Er noen i vennekretsen din gravid samtidig som deg?

M

Moderator Kristin

Guest
Det er jo gull å finne noen å prate med om alle plagene, og å ha noen som forstår hva du føler.
Har du noen rundt deg som også er gravid? som du kan være sammen med og som forstår deg?
 
Ingen, var heller ingen i forige svangerskap.. litt kjedelig men det går greit :)
 
Ja vi er 4 stykker som er gravide med få uker mellomrom!
Veldig morro[emoji3] ikke var det planlagt og ikke har vi snakket noe om det, så dette var utrolig merkelig men også veldig koselig [emoji3][emoji173]️[emoji7]
 
Ja! :) En kollega og to venninner med få ukers mellomrom. Det er så koselig :joyful:
 
Ja, flere. Både nær familie og veldig nære venner. Veldig trivelig!

Jeg fyller 30 i år, og har ikke en omgangskrets som har starta tidlig med barn. Det er nok veldig vanlig at det kommer et ras nå!
 
Ingen, men har funnet ei som jeg kjente for mange år siden som jeg skal treffe. Håper på flere til hyggelige barseltreff.
 
Ingen nære venner, blir 29 år og er dem første i nær vennekrets, men noen gamle kjente skal få barn i august. Har blitt kjent med ei som har termin i januar. Det er koselig.
 
Dersom babyen blir født i år, så blir den født samme år som søskenbarna sine! Det er veldig hyggelig:Heartred
 
Ingen i min vennekrets, men ei jeg kjenner så vidt har termin 2,5 uker før med. Samme med ei venninne av samboeren :)
 
Eg og ei i kullet mitt på sjukepleien har fått ett veldig nært vennskap då vi begge har slitt lenge med å bli gravid, og når vi ha blidd gravid så har vi mista. Var deilig å ha ho å snakke med kvar gong mensen kom og nederlaget var eit faktum. Eller å klage og grine til når alle annonserte graviditetane sine. Vi grein for kvarandre og prøvde å støtte den andre så godt som mulig.
Når eg blei gravid kjente eg at eg sleit med å fortelle ho det. Var redd for at eg skulle ødelegge et vennskap. Fortalte ho når eg va 6 veker som et lite hint om ooooops, sjå ka so ha skjedd. Ein månad etterpå kunne ho og juble ☺️ :Heartred Ho har vore veldig god å ha, då eg har vore svært prega av angst i forbindelse med svangerskapet. ☺️
 
Har en bekjent som fikk baby i mai. Vi snakker litt, men ikke noe nært vennskap. Hun er veldig busy og bor et stykke unna. Ellers skal en kompis av mannen og kjæresten hans få baby et par mnd før oss, men vi har ingenting til felles ut over kommende baby og mennene våre, så snakker ikke noe særlig med henne heller. Det er litt kjedelig. Håper på å finne noen i noenlunde lik alder og kanskje et par felles interesser i barselgruppen.
 
Nei ingen i nær omgangskrets. Der er alle ferdige med barn eller skal ikke ha. Har en bekjent som jeg hilser på veldig sjeldent som er gravid med termin i september da
 
Har en kollega på samme alder som meg som skal ha baby noen mnd før meg :) men vi er ikke nære så det blir ikke snakket noe om graviditet og slikt med henne. :)
 
Svigerinna mi, 6 uker før.
 
Jeg har bestevenninna mi som nettopp har fått ei jente, vi fikk barn med 13 dagers mellomrom i 2016 og nå blir det samme året, men hennes blir noen måneder eldre like vell da. Ellers går storesøsteren min gravid nå, med termin i september og 2 søskenbarn som også er søsken hvor hun eldste har termin i september og hun yngste i desember [emoji28]
 
Nei, dessverre. Har fire venninner som fikk nå i vår/tidlig sommer, så jeg er som sist gang ganske alene om å være gravid blant mine venner
 
Back
Topp