Er pappaene med på svangerskapskontrollene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Menn er alltid hjertelig velkomne hos jordmor – så enkelt er det! Jeg blir alltid glad når far er med på svangerskapskontroller.

Det er noe med at det er et felles prosjekt å vente barn, og i de aller fleste tilfellene også en felles beslutning. På svangerskapskontrollene får far en mulighet til å følge med i svangerskapet på en veldig fin måte.

Les Mamastorkbloggen her

Samboeren min er gjerne med, på alt :-) han er like spent som meg og snakker kanskje mer med legen min enn meg :P

Mannen min var med på alle jordmortimene med første, nå spør han om han skal være med,men jeg sier nei det trenger du ikke, tenker litt at det er jo ikke så mye for han uansett om det er to som får barn å greier, nei drar ditt alene,mulig han blir med på de siste timene om han absolutt vil :)

Samboeren min er gjerne med, på alt :-) han er like spent som meg og snakker kanskje mer med legen min enn meg :P
Så kjekt at han er så engasjert! :) absolutt engasjert her også og vi snakker mye om det, men tror ikke han blir med på mer enn ultralyd og kanskje en jordmortime :) ville hatt han med på alt :)

Her er han kun med på ul. Virker igrunnen ikke som han syns noe annet finnes interessant, for han spørsmål ikke om noe heller etter jeg har vært hos legen, og virker lite interessert om jeg forteller noe :-(

Mannen min var kun med på tidlig ultralyd, ordinær ultralyd og fødselsamtale :-) Var ikke så interessert, men synes det var gøy å høre og se frøkna :-) Var også vanskelig å dra fra arbeid, da han jobbet på andre siden av Oslo da. :-P

Mannen er med til jordmortimene og ul. Han er veldig opptatt av å være med heldigvis :) Legebesøk med prøvetaking osv reiser jeg på alene da det går kjapt og har lite interessant innhold :p

Her blir nok ikke mannen med på noe annet enn ordinær ultralyd. Venter nr tre, og han har vært lite engasjert under svangerskapene. Men han tar det virkelig igjen etter fødsel. Da er han skikkelig super-pappa :D

Mannen min er kun med på UL.Har aldri tenkt på og dra han med til jordmor, ser ikke poenge med det heller :) mulig han må være med på sykehuset på samtale da.

Forrige gang var han med på sykehustimene, denne gangen har han foreløpig ikke vært med på noe. Han har en jobb som det er vanskelig å gå ifra.

Mannen her er kun med på ultralydene. :)

Sambon är med på allt, så länge han inte jobbar..han blir som en unge i en leksaksbutik när han får se bebisen. :)

Mannen min var med på de fleste av kontrollene sist gang, denne gangen ser jeg liksom ikke helt poenget, siden han er nødt til å ta seg fri hele dagen om han skal være med, men er han i nærheten og har pause akkurat når jeg har kontroll kommer han mer enn gjerne å blir med. Så var han med på den første tidlige ultralyden også skal han være med på OUL om han får ordnet fri.

Så kjekt å lese at mange fedre er med å stiller opp. ;-)

Ser ikke helt poenget med at pappan skal være med på legetimene mine. De tar maks 15 - 20 minutter, så er det tilbake på jobb :) Han var med på tidlig UL og skal være med på OUL, men det er noe annet. Han blir nok med på fødselsforberedende også.

Her var samboer med på første legetime i uke 12 og tidlig ultralyd. Han blir selvsagt med på oul også :) Spurte om han ville være med på første time hos jordmor, men hverken jeg eller han trodde han ville ha nytte av det. Da han fikk høre at jeg hadde hørt hjerteslagene hos jordmor følte han seg nok litt snytt, så spørs om han blir med neste gang ;) hehe!

Back
Topp