje helsestasjonen kan hjelpe deg med tips eller andre ting?

Ja, synes absolutt du skal ta kontakt med helsestasjonen jeg også [:)]. Helsesøster har kjempe god kompetanse på dette og kan sikkert hjelpe deg!

En liten trøsteklem fra deg til meg [:)]

Jeg drikker amme-the om dagene, 2 kopper.. Syns d hjelper veldig til meg..
Hva om du kanskje prøver d?? Du får kjøpt d på helsekost, og d heter amme-the..[;)]

Back
Topp