Er måser fredet..?

Gollemor

Forumet er livet
VIP
For jeg er stygt redd jeg blir drapskvinne i løpet av natten om ikke den helsikes måsen holder kjeft/flyr sin veg snart!

Den hyler rett utenfor vinduet mitt.

Har ikke sett antydning til reir i nærheten her.
By-måser er det verste jeg vet!!!

De er så mye hyggeligere de som bor på landet, langs fjordene. 

Hehe, husker vi var skikkelig plaget med de der vi bodde før. Hver morgen sånn i 4-tiden begynte de, heeelt sykt som de gnålte! Drev å spiste av søppelkonteineren på et lokale. Stakkars samboeren som våknet av de hver morgen, jeg sover heldigvis gjennom alt :p

|Frosken| skrev:
Hehe, husker vi var skikkelig plaget med de der vi bodde før. Hver morgen sånn i 4-tiden begynte de, heeelt sykt som de gnålte! Drev å spiste av søppelkonteineren på et lokale. Stakkars samboeren som våknet av de hver morgen, jeg sover heldigvis gjennom alt :p

Hehe, har jeg først sovnet, kan jeg sove gjennom det meste. Men jeg sliter med å finne roen når det er plagsomt bråk rundt meg. Særlig måser! Luft-rotter!

Gollemor skrev:

|Frosken| skrev:

Hehe, har jeg først sovnet, kan jeg sove gjennom det meste. Men jeg sliter med å finne roen når det er plagsomt bråk rundt meg. Særlig måser! Luft-rotter!

Akkurat sånn er jeg også! Må ha det musestille og helt mørkt for å sovne, men når jeg først sover har jeg sovet meg igjennom det meste fra innbrudds og brannalarmer til fyrverkeri.

Bakgårdsmåser er de værste... GRRR!!! De begynner å gnåle så snart sola står opp...

Er bare fiskemåse som ikke må jaktes.
Ellers er det bare å ta jegerprøven, gripe rifla/hagle og jagte dem :P
Gleder meg til gubben har tatt jegerprøven i morgen, så skal den helsikes rev bort som ødelegger søvn for oss hver eneste natt ^^ Dem får man enda peng for hvis man skyter dem.^^

Go for it! Jeg lover å ikke sladre;) Vurderte selv å drepe isbil-mannen her i helga siden han HVER eneste søndag klarer å vekke storebror fra duppen sin!!!!!!!!!!

Bor ved sjøen og synst det er en del av sommeren:) Nå har de reir og egg så da må man nok ligge langt unna de....

over-lykkelig skrev:
Bor ved sjøen og synst det er en del av sommeren:) Nå har de reir og egg så da må man nok ligge langt unna de....

Ja, jeg har vokst opp langs fjordene, og der hører de hjemme! Der er de vakre. De bråker like mye på denne tiden, men holder seg stort sett nedi fjæra.
Disse måsene jeg snakker om, BOR i søpla, er frekke og jævlige. 

*sniker*
Vet at hettemåker er fredet fordi de er utryddningstrua ( er de som er litt mindre å har en brun "kappe" over hodet) Men sånne bråkete frekke måker som roter i søpla er det da vel nok av, å ingen som merker at blir borte! :P (kunne like godt var en katt som tok den)

Korrekt jakttid for måker er 21. august til 28./29. februar for hele landet. (og så må du vel ha jaktprøven) Så nei, du kan teknisk sett ikke skyte den fordømrade måken, men who cares? Tror kanskje politiet har bedre fore enn å ta deg for det

*lykkeligst* skrev:
Korrekt jakttid for måker er 21. august til 28./29. februar for hele landet. (og så må du vel ha jaktprøven) Så nei, du kan teknisk sett ikke skyte den fordømrade måken, men who cares? Tror kanskje politiet har bedre fore enn å ta deg for det

Skyte..?
Neineinei, her putter vi kinaputter på rekene.
Neida. 
Vi har rottegift i søpla.
Neida.

Gollemor skrev:

Skyte..?
Neida. 
Neida.

Hahaha! Kreativitet e det nok av i allefall ;)

GlædeMæMasse skrev:

Gollemor skrev:

Skyte..?
Neida. 
Neida.

Hahaha! Kreativitet e det nok av i allefall ;)

Jeg HAR drept en måse en gang.. ikke helt med vilje, men jeg så den ikke.. og den var litt i overkant glupsk.

Min daværende kjæreste og jeg hadde en hyrdestund ombord i båten.. og så skulle jeg slenge dongen uti sjøen. Miljøsvin, jeg vet.. 
I alle fall, så kom det en måse og slukte dongen i lufta. Den satte seg nok fast.. måsen sleit kjempelenge, og ble stresset når vi nærmet oss med båten, så det var ikke mulig å hjelpe den. Den kveltes/druknet.
Ikke mitt stolteste verk, og jeg har egentlig innfunnet meg i at hver måse som har plaget meg i ettertid, bare er karma.

Back
Topp