Er magen "i veien" allerede!?

Sviska91

Betatt av forumet
Hei dere!

De siste dagene har jeg lagt merke til at det er ubehagelig å bøye seg framover og nedover (for å ta på sko f.eks). Merker det godt når jeg sitter å jobber, og sitter lent over pcen, at det ikke funker så bra.. Det er ikke direkte vondt, men det er helt klart ubehagelig i magen, ganske høyt oppe...

Jeg er 13+4 dager i dag, og begynner å få litt mage. Synes den har fylt seg ut overraskende lagt opp også nå, men den er jo ikke såå stor liksom, så synes liksom det er litt tidlig for at den skal være i veien på en måte..? Tenkte først at det sikkert bare var fordi jeg var oppblåst/forstoppet, men det har jeg liksom ikke vært så mye de siste dagene, så det gir liksom ikke helt mening det heller, haha! :woot:

Såå... Er det noen som har det på samme måte kanskje..? ;) (dette her har fått meg til å skjerpe holdningen min skikkelig i det minste, nå sitter jeg så pent på stolen så rak og fin i ryggen som bare det! :p)

Jeg merker det samme! Det er ubehagelig å bøye seg/ være krumbøyd. Føles litt ut som noe hardt er i veien og jeg er bare 12+5 for øyeblikket :P Jeg gleder meg til jeg ikke må ta på vintersko hver dag. Har heldigvis skohorn, men det er knyting og fikling med litt svak bakside på skoen:yuck:

Slet litt med det der før jeg ble gravid også:hilarious: men jo, skjønner hva du mener, mye forandrer seg. Kjenner det i trapper feks 0 pust. Ligger dårlig om natta også, allerede, skal bli lange måneder:woot::D

Jeg hadde mage før jeg ble gravid og den har ikke blitt noe særlig større, men den er merkbart mer følsom for press og formen er endret. Merker det du beskriver, samt at det begynner å bli ubehagelig å ligge på både mage og rygg (delvis også pga puppene). Men at magen skulle føles så andreledes så tidlig overasket meg!

Så bra at det ikke bare er meg, det er betryggende å høre... :happy:

Haha, ja det kan bli noen lange måneder med stor mage hvis "plagene" skal begynne allerede nå.. Jeg har imidlertid ingen problemer med å ligge hverken på magen eller ryggen enda, og har generelt lite symptomer, så jeg skal vel ikke klage ;) dette sliter jeg kun med når magen liksom kommer i "skvis" :woot: de der ømme puppene som alle snakker om har jeg aldri kjent noe til.. o_O

Jeg hadde mage før jeg ble gravid, og jeg tror ikke den har blitt noe større, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver så noe med den har forandret seg hvertfall :p

Jeg er bare 10+2, men opplever at magen strammer seg, akkurat som kynnere? Men kan man oppleve det så tidlig? Jeg er andregangsfødende.

Jeg merker også at det er ubehagelig når jeg bøyer meg forover. Magen kjennes så hard ut og jeg syntes det er vanskelig å få puste ordentlig. Skohorn er virkelig en god oppfinnelse!

Last edited:
Jeg hadde mage før jeg ble gravid, og jeg tror ikke den har blitt noe større, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver så noe med den har forandret seg hvertfall :p

Jeg er bare 10+2, men opplever at magen strammer seg, akkurat som kynnere? Men kan man oppleve det så tidlig? Jeg er andregangsfødende.

Jeg er også andregangs. Er i uke 14 nå, hatt kynnere i flere uker allerede... fikk det tidlig med første også men ikke så tidlig som nå!

Andregangsgravid og er veldig overrasket over hvor gravid jeg føler meg allerede. Tror jeg var minst halvveis i svangerskapet sist før jeg følte at magen var så "i veien" som nå. Vi var på fjelltur da jeg var 4-5 mnd på vei sist. Måtte kneppe opp øverste knappen i fjellreven buksa utover dagen og syntes det var litt mer pes å komme seg inn og ut av teltet enn vanlig. Men må bare innrømme at både det å gå med den buksa og å ligge i telt er helt uaktuelt nå, selv om jeg bare så vidt er 3 mnd på vei :hilarious:

Andregangsgravid og er veldig overrasket over hvor gravid jeg føler meg allerede. Tror jeg var minst halvveis i svangerskapet sist før jeg følte at magen var så "i veien" som nå. Vi var på fjelltur da jeg var 4-5 mnd på vei sist. Måtte kneppe opp øverste knappen i fjellreven buksa utover dagen og syntes det var litt mer pes å komme seg inn og ut av teltet enn vanlig. Men må bare innrømme at både det å gå med den buksa og å ligge i telt er helt uaktuelt nå, selv om jeg bare så vidt er 3 mnd på vei :hilarious:

Hehe, samme her.. ;) er i fin form egentlig, men press over magen er ikke noe særlig.. Måtte sprette knappen i bukse på jobb i dag.. :woot: hadde heldigvis lang genser.. :hilarious: har kjøpt bukse i stor størrelse, så har egentlig god pass i den. Men når magen kommer i skvis når jeg lener meg framover er det skikkelig ubehagelig.. :wtf:

Tror telttur hadde vært ganske uaktuelt ja.. :hilarious:

Back
Topp