Er pappaen flink til å stå opp med barna i helgene?

Han står opp hvis jeg spør. Irriterende at selvfølgen er at jeg skal stå opp og unntaket er at han skal gjøre det.....
 
Nei. Men jeg velger det selv.
Det hender han tilbyr. Men føler det er like greit å stå opp selv. For hvis han står opp er han trøtt og sur resten av dagen. Og så går begge ungene i pysj og er kalde, ene har ikke fått frokost enda det er 2-3 timer siden han stod opp, yngste i nattbleia full av tiss i 2-3 timer og han har trodd at en yoghurt liksom er nok mettende til frokost og skal holde i fire timer fram til lunsj. Ikke klarer han å ordne seg selv heller. Mens jeg dusjer og kler meg selv samtidig som jeg passer begge ungene, å vaske å kle de og gi de frokost er en selvfølge, det samme å aktivisere de etter behov og så tar jeg klesvask, rydder og vasker kjøkkenet og gjerne litt mer husarbeid, mens han stort sett bare har sittet på Facebook ol. Da tar jeg heller de to timene søvn på kvelden så får han sitte alene å prompe foran tven.
Haha, som her! Om jeg får sove lenge så blir hvertfall jeg sur, for når jeg da kommer ned ligger han på sofaen, leker og rot overalt. Om ungene har fått mat så står gjerne både mat og tallerkner fremme enda. Tv-en på og de har gjerne spist snopet fra kvelden før. Og så blir han irritert når de ikke vil ha frokost :p
 
Her er det stort sett han som står opp først. Jeg ammer flere ganger hver natt, mens han sover. så han synes det er rett og rimelig at jeg får sove litt ekstra om morgenen.
 
Dessverre
 
Tja, han var flink!
Men nå jobber han ofte 6 dager i uka og studerer ved siden av så føler jeg ikke kan tvinge han opp på søndag morgenen å ta snuppa. ved vanlige uker (som er veldig lenge siden) står vi opp hver vår dag.
 
Veldig flink.
Han står jo vanligvis opp kl 06. Så når han plutselig får sove 3-4 timer lenger i helgene så står han opp og jeg kan ligge og draaaa meg etpar timer til :p Så da får vi begge sovet lenge i helga. Dessuten er det fint for dem å ha etpar timer alene sammen også :)
 
Vi byttet på det da kengubarnet var liten. Nå er jeg som regel oppe før kengubarnet
 
Nei han er utrolig dårlig. Har gått arbeidsledig hele tiden og minimalt han har stått opp med mini uten at jeg har vekket han og han bruker 30-60 min på å våkne såpass at han gidder å stå opp
 
Er som regel jeg som står opp, selv om jeg godt kunne tenke meg å sove lenger. Mannen er vanskelig å få liv i :-/
 
Back
Topp