Er partneren din med på kontrollene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Kanskje du har med deg noen andre? Evt hvem?

Drar du alene?

Noen ganger drar jeg alene, andre ganger er han med.. Kommer litt annpå hvordan det er med turnus og sånt.. Synes det er godt å ha ham med da jeg ikke alltid husker det jeg vil si og han har andre vurderinger enn meg!

Her drar jeg mest alene [emoji5]han er med på ultralyd og slik men vanlige kontroll med jordmor drar jeg alene [emoji4] han er for det meste på jobb [emoji39]
Men sist svangerskap så var han med på alle kontrollene [emoji11]

Her har samboeren vært med på de fleste kontroller på sykehus og hos jordmor, men legetimene har jeg tatt aleine. Det har passet veldig bra med turnusen hans, eneste gangen han har tatt seg fri litt fra jobb var da vi hadde oul [emoji4]

De første kontrollene hos jm (hvor vi bla fikk info/stilt spm, og hørt på hjertelyd) og OUL var mannen med. Nå på vanlige målinger og gl.bel.test har vi ikke hatt like stor behov for at han trenger å være med. Nå har vi meldt oss opp til fødselsforberedende og hvis noen "spennende" kontroller dukker opp hos jm i tredje trimester vil mannen være med:)

Han var med til jordmor en gang og vært med på de fleste ultralyder, men går helst alene:-)

Han var med på tidlig ultralyd, ordinær ultralyd og den første sjekken/ultralyden på sykehuset hos gynekolog. Har ikke behov for å ha han med til jordmor/lege på vanlige kontroller. Han har heller ikke behov for å være med på de, er jo for det meste måling av blodtrykk og urin, litt samtale. Hadde jeg kunnet hadde jeg nok gått glipp av de jeg også, haha! :-)

Han har vært med på to ultralyden og en gang hos jordmor. Han trenger ikke være med til jordmor eller lege igjen, trenger ikke ta seg fri fra jobb for å se at jeg får blodtrykket målt osv :p

han har vært med på en jm time, men det var mest fordi det klaffet med turnus. han har vært med på alle UL timene (har ekstra oppfølging så det har vært og blir mange UL før fødsel) :)

Han har kun vert med på oul og den ekstra ultralyd-oppfølgingen vi fikk. Jordmor drar jeg til alene. Tror kanskje ikke det hadde vært så spennende for han å vere med uansett. Og syns deg går helt fint å dra alene. Han er i tillegg på jobb og før ikke lønn for å bli med tror jeg. Og vi må kjøre en time per vei til jordmor, så da går han glipp av ganske mange timer.

Foreløpig kun vært med på oul. Tenker å be ham bli med på ul i uke 36, som er med lege. Er hos jm hver 2. uke nå, og hadde nok blitt litt mye om han skulle blitt med på alle, men han er velkommen om han ønsker det

Han er med på UL, men ikke kontrollene. Har vært med på fødselssamtale og omvisning på føden. Har hatt to svangerskap før der han var med på mye, så jeg tror ikke han har behov denne ganga-og det har egentlig ikke jeg heller, han følger såpass godt med og vet hva som foregår til enhver tid. Kan være han blir med når det nærmer seg termin.

Han har bare vert med på ultralyd. Føler ikke det er så veldig i interessant for han å bli med til jordmor eller lege. Det handler jo mest om prøver, at jeg har det ok osv. Men han blir med på svangerskapskurs i mars ☺

Med første var han med på alle, nå var han med på UL og på 28-ukers kontrollen :)

Dette er vårt første barn. Han har vært med på 2 kontroller og på ultralyd. :)

Back
Topp