Er pappaen flink til å stå opp med barna i helgene?

Vi står opp hver vår dag. Men jeg ser ærlig talt ikke på det som å være flink, det er mer en selvfølge her.
 
Vi har pleid å hatt hver sin dag, jeg lørdag og han søndag.

Men nå når jeg er gravid og ekstra trøtt og sliten står han ofte opp tidlig begge dagene dersom jeg har behov for ekstra hvile. :)

Hadde vært helt uaktuelt at han skulle sovet lenge begge dagene hver helg!
 
Nå for tiden står ungene opp selv. Men når vi har unger man må stå opp med er det annenhver dag
 
Vi får sove lenge en dag hver i helgene:) resten av uka drar han på jobb mens jeg står opp med hun.
 
Nei. Men jeg velger det selv.
Det hender han tilbyr. Men føler det er like greit å stå opp selv. For hvis han står opp er han trøtt og sur resten av dagen. Og så går begge ungene i pysj og er kalde, ene har ikke fått frokost enda det er 2-3 timer siden han stod opp, yngste i nattbleia full av tiss i 2-3 timer og han har trodd at en yoghurt liksom er nok mettende til frokost og skal holde i fire timer fram til lunsj. Ikke klarer han å ordne seg selv heller. Mens jeg dusjer og kler meg selv samtidig som jeg passer begge ungene, å vaske å kle de og gi de frokost er en selvfølge, det samme å aktivisere de etter behov og så tar jeg klesvask, rydder og vasker kjøkkenet og gjerne litt mer husarbeid, mens han stort sett bare har sittet på Facebook ol. Da tar jeg heller de to timene søvn på kvelden så får han sitte alene å prompe foran tven.

Håper han har noen gode sider også? :p
 
Min mann jobber rotasjon på 4 - 4. Den måneden han er hjemme er det han som står opp med barna :)
 
Ja, det er han, men vesla sover gjerne til 8.30-9.30 i helgene.
 
Nei. Men jeg velger det selv.
Det hender han tilbyr. Men føler det er like greit å stå opp selv. For hvis han står opp er han trøtt og sur resten av dagen. Og så går begge ungene i pysj og er kalde, ene har ikke fått frokost enda det er 2-3 timer siden han stod opp, yngste i nattbleia full av tiss i 2-3 timer og han har trodd at en yoghurt liksom er nok mettende til frokost og skal holde i fire timer fram til lunsj. Ikke klarer han å ordne seg selv heller. Mens jeg dusjer og kler meg selv samtidig som jeg passer begge ungene, å vaske å kle de og gi de frokost er en selvfølge, det samme å aktivisere de etter behov og så tar jeg klesvask, rydder og vasker kjøkkenet og gjerne litt mer husarbeid, mens han stort sett bare har sittet på Facebook ol. Da tar jeg heller de to timene søvn på kvelden så får han sitte alene å prompe foran tven.

Tenkte jeg skulle si noe så enkelt som "nei" til TS sitt spørsmål, men du oppsummerte det ganske greit.

Vil bare føye til at hans versjon av å "stå opp" innebærer å ta en sprell våken unge oppi senga vår og prøve å si at det er natta. Da er jo jeg både våken og rasende nok til at søvnen er brutt for godt den morgenen. Hun skal jo dessuten bare kose mamma fordi hun vet at pappa er treig med å stå opp eller snakke med henne

Det verste er at selv 6. gangen han gjør dette her (i morges!) så presterer han å påstå at han ikke kan vite at jeg mener at han skal stå opp og ta ungen med seg ut av soverommet.

Vi har ei på 1,5 og en i magen. Kjenner veldig på at det blir veldig lenge til at nr 3 blir en aktuell diskusjon, ja!
 
Ja, her deles det 50/50 i helger og ferier. En står opp og den andre får sove til ca 09 :)
I ukedagene skal han på jobb og tidlig opp. Veldig ofte han tar med mini, (som fremdeles sover hos oss) inn på badet så jeg får sove litt til :)
 
Vi bytter på og tar hver vår morgen såfremt jeg ikke jobber i helgen :)
 
Vi står opp sammen,han tar morgenstell i fjøs mens jeg tar morgenstell og lager frokost i hus;)
 
Her er han ikke så flink.. Glimter til av og til, men han "må jo sove siden han endelig har fri". Sier han som aldri leverer i barnehagen, steller kidden om morgenen, kan legge alene, finne på noe alene med hu.... Ja.. Greit, nå er jeg gravid og jobber ikke for tiden, men det er faktisk like tungt for meg å stå opp, når jeg ligger våken halve nettene, må stå opp med jenta vår ALLTID, gjør alt her hjemme... Da hun var mindre, var vi flinkere til å avtale "hvem sin tur" til å sove det var.. Må gjeninnføres kjenner jeg..
 
Nei :p han har tatt ungene en morgen, når jeg var syk. Men da bråkte de slik at jeg ikke fikk sove likevel og kunne likegjerne stå opp... Og når mamma er oppe er det kun mamma dom gjelder!

Da blir det enklere at jeg ordner alt ;)
 
Back
Topp