Er pappaen flink til å stå opp med barna i helgene?

Vi har ikke noe særlig skille på hverdag og helg, han er i permisjon og jeg er student med forelesning 2-3 dager i uka og lite oppmøteplikt. Jeg står som regel opp når jeg har fri fordi jeg er minst morgengretten, men om jeg trenger mer søvn står han opp, og gjerne hver dag i perioder med tøffe netter for meg (nettene er det altså jeg og puppene mine som tar). Hvordan det blir når vi begge er i jobb vet jeg ikke, men regner med det blir en dag hver, eller etter behov.
 
Vi står stort sett opp sammen hele gjengen vi, synes det er koseligst :) vi legger oss ganske tidlig da så vi er liksom opplagte når mini våkner i halv 7 tiden :) hvis en av oss har vært ute på noe så får selvfølgelig den sove lenger :)
 
Vi bytter på. Han er veldig god til å stå opp i helger selv om han står opp kl 6 hver morgen for jobb.
 
Han står opp etter jeg har mast i 5 minutt :p og da er jeg allerede så våken at jeg ikke får sove noe mer. Men den opprinnelige avtalen er annahver dag i helgene/når vi har fri.
 
Ja han er kjempeflink! Stort sett han som står opp i helgene slik at jeg får sove frempå:happy:
 
Nei. Men jeg velger det selv.
Det hender han tilbyr. Men føler det er like greit å stå opp selv. For hvis han står opp er han trøtt og sur resten av dagen. Og så går begge ungene i pysj og er kalde, ene har ikke fått frokost enda det er 2-3 timer siden han stod opp, yngste i nattbleia full av tiss i 2-3 timer og han har trodd at en yoghurt liksom er nok mettende til frokost og skal holde i fire timer fram til lunsj. Ikke klarer han å ordne seg selv heller. Mens jeg dusjer og kler meg selv samtidig som jeg passer begge ungene, å vaske å kle de og gi de frokost er en selvfølge, det samme å aktivisere de etter behov og så tar jeg klesvask, rydder og vasker kjøkkenet og gjerne litt mer husarbeid, mens han stort sett bare har sittet på Facebook ol. Da tar jeg heller de to timene søvn på kvelden så får han sitte alene å prompe foran tven.

Høres ikke noe gøy ut:(
 
Jeg liker å stå opp tidlig hver dag. Hvis jeg sover til f.eks kl.9 så føler jeg morran er ødelagt :p Jeg er vel litt merkelig der.. Noen ganger står samboer opp med oss, andre ganger ikke:happy:
 
Haha ikke i det hele tatt. Mini er blitt skikkelig mammadalt som klenger seg til meg om morgenen (div hele natten). Prøver gubben å legge han til seg er det sutring og hyling. Unnskyldningen hans er han mini ligger og sparker i han om natten. At mini ligger og sparker, klyper, klorer, drar osv i meg hele natten er ikke så viktig. Men ender vi står opp samtidig. Jeg sparker han ut
 
Han står opp med lillegutt på 6 mnd både på hverdager og i helger! I helgen tar vi en dag hver og hvis lillegutt våkner 1/2-1 time før mannen skal opp når han skal på jobb pleier han ofte ta lillegutt så jeg skal få sovet litt! Har en urolig flink mann!
 
Her står pappaen opp annenhver lørdag. Ellers er jeg alene med mini hver morgen. Pappaen jobber en brutal natt-turnus så umulig å få til noe mer enn det.
 
han er ikke veldig flink, bortsett fra når jeg er dårlig og virkelig trenger det. men det skal sies at jentene våre står opp selv og ordner seg selv om morgenen, og sier ifra dersom det er noe, så jeg er ikke veldig bekymret uansett
 
han er ikke veldig flink, bortsett fra når jeg er dårlig og virkelig trenger det. men det skal sies at jentene våre står opp selv og ordner seg selv om morgenen, og sier ifra dersom det er noe, så jeg er ikke veldig bekymret uansett
 
Han står opp og steller ham hver dag. Ukedag som helg. Jeg er heldig
 
Før hadde vi annenhver dag i helgen, men nå jobber ingen av oss. Er småtten veldig tidlig våken så er det jeg som står opp, siden mannen er slått ut et visst antall timer pga medisiner. Er jeg veldig trøtt, så legger jeg med å sover et par timer når mannen står opp. Han er veldig flink til å stå opp med sønnen vår om det ikke er alt for tidlig da.. Og han hjelper veldig til med alt, så jeg skal ikke klage.
 
Ja han er faktisk det :)
 
Back
Topp