Er man alkoholiker hvis man...

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
drikker alkohol omtrent hver dag? Selv om man fungerer og er helt normal i hverdagen? (Altså, at man er edru når man drar på jobb, på besøk osv.) Men at man drikker hver kveld...

Lurer jeg [8|]

Ja, det er man mener jeg.

Det spørs da, om mann føler at mann MÅ ha noe å drikke på til kvelden eller ei. . .

Hvis man ikke kan la være å drikke hver kveld/blir irritert hvis man ikke får det ene vinglasset man pleier å drikke en kveld.. Ja, d hr mn et alkoholproblem.

Er ikke nødvendigvis at man trenger det for å slappe av.. Men at man syns det er godt med en øl eller fire iløpet av kvelden.. Eller noen glass vis..

hehe, det er ikke meg det er snakk om altså [>:]

Da hadde de fleste søreuropeere vært alkoholikere gitt[:D] Har man kontroll over det, og fint kan la være å drikke alkohol i et par uker om man vil, så er man ikke alkoholiker. Og det spørs jo og på mengden. Ett glass vin om dagen gjør ingen alkoholiker. Men, er man brisen/full hver dag, da er det verre.

Nei, mamma tar seg et glass vin hver dag til maten, for helsa [8D]  hun er ingen alkis, og har aldri vært full heller tror jeg[:-]

De det er snakk om, drikker seg ikke full i hverdagene, men så og si hver hvelg, når de ikke har jobbhelg da .. [&o]

ORIGINAL: Kaosbarn

De det er snakk om, drikker seg ikke full i hverdagene, men så og si hver hvelg, når de ikke har jobbhelg da .. [&o]

Hvis man drikker alkohol hver kveld OG drikker seg full hver helg, da vil jeg absolutt tenke at noen har et problem....

pappa var alkoholiker, men drakk ikke før jobb eller på jobb,
Og var en pliktoppfyllende arbeidstaker,
men drakk hver kveld.

ORIGINAL: Rimpro

da er bestefaren min heftig alkoholiker [8D]

han er tysk.. drikker en 4 øl vær dag, samt 2-3 shots maltezer.. Aldri full, bare liker øl.. [:D]

Litt off the record!!

MEN HÆLLEDUSSAN FOR EI SØT JENTE DU HAR[:)]

ORIGINAL: Kaosbarn

Då e de ikke alkoholikere. De klarer jo å begrense seg til fri helgene sine. Ser ikke noe galt i å drikke de helgen de har fri fra barn og jobb. Og å kose seg med en øl om kvelden gjør heller ikke noe..
men å ikke klare å begrense seg selv, då har en et problem..

Jeg sier nei.
Jeg mener man ikke er alkoholiker før det går utover det daglige liv (jobb,familie osv).

Hva med land der det er vanlig med vin til mat osv (Frankrike, Spania .....), er de fleste der alkoholikere?

Delte meninger om dette ja ser jeg..

Selv kjenner jeg de, og de er jo ikke alkoholikere i mine øyne, bare veldig glad i alkohol, men det er ikke det som styrer livet deres- heldigvis [;)]

Nei, jeg mener ikke at man er det. Det er ofte slik at det går litt i perioder, at man tar en glass vin hver kveld over tid. Så går man lei og slutter med det en lang tid igjen.

Det kommer an på av hvilke grunner man drikker. Drikker man et glass vin om kvelden for å slappe av, komme seg etter jobb o.l. så ja, da er man alkoholiker. Drikker man et glass vin om kvelden kun for kosen sin del og for at man kan så synes jeg godt man kan gjøre det uten å bli stemplet som alkoholiker. 

Vetikke.. vil si både ja og nei...
Men mannen min hun elsker øl. hun spiser ingen snop eller noe. hun spiser sundt å trener men hun koser seg ofte me enn øl til kveldskosen på tv osv. mens pappa propper trynet fult av brus å ships[8D] Jeg kunne godt drikke ei flaske cola vær dag men tror faktisk det er mye verre for kroppen enn ei flaske øl eller et glass vin !

ORIGINAL: Tøsa

hvis man drikker daglig: nei
hvis man drikke daglig: ja

Jupp... Før i tiden het det alkoholikere, nå heter det vinkjennere. [8D]

ORIGINAL: ellamella

Ja, det er man mener jeg.

Ja, jeg syntes det! Eller man er på god vei ihvertfall..

Back
Topp