Er partneren din flink å hjelpe til hjemme?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Uten at du må mase?

Min er både ja og nei... :p
Er du flink å hjelpe til forresten? Hvem av dere gjør mest?
Her tror jeg vi er ganske likt, men vi burde bli bedre begge to..
Jeg er dårlig for tiden og har problemer med kjøkkenet blandt annet (gravid og reagerer på all lukt).
Og jeg kan ikke skifte kattedoen lengre... Det blir aldri gjort lenger og det irriterer meg grenseløst, og jeg har prøvd å si ifra for jeg kan jo faktisk ikke skifte den. Katten bruker den veldig sjeldent og gjør mest fra seg ute. Men uansett... Kjøleskapet kan jeg jo ta, er bare at jeg brekker meg..
Men samtidig er han kjempeflink på andre ting. Han er veldig handy og holder på å bytte tak nå, så jeg vil ikke gå rundt og mase på han heller når han har mer enn nok med å skifte det liksom
 
Jeg lå rett ut i går og var kjempe dårlig. Da gjorde visst ikke han noe som helst. Barna lekte på rommet og han slappet av mellom kranglingen i leken med barna. Det ser verre ut enn når jeg la meg i går. Jeg klarer nesten ikke å bevege meg og vi er i en ommøblering fase. Og grunnen til at vi er der enda var at gubben var mye ute før ferien og jeg sa han måtte gjøre det meste etter ferien. 1.5 uke hjemme og det går veldig tregt.
 
Han er veldig flink, veldig ryddig av seg. Av til til litt for nøye.
F.eks jeg har vært hjemme med ungene, vasket endel tøy, lagt sammen noe, gått ut med søppel, støvsugd første etasje osv. Og det han ser når han kommer inn døra er at jeg ikke har fått vasket av benkene :rolleyes:
 
Han er flink når han er hjemme. Men nå jobber han fulltid mens jeg er hjemme med lillegutt, så jeg tar meg av det meste hjemme. I helgene når han ikke jobber så gjør vi like mye
 
Vi gjør ca like mye. Vi er ca like rotete ;) Han trenger flere påminnelser på ting enn meg, mens jeg klarer ikke å sette igang om ting er altfor mye, da blir det bare kaos. Hvis jeg lager mat, så har han (og ungene!) ansvaret å rydde kjøkkenet strøkent etterpå. Jeg vasker og tørker klær, han bretter og legger bort. Han støvsuger, jeg vasker badet. Jeg klipper plenen, han fikser bilene (støvsuger/skifter dekk el.) Vi har også hushjelp en gang i uken, så ting hopper seg aldri opp... Beste investeringen i forholdet vårt!
 
Uten at du må mase?

Min er både ja og nei... :p
Er du flink å hjelpe til forresten? Hvem av dere gjør mest?
Her tror jeg vi er ganske likt, men vi burde bli bedre begge to..
Jeg er dårlig for tiden og har problemer med kjøkkenet blandt annet (gravid og reagerer på all lukt).
Og jeg kan ikke skifte kattedoen lengre... Det blir aldri gjort lenger og det irriterer meg grenseløst, og jeg har prøvd å si ifra for jeg kan jo faktisk ikke skifte den. Katten bruker den veldig sjeldent og gjør mest fra seg ute. Men uansett... Kjøleskapet kan jeg jo ta, er bare at jeg brekker meg..
Men samtidig er han kjempeflink på andre ting. Han er veldig handy og holder på å bytte tak nå, så jeg vil ikke gå rundt og mase på han heller når han har mer enn nok med å skifte det liksom
Du kan ta kattedoen. Hansker og håndvask så går det bra.
 
Stort sett jeg som gjør det meste inne hjemme hos oss, men det er vel litt min egen skyld:hilarious: Han gjør alt det nødvendige ute:) Men hjelper til inne dersom jeg spør/ved behov:)
 
Du kan ta kattedoen. Hansker og håndvask så går det bra.
Jordmoren min var veldig klar på at jeg ikke skulle skifte kattedoen pga toksoplasmose, og jeg må også ta ekstra blodprøver 2 ganger ut i graviditeten fordi første prøven var negativ? Kjenner hvertfall at jeg ikke vil ta noen sjanser når jordmor sier jeg ikke skal gjøre det..
 
Han gjør nok mer enn meg, fordi det er han som lager alle måltider og tar seg av kjøkkenet og støvsugingen. Jeg er flink på organisering og detaljrydding, men er ikke så flink dersom ting har hopet seg opp. Min faste oppgave er klesvask, som foreløpig er mye mindre jobb enn kjøkkenet, men blir nok mer når vi får barn :p
 
Ja, jeg har en flink mann som kan ta i ett tak og som hjelper til hvis det trengs:)
 
Jordmoren min var veldig klar på at jeg ikke skulle skifte kattedoen pga toksoplasmose, og jeg må også ta ekstra blodprøver 2 ganger ut i graviditeten fordi første prøven var negativ? Kjenner hvertfall at jeg ikke vil ta noen sjanser når jordmor sier jeg ikke skal gjøre det..

Ville uten tvil hørt på jordmoren. Når prøven din er negativ betyr det at du ikke har hatt det før og dermed ikke er beskyttet mot infeksjon. Får du det nå kan det skade fosteret og derfor må du teste på nytt underveis. Flott at de følger opp og er føre var!
 
Min er veldig flink, hanrydder og vasker der han ser det trengs,i tillegg tar han stort sett alt det tunge ute og med biler o.l. også. Det er han som gjør mest, han ser ting selv så jeg slipper å mase. Han har "plutselig" bare ryddet og vasket hele kjøleskapet f.eks. Han er også flink med barna på alle vis.
 
Praktisk så gjør han nok mer enn meg, men ikke mye.
Forskjellen er at jeg jobber 100% og han er hjemme (uten barn).

Det vi derimot snakker en del om er den mentale arbeidsfordelingen og der er det jeg som bærer hele tyngden. Jeg som husker på hva som skal gjøres, når det skal gjøres, minner på og maser. Bursdager, julegaver, når vi skifta sengetøy sist, hva som skal handles inn.
Han har ADHD og sliter med at han ikke har rutiner nå som han er hjemme. Derfor blir det vanskeligere å huske ting. Spør jeg han, så gjør han det, men jeg må som oftest spørre. Bortsett fra de gangene han får ryddekick kl 4 på natta :hilarious::hilarious:
#livetmedadhd :p
 
Vi deler på det meste, godt å slippe å mase :)
 
Jordmoren min var veldig klar på at jeg ikke skulle skifte kattedoen pga toksoplasmose, og jeg må også ta ekstra blodprøver 2 ganger ut i graviditeten fordi første prøven var negativ? Kjenner hvertfall at jeg ikke vil ta noen sjanser når jordmor sier jeg ikke skal gjøre det..
Her tok jeg prøve før jeg skulle til utlandet, og når jeg kom hjem (pga den var negativ). Men oppfattet det som at de ikke hadde testet det hvis jeg ikke hadde spurt, så forskjell fra sted til sted :)
 
Vi gjør like mye.
 
Back
Topp