Er MBT/"rullesko" bra?

Frue27

Blir kjent med forumet
Jeg jobber på sykehus, og gulvene der er hardt å gå på. Jeg bruker ecco-sandaler nå, og synes at de er ok, men kunne tenkt meg enda mer demping. Har hørt en del bra om MBT-sko, men har et par spørsmål før jeg hiver meg rundt for å kjøpe. Er de også gode å stå med? (står en del på medisinrommet o.l.). Og blir de for tunge i lengden? Forebygger de bekkenløsning ved graviditet? Noen som kan anbefale et evt. merke eller evt. andre typer sko som er bedre?

Digget mbt da jeg hadde mye gåing i jobben. Ble anbefalt joya da jeg skulle kjøpe nye. Disse er utviklet av de samme, men joya er mykere å stå på, men får fremdeles rulling når man går. Og nå står jeg mye på jobb.
Bare husk å bruk lang tid på tilvenning, tror mbt sier du skal starte med en time, og så øke ti min hver dag. Jeg gikk med de to timer første dagen, totalt utslitt i beina :-P

MBT er fantastiske for gåing, Joya for ståing, som hun over skriver. :) med mbt må du lære deg en teknikk, og du bruker "nye" muskler i lår, rumpe og rygg. Så hvis du går med dem for lenge før du er blitt vant, så kan du få skikkelig muskelsmerter/stølhet.
Joya er som å gå på skyer egentlig. Og siden du står ganske mye, så ville jeg nok kanskje heller anbefale dem. De er litt rimeligere enn mbt og. :) og selges i enkelte vanlige skobutikker, vet om iallefall to eurosko som forhandler dem her i området. :)

Jobber som frisør og står mesteparten av dagen! MBT har vært min følgesvenn i mange år og jeg har vært kjempefornøyde med dem! Nå har vi fått en bra deal på jobb på Gaitline, så jeg har byttet. De er også supergode, litt mer stabile enn MBT og en drøm å gå og stå i! Anbefaler begge to! :)

Back
Topp