Er ny her jeg.

Lene82

Andre møte med forumet
Hei alle sammen [:)]
Er forste gang jeg er her og må få skryte litt [:D] synes det er supert at man kan legge inn innlegg om ting man lurer på og få svar av mennesker som faktisk har erfrart eller er i samme situasjon.[:)].

Så litt om meg da... hmm.. Heter Lene og er 23 år og jeg og samboeren min prøver iherdig å bli gravid. Vi er i de 5 pp.

Men føler at denne ganger er annerledes. Har ømme bryster og brystvorter, forferdelig sliten så og si hele dagen, småkvalm, har mensmurringer(har hatt de et par dager nå, er det normalt?) og har akkurat som et press eller noe som trykker liksom, noe "tungt i nedre del av magen under navlen der.
Er det noen andre som har opplevd det?
Skulle hatt mensen i dag faktisk ( [:D] ) men har bestemt meg for å vente over helgen med å teste i tilfelle jeg bare er litt sen, noen som jeg ALDRI pleier å være [&:].

Gleder meg til å høre fra Dere.

Mvh. Lene[:)]
 
Hei Lene!

Jeg er også ganske ny her. Er i min første pp og har ikke så mange erfaringer å dele ennå [;)] Ønsker deg velkommen.

Hilsen fra Bæibi
 
Hei hei Lene og velkommen hit [:D] Jeg er i min 2 PP. Håper noe har skjedd nå, men det er litt tidlig å si. På meg høres det ut som at du er gravid. mensenmurringer og ømme bryster er visst vanlig. Men mange av symptomene er jo ganske like PMS symptomer da. Lett å¨bli lurt. men er du kvalm og så tror jeg du er gravid. Krysser fingrene for deg [:)]
 
Heisann Lene82!
Og velkommen hit, er ganske ny her selv, og synes disse sidene er helt topp!
Har ikke så mye erfaring selv, 1PP hoppet vi av i svingen, for hadde ikke lyst på termin i slutten av desember, ønsker et vårbarn. 2. og 3.PP gikk avgården uten at jeg tenkte noe særlig over det, men når mensen ikke dukket opp forrige gang, begynte jo selvfølgelig mistanken å komme, følte også at brystvortene var såre, men det var bare syklusen som var litt ustabil (35dg) Vi er i 4PP nå, (som går i vasken for min mann ikke er hjemme rundt EL) [:@], Men, men... prøver igjen neste mnd...
Ha en fin helg! [:D] Ønsker deg lykke til med testingen over helgen...
 
[:D]
Hei Lene 82!
Det du forteller og beskriver kjenner jeg meg igjen med. Jeg hadde det slik da jeg ventet mens, men da den ikke var kommet innen 30 dager forstod jeg det var graviditet. I dag er jeg ferdig med uke 6 og håper at det skal gå rette veien. [&:] Jeg er førstegangsgravid etter 9 pp og 25 år.
Ang. tester så vil jeg anbefale at den taes minst en uke etter forventet mens. Mener å huske jeg fikk negativt[&o] utslag på test etter 28 dager, men svak[;)] positiv 32 dager etter. Det er nødvendig med nok hcg hormoner i urinen og prøven gir best resultat med morgenurin. Det kan tenkes du vet dette allerede.
Håper det hjalp deg dette da. Og mye lykke til.
Hilsen Elisabeth.
 
Tusen takk for alle svarene og til lykke ønsknigene[:)] Betyr og helper mye =)

Øsnker dere alle lykke til med prøvingen også [:)]

Så et nytt spørsmål; Hvor lenge skal disse mensmurringene vare? (om jeg er gravid) De lurer meg, tror jeg har fått mensen og løper på toalettet, men ingen mens *forvirret*.
Er dette noe som varer evt. et helt svangerskap?

Så mener dere at det er for tidlig og ta en test på mandag om jeg ikke har fått mensen til dA?Bør jeg vente til det er gått 7 dager ove? er nesten det verste å vente og ikke vite[&:]!

Hilsen Lene.
 
Hei igjen.

For meg varte de smertene i 4-5 uker sånn ca. Men har hatt det av og til ukene etter også. Det som skjer er at livmoren begynner å strekke på seg og det kan kjennes ut som stikking i magen og evt. sviefornemmelse(var hos meg). Hvordan det er med symptomer på graviditet og svangerskapsforløp varierer fra person til person.
Men jeg har inntrykk av at stikkingen er veldig vanlig etter det jeg har lest andre har fortalt her på forumet.
[8|]
Da jeg i det siste ikke har smertene begynner jeg å lure om det ikke er no liv.. Men da skulle det vel ha kommet blod om det ikke var liv. Jeg har inntrykk av at blod veldig sjelden i små mengder ikke behøver å være farlig, men smerter i sammen med blod er ikke bra.
Smerter uten blod er ok. Kan hende jeg skriver mye nå, men jeg anbefaler deg å sjekke litt her inne. Jeg har funnet en del hjelp her.

Ang. testing så må du ikke vente, men hvis testen blir negativ kan det tenkes den ble tatt for tidlig. Jeg hadde det ikke bra i en ukes tid. Tok først en test, så en til og til slutt måtte jeg få det bekreftet av lege. Så ventetiden er kjedelig ja...
Du må gjerne spørre om det ble uklar forklaring.
Hilsner fra ellis.
[;)]
 
Igjen tusen tusen takk for alle svarene [:)]

Men det gikk ikke så bra denne gangen heller[&:]. Men har bestemt meg for å ikke bli lei meg og være så nedfor som jeg ellers har vært, så går i gang med prøvingen igjen om litt med nytt og friskt mot :)Er ikke så mye annet å gjøre.
Har kjøpt Cp eggløsningstest så håper det kan klaffe når vi bare får satt i gang med orøvingene igjen.. Knasker folat og [:)]

Kommer ikke til å gi meg her inne, så det er uansett ikke det siste dere hører fra meg [:)]

Og Ellis, tusen takk for all forklaringen og hjelpen :) Du har hjulpet meg masse som jeg kommer til å huske :)

Hilsen Lene[:)]
 
Det var trist å høre, men det er dessverre ikke annet å gjøre enn det du sier. Gå inn i neste PP med friskt mot... Jeg hadde ikke mannen min hjemme under EL engang [:(]. Men da slipper jeg å gå disse 14 dagene med store forventninger, selv om det også er ganske kjekt. Analysere hvert minste lille symptom, men så kommer det alltid litt skuffelse når det ikke gikk alikevel...
Ønsker deg lykke til med neste PP, sleng deg på Juli-prøvere... Klem [:D]
 
Heisann Krepsen.

Takk for støtten.. Vet hva du mener.. trodde nesten at jeg hadde innbilt svangerskap jeg [:D] med tanke på synptomene.. følte at alle var der.. Jaja, vi får bare stå på og prøve å holde motet oppe når det ikke går som man håpet.. Ønker det lykke til videre med prøvingen du og.. Det går nok vår vei snart og skal du se :)

Klem fra Lene.
 
Gå inn på linken; Til alle som prøver, billige tester. Der inne finner du en link der du kan bestille billige EL-tester...
 
heisann[:D] skriver til deg for vi er omtrent like gamle.jeg og min kjare prover aa bli gravide i tredje maaned naa.oppholder oss for tiden i chile,saa er litt bekymret for aa bli gravid her i og med at vi ikke vet naar vi skal hjem igjen. er saa utaalmodig.du har vel testet deg naa tenker jeg[;)] haaper det var vellykket..
klem fra stine
 
Back
Topp