Er no ein perfekt tid i livet ditt å få barn?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kanskje du har hus, fast jobb og har vore i eit stabilt forhold i lang tid?
Eller kanskje du ikkje føler du har noko på plass :p
Føler du at no er den perfekte tida til å få barn?
 
Nei, langt ifra perfekt. Jeg har vikariat, samboer har ikke fast jobb. Men vi er voksne, klare for ansvaret og ønsker oss barn nå. Og så har vi bolig som det passer å få barn i :)
 
Tja.. Har jo kun vikariat og skal levere bachelor i mai. Men pga alder måtte det bli nå. Men har hus og samboer har fast jobb. :happy:
 
Her er det store forskjeller fra forrige svangerskap til dette. Sist hadde vi akkurat kjøpt hus, jeg var stundent og vi var begge ganske unge. Storebror blir 4 år i år, så nå begynte vi å føle oss veldig klar for en nr 2.

Denne gang har begge fast jobb, huset har vi enda- men økonomien er mye mer stabil nå. Vi har også fått noen flere år på nakken, og i vennekretsen yngler det som bare det :happy:
 
Vikar, midt i ei fagprøve og vi bor hver for oss, så vi står i salg av ett hus og opp pusding og salg av det andre. Håper vi har funnet huset vårt innen termin :)

Men jeg begynner å dra på årene og han er 29 og barnløs. Så sånnsett måtte det bli nå :)
 
Fast jobb, eier leilighet, stabil økonomi, langvarige forhold. Hadde vært bra om ektemannen ikke var deprimert.. Men det bedrer seg vel.
Hadde vært fint om ungen min var et par måneder eldre, kanskje, men det er en detalj.
 
Jeg vet ikke om det perfekte øyeblikket finnes?
Lever i et godt og stabilt forhold, har eget hus med god plass, begge er i fast jobb og har god økonomi. Og storesøster er veldig klar for å få seg småsøsken.
Akkurat nå har vi det veldig greit med datter på 6 som liker å bli med på ting, enklere å reise på opplevelse ferie med større barn. Yrkesmessig synes jeg det blir vanskelig å være borte fra jobb så lenge, samme føler samboer som også må det, og jeg har vært bekymret for helsa i svangerskapet, og om jeg evt. kom til å bli sykemeldt slik jeg ble sist.
Men igjen har vi veldig lyst på større familie og gleder oss til å få en liten en til. På et punkt måtte vi slutte å utsette det og heller bare hoppe i det:)
 
Back
Topp