Er no ein perfekt tid i livet ditt å få barn?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kanskje du har hus, fast jobb og har vore i eit stabilt forhold i lang tid?
Eller kanskje du ikkje føler du har noko på plass :p
Føler du at no er den perfekte tida til å få barn?
 
Jeg er heldig som kan svare ja på dette, uten å ha noen som helst tvil i magen! Vi er i en trygg alder, har et godt hjem med nok plass, er trygge på hverandre, faste jobber med stabil økonomi.. storesøsknene er store nok til å hjelpe til litt også.
Lillemann er etterlengtet og ønsket inn i familien vår:love7
 
Alt utenom en fast jobb :)
 
Nei. Er passe mtp. aldersforskjell mellom nr 2 og 3 og at vi er i et stabilt og trygt forhold. Men med termin en/to måneder før jeg skulle vært ferdig med mastergraden er timingen ganske dårlig. Skulle gjerne sett at jeg kom meg ut i arbeid først. Også bor vi trangt. Men ordner seg på sikt! :) Koselig med baby uansett!
 
Jeg er heldig som kan svare ja på dette, uten å ha noen som helst tvil i magen! Vi er i en trygg alder, har et godt hjem med nok plass, er trygge på hverandre, faste jobber med stabil økonomi.. storesøsknene er store nok til å hjelpe til litt også.
Lillemann er etterlengtet og ønsket inn i familien vår:love7
Samme her hos oss :) skulle selvsagt hatt enda litt bedre økonomi, men inntektene er trygge og stabile så det er vel heller at mye vil ha mer.
De to andre derimot. Ikke like godt planlagt eller stabilt med tanke på jobb og plass, men klart oss godt da også. Alltid hatt hverandre og helt nok så med litt planlegging og tålmodighet har alt falt på plass da også :)
 
Etter at jeg fikk første når jeg var 19, syns jeg ikke det er noe som er "perfekt timing". I andres øyne var det jo ikke så lurt.. Studenter begge to, ikke vært sammen i to år engang, leide en knøttliten leilighet. I dag har vi en smart, omsorgsfull, reflektert jente på 8 år, som jeg er så heldig å være mamma til og ha et godt og nært og varmt forhold til.
Vi er ikke velstående, jeg har ikke fast jobb, men vi har så uendelig mye mer!
Så nå når vi venter nr 4 har spørsmålet faktisk ikke falt meg inn :happy:
 
Tror ikke det finnes en perfekt tid å få barn. Ting ble ikke helt som jeg hadde sett for meg i graviditeten, så situasjonen er langt fra perfekt, men skal nok gå veldig bra likevel.
 
Hus, fast jobb og godt gift her. Er sikker på at man kan klare seg godt uten alt dette på på plass :)
 
Tja, kunne med fordel ha jobbet litt i jobben min før jeg ble gravid (ble gravid rett etter jeg takket ja til stillingen), men ellers er denne babyen svært etterlengtet og noe vi har prøvd lenge å få til :Heartred Økonomisk og ellers passer det bra:)
 
Ja, hvertfall mtp siden vi planla å få unge nå. Vært sammen i mange år, nettopp flyttet i helt nytt hus med plass til oss som familie, trygge jobber med grei inntekt.
 
Vil sånn egentlig si nei, med tanke på alt dere håpte var realisert før barna kom. Men ingenting av det betyr noe, babyen er velkommen uansett og kommer ikke til å merke at vi hadde en liten økonomisk krise sånn midtveis i svangerskapet. Han får eget rom, egen vogn, klær, leker, to foreldre som har masse omsorg, kjærlighet og stå på vilje, og han får verdens beste storesøster.
 
Ja, vi har fast jobb begge to, grei aldersforskjell til hun som blir storesøster, vært sammen en god stund og har det veldig fint. Kunne kanskje vært mer uthvilte :p men det ordner seg :)
 
Er nok det! Hus, biler, faste jobber og en gutt på 2,5 fra før. Var UFB i flere år før vi fikk han og denne ble til på en sommer, så jeg er nok ikke like mentalt klar for denne som forrige :p
 
Ja :)
Har faste jobber, enebolig, grei økonomi osv. Men det er vel egentlig ikkje så viktig.

Stabilt parforhold og spent kommende storebror er det som gjer tidspunktet perfekt ❤ Lillebror har vert ønsket ei good stund. :)
 
Ja, tenker at hvorfor ikke nå:) to fulle jobber, hus, bil, og storesøsknene er 12 og 8 år og gleder seg veldig. Trur det blir ålreit rett og slett
 
Back
Topp