Er noen i vennekretsen din som er gravide samtidig som deg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Føles det godt å ha noen å dele både gleder og bekymringer i graviditeten med som ikke er partneren din? :)

Ja, en venninne med termin neste måned og min beste venninne (og søster) med termin i oktober♡

Ingen sist jeg var gravid og ingen denne gangen heller. Men kusina mi (som bor i utlandet) fødte i mars :) Så det er det nærmeste jeg kommer

nei, helt alene. Så gruer meg litt til permisjonstiden. Redd det blir fryktelig ensomt

Nei, de fødte i høst og vinter av de jeg vet om. Eller, ei venninne har termin bare litt over en måned etter meg, men det hjelper lite når vi bor på hver vår kant av landet. :p

nei, helt alene. Så gruer meg litt til permisjonstiden. Redd det blir fryktelig ensomt
Bli med i barselgruppe! En av mine beste venninner ble jeg kjent med i barselgruppa sist. Vi var masse sammen i permisjonstiden. Har fortsatt god kontakt, vi var sammen med dem hele dagen en dag i forrige uke :) Enda de bor langt unna oss nå. Og om det er en åpen barnehage du kan gå i i nærheten anbefaler jeg det også. Også går det jo an å spørre her inne om noen bor i nærheten av deg :)

Bli med i barselgruppe! En av mine beste venninner ble jeg kjent med i barselgruppa sist. Vi var masse sammen i permisjonstiden. Har fortsatt god kontakt, vi var sammen med dem hele dagen en dag i forrige uke :) Enda de bor langt unna oss nå. Og om det er en åpen barnehage du kan gå i i nærheten anbefaler jeg det også. Også går det jo an å spørre her inne om noen bor i nærheten av deg :)
Håper å finne noen i barselsgruppe ja, men er fra et veldig lite sted så de måtte slå sammen tre kommuner for å få 10 deltakere på fødselsforberedende kurs liksom :/ og da snakker vi store avstander (2 timers kjøring) mellom de som bor lengst ned i dalen og de som bor øverst..

Håper å finne noen i barselsgruppe ja, men er fra et veldig lite sted så de måtte slå sammen tre kommuner for å få 10 deltakere på fødselsforberedende kurs liksom :/ og da snakker vi store avstander (2 timers kjøring) mellom de som bor lengst ned i dalen og de som bor øverst..
Den er kjip ja.... Hvor er nærmeste by? Kanskje du har mulighet til å kjøre dit noen dager i uka om det ikke er alt for langt unna? For der finner du nok noen (og kanskje også en åpen barnehage et par dager i uka).

Jeg har de fleste vennene mine i Oslo, og selv om det er et godt stykke unna kommer jeg nok til å dra inn dit innimellom, kanskje en gang i uka. Selv om Hamar er nærmeste by for oss (og der har de åpen barnehage to dager i uka! Men i Oslo er det mange åpne barnehager, og flere har åpent 4 dager i uka. Det var såå gull sist da jeg gikk i ulønna perm. Både for meg og jenta mi. Vi bodde jo i Oslo da...)

Har et par venninner som er gravide, med termin rett før meg og et par mnd etter. Ser frem til permisjonstiden sammen med de, da det ikke har vert lett å møtes nå i svangerskapet.[emoji4]

Den er kjip ja.... Hvor er nærmeste by? Kanskje du har mulighet til å kjøre dit noen dager i uka om det ikke er alt for langt unna? For der finner du nok noen (og kanskje også en åpen barnehage et par dager i uka).

Jeg har de fleste vennene mine i Oslo, og selv om det er et godt stykke unna kommer jeg nok til å dra inn dit innimellom, kanskje en gang i uka. Selv om Hamar er nærmeste by for oss (og der har de åpen barnehage to dager i uka! Men i Oslo er det mange åpne barnehager, og flere har åpent 4 dager i uka. Det var såå gull sist da jeg gikk i ulønna perm. Både for meg og jenta mi. Vi bodde jo i Oslo da...)
Nærmeste by er Kongsberg. Har ikke hørt om åpen barnehage der, men skal sjekke ut! Takk for tips :)

Mange steder er det også ukentlige sangstunder for babyer. Ofte i kirker. Der kan man jo også bli kjent med andre :)

Har flere venner og mye familie som bor i nærheten som enten har fått i 2018 eller får i løpet av 2018[emoji16][emoji1376][emoji1376]

Er alene i graviditeten, men har gode venner som har små barn å lette å snakke med. Men føler meg til tider ensom, men det er mer pga at jeg er sykemeldt 100%. Å fleste parten er på jobb på dagtid, men da tar jeg gjør litt husarbeid til ungene kommer hjem ifra skolen. Så ettermiddagen blir jo travel uansett.

Bare meg, men jeg, og de to minste er godt vant til åpen barnehage. Fast inventar 4 ganger i uken :p Tar det derfor ikke så tungt :D
Har ei venninne, og et søskenbarn som desverre mistet sine små spirer :(

Her har jeg nesten mista tellinga. 2 stk som har født allerede, ei rett rundt hjørnet, ei med lik termin som meg og ei som skal ha i juli. :D desverre også ei som mista og ei som prøver. Håper det blir bebis på dem. Og i svigerfamilien er det 2 stk som har født allerede, så lille får en jevnaldret kusine og tremenning <3 bare uheldig at ingen av dem bor i nærheten, men vi holder nå kontakt :)

Back
Topp