Er noe barna har laget

Prox

Gift med forumet
En bra nok gave til besteforeldre/oldeforeldre til bursdag og jul?

Føler det er veldig fine gaver, men alt for billig.. Hater at jeg tenker sånn men.. Hva tenker dere?

Her malte de på glass og gav sine beste og oldeforeldre til jul :) kjøpte ikke noe utenom fra de. Kjøpte fra meg og mannen da.

Tja altså her kjøper jeg gave fra oss voksne + gir hjemmelaget fra barna :-P

Vi pleier å gi noe barna har laget til jul, besteforeldrene synes det er kjempestas :) Nå skal det sies at vi kjøper noe utenom fra oss voksne da.

Last edited:
Tja altså her kjøper jeg gave fra oss voksne + gir hjemmelaget fra barna :p
Synes dette er en fin løsning jeg. Besteforeldrene har vel også som regel stort sett det de trenger, så hjemmelaget fra barnebarna er gjerne like greit som dill vi kjøper bare for å kunne gi noe.

Ja helt klart nok som gave FRA BARNEBARN, men synes det er en selvfølge at de voksne gir gave i tillegg:)

For meg så finnes det ikke noe mer verdifullt enn det barna lager selv :) vi pleier å kjøpe fra oss voksne å lar barna lage ulike ting. Besteforeldrene blir alltid like glad :)

Det avhenger av gavetradisjonene i familiene, tenker jeg, noen gir jo ikke egentlig gaver til de voksne, bare til barna, men vi gir til de voksne også, så da gir jeg noe fra oss, også får barna stort sett gi noe de lager, samt at vi lager kalender av alle barnebarna (mine og min bror sine) som de fire gir sammen.

Tenker du fra ungene el fra alle?
Jeg tenkte fra alle :)
Syns det ett evig strev å ordne gaver til folk som har alt og ikke ønsker seg noe, men gaver fra barnebarn er jo noe de setter veldig stor pris på!
Men ser alle svarer at de gir noe fra de voksne også.

Hva gir dere? :p

Jeg har laget til min mormor flere ganger. Nettopp fordi hun har alt. Ser ikke noe galt i det:)
Eller så har jeg kjøpt spekepølse e.l bare

Her bruker ting de har laget bare å være ekstra gaver fra de. Vi kjøper fra oss i tillegg. Varierer veldig, spørs hva de ønsker seg, her lager jeg veldig ofte matkurver:)

Jeg tenkte fra alle :)
Syns det ett evig strev å ordne gaver til folk som har alt og ikke ønsker seg noe, men gaver fra barnebarn er jo noe de setter veldig stor pris på!
Men ser alle svarer at de gir noe fra de voksne også.

Hva gir dere? :p
Ville nok kanskje kjøpt en liten ting i tillegg. En blomst for eksempel.

ER vi på MINE besteforeldre, eller UNGENES besteforeldre?

MIN bestemor får gjerne bare et bilde av dem og gjerne noe de har laget, men barnas besteforeldre får noe fra oss også

Selvfølgelig! Og folk flest har vel forståelse for at man har dårlig råd!? :) Vår familie har ikke gitt meg gaver siden jeg ble 15, så jeg gir kun fra ungene :p

Ja, det er jo ulikt hva som gjøres i ulike familier, derfor er det jo ikke mulig å si at det jeg gjør er rett for andre, f.eks. -og økonomi er ulik. At vi gir fra oss, handler jo også om vår økonomi., våre familietradisjoner og hva som er det som føles naturlig for oss. Ikke at det er fasiten for andre

veldig fin gave det :) men jeg hadde nok kjøpt noe utenom til besteforeldrene til ungene liksom, fra de voksne. til mine besteforeldre (barnets oldeforeldre) syns jeg det hadde vært nok, de pleier bare å få en liten oppmerksomhet uansett :)

Her spiller det nok mye inn hva slags tradisjoner en har for gavekjøp! Jeg er ikke vant til å kjøpe dyre gaver til hverandre, men ser stor forskjell på mannens familie,som nesten er mer opptatt av å kjøpe for mye enn hva en egentlig gir... Vi har av og til gitt bildekalender eller et innrammet bilde av sønnen foreks og en hjemmelaget gave fra han til besteforeldre, og det er fra oss alle! Men til han bestefaren som ikke bryr seg om sånn så kjøper vi heller, for jeg er veldig stolt av det sønnen lager, så gir det ikke til de som legger det i en skuff ;)

Til jul malte Vesla ett bilde på lerret.. rammet det inn og gav det til besteforeldrene.. Det henger nå i stua dems.
Så ja jeg synes det..
De fleste besteforeldre og oldeforeldre elsker sånne ting.. Jeg elsker sånne ting!!!

Back
Topp