Er så bekymra..

Havets fru

Forelsket i forumet
MAI 2013
Jeg er så redd for å miste lisjegullet! Det er helt grusomt å gå å føle på dette.. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Greier ikke å fokusere på skole eller noe.
Blir så irritert på meg selv for å ha slike følelser! Skal liksom nyte tilværelsen, men jeg er for redd til det.. Ønsker sårt å komme over de første 12..
Hjelper ikke akkurat at mannen min er ute på sjøen, så jeg blir aleine om det. Skal ikke fortelle mamma om det før i påska heller.. 
Mista sist jeg var gravid, men da var jeg kun 4+3.. 
Åh, føler meg så håpløs nå! :-/ Liker ikke å klage til folk heller:-(

Dette går nok så bra skal du se:)

Forstår deg selvfølgelig veldig godt, da jeg har vert i samme situasjon bare jeg mista når spira var 7+ 5. Men jeg blødde fra uke 6, så der var tegn på noe var galt hos meg. DDu skal se dette går så fint:)

Hva med å bestille en tidlig ultralyd? Krysser fingrene for deg:)

Jeg skjønner bekymringene dine, må si de dukker opp hos meg av og til også. Prøv å fyll hverdagen med positive ting og positive tanker, prøv å nyte det at du faktisk har en spire i magen nå og ikke tenk på alt som kan gå galt. jo mere du klarer å fylle dagene med mye positivt jo fortere går tiden og vips er du over de magiske 12 ukene
Håper alt kommer til å ordne seg for deg, masse lykke til.
sender deg en klem :)

Skjønner deg godt jeg, er sånn selv.
Mista første mellom uke 6-7, men på en måte følte jeg at det var noe galt allerede fra jeg testa i uke 4. Ble gravid igjen etter en mens i mellom og var da veldig redd, men da følte jeg ikke den samme følelsen med den første..fikk liksom en god magefølelse og etter ul  uke 8 hvor jeg i tillegg var kommet lenger enn første gang og fikk se at alt var bra roet jeg meg ned.

Denne gangen klarte jeg ikke roe meg ned etter ul i uke 8.. har ikke vært redd for SA denne gangen men har vært livredd for MA og endte opp med en ul til i går og alt var fortsatt bra så endelig har jeg senket skuldrene litt.. og siden jeg har vært skikkelig dårlig (innlagt på sykehus i tillegg) så fikk jeg beskjed om at det var også et veldig bra tegn.

Er du veldig redd syns jeg du burde tatt en tidlig ul og fått bekreftelsen, det kan roe deg ned :)

**tvilling85** skrev:
Skjønner deg godt jeg, er sånn selv.
Mista første mellom uke 6-7, men på en måte følte jeg at det var noe galt allerede fra jeg testa i uke 4. Ble gravid igjen etter en mens i mellom og var da veldig redd, men da følte jeg ikke den samme følelsen med den første..fikk liksom en god magefølelse og etter ul  uke 8 hvor jeg i tillegg var kommet lenger enn første gang og fikk se at alt var bra roet jeg meg ned.

Denne gangen klarte jeg ikke roe meg ned etter ul i uke 8.. har ikke vært redd for SA denne gangen men har vært livredd for MA og endte opp med en ul til i går og alt var fortsatt bra så endelig har jeg senket skuldrene litt.. og siden jeg har vært skikkelig dårlig (innlagt på sykehus i tillegg) så fikk jeg beskjed om at det var også et veldig bra tegn.

Er du veldig redd syns jeg du burde tatt en tidlig ul og fått bekreftelsen, det kan roe deg ned :)

Jeg er jo litt ny i dette gamet, så jeg bare spør... Vet at SA er spontanarbort, men hva er MA?

Ninni1983 skrev:
Hmm... Tror det er forkortelse for Missed Abortion.. Altså at man verken har blødd eller kjent smerte.....
Er ikke hundre prosent sikker om der er det da, men mener jeg leste det en plass...

Det stemmer.. spiren dør og kroppen vet det ikke. Hvis ikke kroppen skjønner det om litt og kaster ut spiren selv så må man ta utskrapning.
Det er skrekken at jeg skal gå å kjenne meg gravid og magen vokser og så kommer jeg på ordinær ul og får beskjed om at knøttet har vært død i fler uker allerede.

Men etter ul nå som viste sprell levende knøtt har senket skuldrene mine og jeg har endelig begynt å glede meg over spiren :))

Anbefaler virkelig ul dersom nervene dine blir tynnslitte - så får man i hvertfall en bekreftelse :)

Edit:
Var ikke meningen å skremme deg - vi jenter er eksperter å holde på negative tanker og faktisk skape dem i tillegg.. leser man statistikkene så går det jo faktisk oftest bra og det er jo det vi egentlig bør fokusere på :)

**Tvilling85** skjønner veldig godt tanken med å komme på ordinær ul å se at fosteret har dødd tidligere.. Er så redd for det samme!
Det kommer som regel bare av og til denne redselen.. Kom bare skikkelig over meg tidligere idag! Gleder meg til at mannen min kommer hjem på onsdag, da tenker jeg at det blir bedre:-)
Vi jenter har en utrolig evne til å bekymre oss ja..
Har tenkt på tidlig ul, men ønsker ikke å legge så mye penger i det.. Og det nytter ikke å snakke med legen min:-/ Der får jeg bare høre at det er vanlig å miste og ikke noe en kan gjøre med det. 

Det var jo en sympatisk lege :/

Her (moss) koster ul før uke 12, 600,- og etter uke 12, 800,-.Ordinær ul koster rundt 1000 og 3d 1500 eller noe..

Jeg har der bare tatt tidlig ul og sist en ordinær til da sykehuset ikke så kjønnet og jeg var desperat.

Det er så forskjell fra plass til plass hvor mye det koster.

Ja, han er veldig sympatisk:-/
Etter det jeg har funnet ut er det kun en plass utenom sykehuset jeg kan ta tidlig ul her i ålesund.. Der tar de ikke inn før uke 12.. Koster 800.
Så får ta det som det kommer å se hva vi ønsker når jeg er over 12;-)

Havets fru skrev:
Ja, han er veldig sympatisk:-/
Etter det jeg har funnet ut er det kun en plass utenom sykehuset jeg kan ta tidlig ul her i ålesund.. Der tar de ikke inn før uke 12.. Koster 800.
Så får ta det som det kommer å se hva vi ønsker når jeg er over 12;-)

Jeg ringte Ipsen på Daaeskogen og bestilte privat og fikk vite jeg måtte betale 700, siden jeg ikke hadde henvisning. Når jeg kom inn og jeg sa hvordan det hadde vært, og at jeg hadde hatt blødninger, endra han det til at det var indikasjon for tidlig UL og jeg betalte kun egenandel 300 + materiell 50 kr. og dette går på egenandelskortet så får igjen det som eventuellt blir over når jeg får frikort. Han var den billigste jeg klarte å finne. Og han var forresten veldig hyggelig og hjelpsom.

Back
Topp