Er mannen din opptatt av svangerskap og fødsel?

Kimura

Betatt av forumet
Mailykke <3
Min er veldig opptatt av alt. Han stiller spørsmål og reflekterer, han er redd for at han ikke skal "strekke til". Prøver å berolige han da ;) han er veldig spent! Det er så koselig <3

Han vil være med på alt av kontroller, og han som kjøpte Angel sound'en <3 og var helt suveren under forje fødsel..

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja.. nå begynner det å ta seg opp..
Han er ikke med på kontroller da det virkelig ikke passer for han.. men han var med på ul. Og skal være med på oul. Han koser masse med magen og snakker om hvordan det skal bli.. dette er nr 2. Og han er.mer engasjert denne gangen.. for han vet hvor glad han kommet til å bli i denne lille ungen..

Esken min var helt håpløs nemlig. Dreit i alt. Helt frem til 6 mnd etter at jeg gikk fra han. Så for meg er dette en helt ny opplevelse! Og jeg koser meg så veldig med at han er så fantastisk.
Hver uke må vi lese om babyen :D og han er helt med <3 er så fiiiint! :) :) :)

Ja da. Han skryter av det til venner og familie. Og er super stolt av at han snart er tobarns far. Han har vært verre til å fortelle enn meg hehe han er veldig flink til å pleie meg om dagen. Og koser med magen. Og gleder seg til alt av kontroll og ultralyd. Er med på planlegging og snakke om innkjøp. Og jeg må bare skryte litt av at jeg har en ung mann. Min mann er 23. Rekker å bli 24 føre han er tobarnsfar til en 4åring og en baby. Ikke verst å være så ansvarsfull og voksen så ung. han er en fantastisk pappa til guttungen også. Og tar mye ansvar nå som jeg er så dårlig.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dobbelt

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sambo er med på alle kontroller og syns det er litt rart enda, men det kommer seg :) begynner å ta litt mer på magen nå enn han har gjort tidligere :) har ikke noe særlig mage enda da hehe :) men ellers er det ikke så mye, men han passer på og spør om det går bra og sånn da :) og hører om jeg leser opp hva som skjer uke for uke :) så han prøver, men han syns det er veldig spesielt at det er noe inni der :p

Nå har vi fått låne angel sound av søstra hans og fant et hjerte igår, og da fikk han høre :) regner med det tar seg opp etterhvert :) tror bare han syns det er spesielt nå :p hehe :)

Min er veldig spent og spør stadig hvordan det går, tar fram ul bilde på mobilen og duller med det hehe :D Stryker magen og snakker til de gjør han og, veldig stolt kommende far :) Han har foreløpig ikke hatt mulighet til å bli med på ul pga jobb, men ul i uke 12 skal han være med på :)

Her synes han det er mas om jeg snakker om tanker og følelser rundt svangerskap.. Sier han blir sliten hvis han skal høre på dette i 9 mnd;0p Så snakker ikke så mye med han om det og være gravid. Men har sagt til han at jeg må få si litt siden jeg skal gå og kjenne på dette hver dag i 9 mnd, og for han blir det liksom ingen endring før babyen er ute. Men når jeg snakker om fødsel hører han rolig på, for vet jo siden han var med sist fødsel at den var tøff og dramatisk og at jeg derfor gruer meg til den kommende fødselen.. Men han er en fantastisk mann, han er bare ikke så glad i å snakke om alt;)

Nei, interessen er svært liten enda, men kanskje det forandrer seg etter ultralyden i dag? :) jeg sendte melding til han en liten stund etter ultralyden, å spørte han om det var mer virkelig for han nå, og han svare at det gjorde noe med han å se babyen bevege armene og føttene, så kanskje? :)

☆★ Sendt fra app'en ☆★

Min, nei! Ikke i det heletatt. Men han var veldig flink under fødselen <3 og veldig flink med barna, så jeg klager ikke :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Han har jo vært med på dette før, så det er ikke sånn at han leser alt han kommer over å sånt. Det gjør i grunn ikke jeg heller så det er kanskje ikke så rart :) men han er flink til å spørre hvordan jeg har det, og lar meg sove en time på sofaen om ettermiddagen om det er det som skal til for at det skal bli bedre. Han hjelper til med husarbeid, jobber masse og er superflink med guttungen :)

Han har jo vært med på dette før, så det er ikke sånn at han leser alt han kommer over å sånt. Det gjør i grunn ikke jeg heller så det er kanskje ikke så rart :) men han er flink til å spørre hvordan jeg har det, og lar meg sove en time på sofaen om ettermiddagen om det er det som skal til for at det skal bli bedre. Han hjelper til med husarbeid, jobber masse og er superflink med guttungen :)

Den måste jag signera:-) Bara det att det är jag som jobbar nu, och han som tagit ut permisjon till över nyåret:-)

Ja, elsker at han er så ivrig <3
Sist spurte han hver dag etter jobb om jeg hadde kjent liv og at jeg hadde spist nok og bra mat :p han er super :D

Nei, han er nok ikke det. Denne gangen er helt ulik første gang. Nå er han mere opptatt av datteren vår, enn av meg og lille i magen. Kanskje ikke så rart, når jeg bare er kvalm og kaster opp?:-p Uansett, jeg føler meg mye mer "alene" med svangerskapet denne gangen. Kjenner det er litt trist:-p Bare jeg som føler det slik?

Næi, han er nok ikke det.

Elsker verdens beste kjæreste / forloveden min ♥

Min har vært på sykehus siden jeg ble gravid, i over tre mnd, så må si det har vært både ensomt og slitsi.t å være gravid alene, lavt blodtrykk, null energi og alene med fireåringen. Så jeg har hatt et distansert forhold til hele mikroknøttet, graviditeten har først og fremst vært ensom og slitspm hittil. Håper det tar seg opp om fem dager når han omsider kommer hjem!

Ops, sorry tastefeilene

Nei han har ikke snøring! Snakker å koser med bollen, mn ikke nå mer. Vært greit om han hadde hart litt kontroll på hva som foregår i kroppen på en gravid hornonell kvinne men.., føler meg ikke alene av den grunn heldigvis :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

I forrige svangerskap, kalte vi han doktor, for han leste seg til alt, og var ekspert på svangerskap.
Denne gangen er han litt bekymret siden jeg er like dårlig som sist. Så han skulle ønske jeg kunne glede meg over graviditeten. Jeg ønsker hjemmefødsel, men det vil ham ikke. Men han er en flott støttende og tilstdeværende pappa .

Back
Topp