Er noen av dere campingfamilier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Er det mange av dere som har campingvogn og bruker denne flittig også nå på vinteren?

Hvor holder dere til?

Bruker dere den ofte?

Noe dere anbefaler andre?

Vi har campingvogn. Den står pent på gårdsplassen om vinteren. Kjører rundt med den på sommeren. Vil ikke ha fast plass enda. Den er vinter isolert så kan brukes året rundt. Svigers har vogn på fast plass og var der senest i november. Vogna vår blir brukt hele ferien og flere helger fra mai til september( eller når det ikke er snø og glatt). Elsker å dra på campingtur og det gjør barna også. Om sommeren står den foran huset og da vil barna inn i den hele tiden. Eldste maser så fort snøen smelter. Kan anbefalle alle det. Men desverre er vel det gamle om tatere og dårlig hygiene fortsatt inntakt. I Sverige er det gratis å dusje og i Norge må man betale for varmt vann. Men er ordentlige var som man har hjemme. På de årene vi har reist rundt så er det vel to campingplasser i møre og Romsdal som har hatt den gamle standaren med respatex plater og åpning under og over avlukkene. Der svigers har vogn er det flislagte bad som også er standaren de fleste steder nå. De som ikke har det driver som regel å pusser opp. Egen barnedoer og bad er det også på mange. Praktisk med opphøyd dusj når man har med små barn. Enkelte har også badekar til babyer. Jeg var selv skeptisk første gangen vi dro på vogna til svigers pga sånn det var før. Men ble positivt overrasket og kjøpte oss vogn når eldste var 10 mnd. Kunne aldre tenkt oss å reise på ferie på noen annen måte. Leide leilighet i desember og det var utrolig dyrt i forhold.

Camping er ikke helt meg, liker meg best i sommerhus/hytte.

Vi leide oss en campingvogn sommeren i fjor for å sjekke om det var noe for oss. Er litt usikker på om det var dét at vi reise med svigerfamilien eller selve campinglivet jeg ikke likte, men jeg syntes det var utrolig slitsomt. :happy: Når barna blir større kunne jeg gjerne tenkte meg å prøve det igjen. Uten svigerfamilien. :knegg::knegg:

Søster mi har campingvogn. De rriser rundt fra vår til høst. Vinter er den hjemme. Men da har de hytter å veksle mellom (svigermoren og svigerfaren har hver si hytte)

De trives. Har vært med de til tider og syns det er gøy. Selv vokst opp med campingvogn og turer hele somrene :)

Nei, camping er ikke for oss. Jeg takler ikke å dele do, dusj osv med andre mennesker som jeg ikke kjenner. Vi telter ett par ganger i året, men det holder lenge og er ikke nok til at det skal lønne seg med en campingvogn.

Vi leide oss en campingvogn sommeren i fjor for å sjekke om det var noe for oss. Er litt usikker på om det var dét at vi reise med svigerfamilien eller selve campinglivet jeg ikke likte, men jeg syntes det var utrolig slitsomt. :happy: Når barna blir større kunne jeg gjerne tenkte meg å prøve det igjen. Uten svigerfamilien. :knegg::knegg:
Var nok med svigers som gjorde det. Det gjør det mer slitsomt. Vi reiser sammen med dem innimellom men reiser mest alene. Mye lettere å ha det som hjemme når det bare er oss. Slipper å legge ned sofaen til seng også. Hehe.

Nei, camping er ikke for oss. Jeg takler ikke å dele do, dusj osv med andre mennesker som jeg ikke kjenner. Vi telter ett par ganger i året, men det holder lenge og er ikke nok til at det skal lønne seg med en campingvogn.
Fordelen med campingvogn i forhold til telt er at det er do og dusj ( i mange) campingvogner.

Det er greit nok, men man får Klaus om man prøver å gå inn der[emoji23]
Dumt å kjøpe en dyr campingvogn for 2 netter i året[emoji85]
Ja det er sant. Blir veldig dyrt hvis man skal ha noe man ikke får Klaus av. Vi har ikke dusj men do. Veldig greit med små barn som må på do om natta.

Vi har faktisk vært og sett på vogner i dag :angelic:
Han vil veldig gjerne ha vogn, og vi har et vennepar som har vognplass en time fra der vi bor, og det er nesten alltid folk der, noe som høres veldig bra ut! Har ikke vært på camping selv noen gang i mitt liv, men her får gubbens entusiasme telle for oss begge :p
Vi skal en tur i sommer, med noen andre, så vi deler vogna dems.

Vi hadde før, men solgte den.
Pleier å leie hytte da :)

Så mye penger har ikke vi, og hadde jeg hatt det hadde jeg investert i en hytte på fjellet i steden [emoji16]
Nei ikke vi heller. Hehe. Hadde ikke fått en utedo på fjellet en gang for det vår vogn kosta. Hehe. Hadde ikke fått hytta for prisen på drømme vogna heller. Men skjønner hva du mener. Både svigers og pappa har hytte så vi har ikke akkurat tenkt til å kjøpe det. Kostnaden av hytta til svigers er så høy også at de må kjøpe ut tomta for at noen skal kunne arve den. Og enda så er man oppe i 60 000 kr i året på ei hytte uten lån. Glad i vår veteran campingvogn.

Når jeg var liten så hadde vi campingvogn en fastplass på en campingplass på sørlandet. Samboeren min også har vokst opp med det, og foreldrene hans har ennå campingvogn på samme plass som når han var liten. Vi begge ønsker at barna våre en gang skal få vokse opp med campingvogn og campingturer siden vi har så gode minner fra det. Ikke akkurat nå, men kanskje en gang kommer vi til å få oss campingvogn og ha den på en fast plass. Det er noe vi begge har lyst til :)

Back
Topp