Er pappaen hjemme rett etter fødsel?

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Er det noen dager/uker pappaperm som mannen kan ta rett etter fødsel, eller er det meningen at dama skal klare alt med alle eldre barn, nyfødt og evnt dårlig form etterpå?

Mannen har rett på 14 dager etter fødsel.

Det er litt opp til hver enkelt hva de velger å gjøre. Her skal sambo være hjemme i 2 uker etter fødselen :)

far har rett til 14 dager rett etter fødsel, men han har ikke krav på betalt da.
men er noen arb.givere som har ordning med betalt da.

rett på 14 dager etter fødsel, men ikke krav på lønn. noen arbgivere gir lønn, andre ikke.

her har far vært hjemme 14 dager med alle 3 :) gull verd.

Er det noen dager/uker pappaperm som mannen kan ta rett etter fødsel, eller er det meningen at dama skal klare alt med alle eldre barn, nyfødt og evnt dårlig form etterpå?
Pappaen har rett på 2 uker fri. De må taes direkte etter fødsel. Det er opp til arbeidsgiver om de er betalt.

Hva gjør man når arbeidsgiver selv er pappaen? Mannen eier og driver butikk med ei til ansatt. Ho har sommerferie når jeg har termin :-( Aner ikke hvordan vi skal gjøre det :-(

Hva gjør man når arbeidsgiver selv er pappaen? Mannen eier og driver butikk med ei til ansatt. Ho har sommerferie når jeg har termin :-( Aner ikke hvordan vi skal gjøre det :-(

Går an å høre med den ansatte om ferien kan flyttes litt på? Eller om det er mulig å holde stengt et par dager?
Ang betalt er jo det da opp til ham selv ;)

Kan han ansatte en vikar?

Mannen var ikke hjemme alle dagene her han heller og vi hadde ingen i nærheten (og nettopp flyttet til nytt land, så kjente ingen). Attpåtil var han heller ikke i nærheten eller kom hjem.

Det gikk veldig fint, men ingen drømmesituasjon,

Da må han enten flytte ferien på den ansatte, ansette vikar, eller holde stengt ellers må du klare deg selv;) ingen offentlig løsning på det;) Evt om foreldre/ svigerforeldre kan hjelpe til?

Mannen tok seg en ukes ferie etter fødselen til Vesla.
Å han har planer om å gjøre det samme denne gangen.
VI får dessuten besøk av svigermor fra Island, hun blir nok ett par uker hvertfall etter fødsel.
Deilig å vite at jeg ikke er alene hjemme med mini. :)

Det er ikke lett å flytte ferien når man ikke vet når jeg føder :-) en av de må ha tre uker ferie fra siste uke i juni og to første i juli. Den andre to siste i juli og første i august. Jeg har termin ca 11 juli

Den ansatte burde vel ikkje få ferie når du har termin, men det er vel litt seint å ordne no? Da må han leige inn vikar da kanskje?

Det er ikke lett å flytte ferien når man ikke vet når jeg føder :-) en av de må ha tre uker ferie fra siste uke i juni og to første i juli. Den andre to siste i juli og første i august. Jeg har termin ca 11 juli
Om du føder rundt termin høyres det jo greit ut at han har to siste i juli og første i august? Da er det jo sikkert ikkje så mange dagar du evt må vera aleina, og så er du gjerne på sjukehus i eit par døgn og:)

Back
Topp