Er partneren din flink å hjelpe deg no som du er gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Føler du at partneren er til god hjelp, eller at vedkommende kunne ha hjulpet til endå meir?

Ja veldig :) Formen min er bedre nå men han har tatt ansvar for matlaging og husrydding når jeg var på mitt kvalmeste stadie. Har ikke andre barn så er vel hovedsaklig meg han hjelper :)

Ja absolutt! Han jobber turnus borte, så jeg er endel alene. Men når han er hjemme tar han det meste av både hus og unger.

Ja, vi avlaster hverandre så godt vi kan og unngår krangling om arbeidsfordeling som regel. Vi prøver begge å løfte blikket og se hva vi har behov for. For eks har han stått opp med unger hver dag hele juleferien, mens jeg gjerne gjør det flere dager på rad når jeg ser han trenger ekstra hvile.

Ja vi er begge flinke til å hjelpe hverandre, husarbeid er vi begge flinke til :) barna våre er så store og klarer seg selv.

Kunne godt ha vært litt mer tilstede og hjulpet til litt mer..

Blir tatt lite hensyn til at jeg er gravid, som sist gang.. Tror bare ikke han forstår hvilken påkjenning det er for kroppen, og forventer jeg skal prestere like mye som ellers...

Joda.

Han tar hensyn og setter mine behov først. Krever lite av meg.. lager middag, lufter hunder, henter/leverer barn. Men med det bekkenet skulle jeg gjerne hatt litt hjelp innimellom med støvsuging (roboten tar ikke alt), gulvvask, rydding og klesvask. Innimellom.

Han strekker seg litt ekstra for å prøve å hjelpe til noen kvelder i uka hvertfall, men han har en veldig krevende jobb og jobber mye sent og er ofte ting han skal på i helgene og på kveldstid også. Så han gjør litt mer enn vanlig, men laaaangt fra halvparten.

Både ja og nei. Kommer an på dagsformen:hilarious:

Han gjør så godt han kan. Han er deprimert for tiden, så han har det minst like tungt som meg. Jeg syns det er veldig tungt å ikke kunne få så mye avlastning når det kommer til husarbeid som jeg kunne trengt. Men vi samarbeider så det viktigste blir unnagjort:)

Back
Topp