ER SÅ FORBANNET

~Vekten73~

Glad i forumet
Er gravid I 6 UKE men er samtidig er jeg VELDIG beskymret....har vært i tyrkia i 14 dager og fant ut at jeg var gravid mens jeg var der. etter noen dager beggynte jeg å spotte  og gikk på undersøkelse på privat sykehus...der fikk jeg ul...legen mente at ungen var under utvikling og alt var ok men hun sa at jeg ikke skulle reise med fly hjem siden jeg blødde litt og anbefalte at jeg skulle se hjerte slå først, så kunne jeg fly...men den muligheten hadde jeg ikke fordi sykemeldingen jeg får fra tyrkia gjelder ikke her i norge og jeg skulle reise dagen etter også og begynne på jobb idag...tok den risken og tok flyet til norge  8.mars...lurer på hvordan det går med spiren fordi jeg har smerter i magen hele tiden etter den 8 timer lange flyreisen flyet måtte mellom lande i bergen først også til oslo....ringte fastlegen igår og idag hu hadde ikke time før den 19.mars...ringte alleris,volvat,oslo akutten og ingen hadde ledige gynekologer...blir gaaaal av dette ....til slutt tok jeg med meg papirene jeg fikk fra sykehuset i tyrkia til Ullevål sykehus...
Der ble jeg behandlet som en pest sykepleieren henviste meg tilbake til fastlegen min for å teste meg for virus først...grunnet var at jeg hadde vært i sykehus i utlandet...skulle jeg ha kraftig blødning så skulle jeg til legevakten og få henvisning til sykehus....fyfaen så forbannet jeg ble![:@][:@]  Skal det være så vanskelig....?? 

Skjønner det er litt frustrerende, men hva skal de gjøre da?
Hvis du holder på å miste så får de jo ikke stoppet det... Du må nesten bare prøve å roe deg ned og vente. Enten begynner du å blø mer eller så går det bra.

Har ikke hørt at det å fly skulle påvirke en graviditet før... håper alt går bra for deg.

Ja.. det er dessverre så vanskelig. Alle som har vært på sykehus i utlandet og blir overflyttet sykehus i Norge må isoleres på enerom i 3-4 dager for å kontrolleres om de er smittet av MRSA ( metilyn resistente bakterier ) ..
Er det ikke ledige timer noen privat plass resten av uka ?

ORIGINAL: Nemi73

Ja.. det er dessverre så vanskelig. Alle som har vært på sykehus i utlandet og blir overflyttet sykehus i Norge må isoleres på enerom i 3-4 dager for å kontrolleres om de er smittet av MRSA ( metilyn resistente bakterier ) ..
Er det ikke ledige timer noen privat plass resten av uka ?

joda men jeg må ringe hverdag til fastlegen for å høre om haste time...fant en ledig privat til ikveld så jeg tar den idag...[&o]

kom med oppdatering da!!

det skal jeg gjøre fikk time til kl 18.40 idag

Håper at alt er bra! kjipt å måtte vente sånn på time pga en har vært i utlandet, men skjønte ikke den med at legen mente du ikke burde fly før de visste at hjertet slo (trodde ikke det var farlig å fly tidlig i svangerskapet..)

ORIGINAL: Camilla_81

Håper at alt er bra! kjipt å måtte vente sånn på time pga en har vært i utlandet, men skjønte ikke den med at legen mente du ikke burde fly før de visste at hjertet slo (trodde ikke det var farlig å fly tidlig i svangerskapet..)

Nei jeg vet ikke selv heller det med å fly...jeg giftet meg i tyrkia i 2006 og jeg var allerede gravid når jeg kom tilbake fra ferien som varte i 5 uker...fant ut graviditeten når jeg kom til norge men den babyen døde og måtte fjernes når den var 8 uker gammelt...tror derfor legen mente at jeg burde vente...tror jeg ikke tåler flyreiser tidlig i svangerskapet :( er redd for at det samme skal skje denne gangen også

Lykke til i kveld - krysser fingrene for at alt står bra til med den lille spiren[:)]

ORIGINAL: ~Vekten73~

ORIGINAL: Camilla_81

Nei jeg vet ikke selv heller det med å fly...jeg giftet meg i tyrkia i 2006 og jeg var allerede gravid når jeg kom tilbake fra ferien som varte i 5 uker...fant ut graviditeten når jeg kom til norge men den babyen døde og måtte fjernes når den var 8 uker gammelt...tror derfor legen mente at jeg burde vente...tror jeg ikke tåler flyreiser tidlig i svangerskapet :( er redd for at det samme skal skje denne gangen også

Uff! da skjønner jeg det veldig godt.. får håpe at alt ser bra ut i kveld iallefall. =)

Back
Topp