Er så bekymret!

Fomle

Andre møte med forumet
Er idag 5+4, i april hadde jeg en ma og på ul sa de fosteret hadde nok vært død noen uker, jeg var da nesten 13 uker på vei. Jeg merket ingenting før jeg begynte å blø, og det tok da enda 4 dager før fosteret kom ut, jeg var på sykehuset og fikk tabletter.

Nå er jeg kjemperedd for å ha ma igjen og gå rundt å tro at jeg er gravid når jeg kanskje ikke er det! Vet man ikke burde ha slike mørke tanker men tør liksom ikke leve i håpet heller. Prøver å kjenne på symptomer og må si jeg blir litt paranoid når brystene feks ikke kjennes så ømme lenger som de gjerne var igår osv.
Skal ringe jordmor på mandag og få første kontroll og tenkte da å spørre om tidlig ultralyd.

Noen som har erfaring/tanker/råd rundt dette? Setter veldig pris på svar :-)
 
Hadde akkurat samme opplevelse i mars i år selv. Grusomt. Fikk tidlig ul to ganger faktisk Pga det . Så er bankende hjerte og alt var bra men nervøsiteten ligger ganske tykt likevel. Masse lykke til til deg :-) ikke godt å gå igjennom noe sånt men sjansene for at det skjer igjen er jo små <3
 
Offf har det akkurat likt her. Hadde ma i desember. 12 uker på vei og var nok flere uker si det va dø. Å hatt to sa er etterpå .men skal på tidlig ul på tirsdag.må det denne gang da jeg er så nervøs.
 
Forstår deg veldig godt, jeg har hatt 6 MA, 1 vellykket svangerskap og er nå gravid for 8.gang! Man blir helt gal av alle tanker, det surrer konstant. Vi mistet 3 ganger før vi fikk et barn, så har jeg mistet 3 ganger etter det også.
Beste rådet jeg har er å bruke lege/jordmor for det de er verdt, be om en tidlig ultralyd og ta gjerne en ultralyd privat. Det er verdt pengene (ca. 1500 kr).

Liten trøst er også at når spiren først sitter og kommer ut, da føles alt veldig rett og sorgen over å miste blir liksom litt borte. MA er forferdelig vondt og trist, men heller ikke særlig uvanlig. Det er kun noen få prosent som opplever dette gjentatte ganger, og i vårt tilfelle hadde det en logisk forklaring. Så mest sannsynlig opplever du ikke dette denne gangen :)
 
Har ingen erfaring med MA og kan ikke annet enn p sende deg en god klem!
Men håper alt går bra denne gangen!


Og - det er relativt vanlig p minste EN gang, men langt mindre vanlig å miste flere ganger (selv om det ikke nødvendigvis virker slik på forum).
 
Forstår du er bekymra. Det er fæl opplevelse. Krysser fingrene for at spira vokser å gror nå da. Be om få tidlig ul...
 
Ingen gode råd. Men er i samme båt og vet hvordan det er. Hadde selv MA i oktober. I uke 9. Fosteret hadde også vært død en stund. Var på størrelse med uke 6. Er livredd for at det skal skje igjen og går å kjenner etter hele tiden. Analyserer også papiret hver gang jeg er på do.

De sier at det ikke er større sannsynlighet for at det skal skje igjen om en har mistet. Tror det er lett å bli påvirket når en leser om alle som mister og mister. Prøver å tenke på alle de graviditetene som faktisk ender opp til små babyer. Det er jo de aller aller fleste!!! Og det skal skje med oss også denne gangen!!!! *klemmepå*
 
Back
Topp